Gå til innhold

Hjem Is - kjøper dere isen deres ?

Anbefalte innlegg

Nå kom isbilen til Hjem Is rullende forbi her igjen. Den stopper rett over gata like utenfor en barnehage, når foreldre og barn er på vei hjem. Jeg ser aldri at noen kjøper is derfra. Faktisk synes jeg nesten litt synd på ham som selger. Litt tragisk, liksom.

Har aldri kjøpt is der, har jo frysen full av iskrem som vi kjøper i butikken. Det siste vi trenger i heimen er is! På meg virker Hjem Is upopulære, "alle" irriterer seg over ringelyden og kjøringen deres rundt omkring i boligområdene.

Hva synes dere om Hjem Is og kjøper dere noe der ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197121-hjem-is-kj%C3%B8per-dere-isen-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjeldent jeg kjøper is i utgangspunktet, men hvis jeg gjør det kjøper jeg som regel i butikken.

Dessuten er jeg et kort-menneske, og de tar vel ikke kort? Har som regel ikke så mye kontanter hjemme.

Ellers, hvis islysten skulle være der - og lommeboka inneholdt noen kontanter, hadde jeg ikke hatt noe i mot å kjøpe is derfra.

Vi kjøper mye is av isbilen. Jeg ser han har mange kunder på sommeren, og adskillig færre kunder på vinteren.

Men jeg går ut i fra at det er god butikk, ellers hadde de vel ikke sendt ut biler i alle avkroker. Og blir det kjedelig for ismannen en dag, kan han jo bare spise av lasset (heldiggrisen....)

Vi kjøper is derfra. Noen av istypene er ordentlig gode, og de finnes ikke i butikken.

Men jeg handler bare hvis det er tomt for is, og vi skulle hatt allikevel.

Hos oss kjører den forbi i 17-tida på ettermiddagen.

Husker for en stor opplevelse det var da jeg var liten og vi fikk lov til å handle av isbilen! Kjempestas! Så fremdeles blir jeg litt glad av den plingingen...

Skjeldent jeg kjøper is i utgangspunktet, men hvis jeg gjør det kjøper jeg som regel i butikken.

Dessuten er jeg et kort-menneske, og de tar vel ikke kort? Har som regel ikke så mye kontanter hjemme.

Ellers, hvis islysten skulle være der - og lommeboka inneholdt noen kontanter, hadde jeg ikke hatt noe i mot å kjøpe is derfra.

De tar kort!

Løp og kjøp ;o)

Vi kjøpte endel før. Likte de posene med 50 små pinneiser, kjekt å ha i fryseren, og det er alltid is nok til alle..

Jeg syns mer synd på han som kjører norgesis-bilen. Den kommer jo alltid dagen etter at hjem-is har vært der. Det ser ut som han selger dårlig.

Annonse

Gjest Fenrisulven

Nei det gjør jeg ikke, ikke kjøper jeg av den andre bjellebilen heller.

Ennå er barnet så lite at det går på den at når isbilen ringer/spiller så betyr det at isbilen er tom.

Bor heldigvis ikke slik til at den passerer rett forbi, men vi hører den.

Hilsen

Annonse

Nei det gjør jeg ikke, ikke kjøper jeg av den andre bjellebilen heller.

Ennå er barnet så lite at det går på den at når isbilen ringer/spiller så betyr det at isbilen er tom.

Bor heldigvis ikke slik til at den passerer rett forbi, men vi hører den.

Hilsen

Mine to har gått i menighetsbarnehage og forleden dag da isbilen bjellet seg forbi så poden forvirret opp:"Hvorfor er det gudstjeneste nå?" *Hehe*

Mine to har gått i menighetsbarnehage og forleden dag da isbilen bjellet seg forbi så poden forvirret opp:"Hvorfor er det gudstjeneste nå?" *Hehe*

He he...Hørte nettopp en som gikk den andre veien jeg! En liten gutt vi vet om hadde vært i barnedåp, og når kirkeklokkene begynte å ringe hadde han sagt at "nå kommer isbilen"!

Men kjøper av isbilen, ja det gjør vi her i huset ja! Blir vel mindre av det nå når sommeren er over, men i sommer har det vært meget innbringende for isbilen å stoppe utenfor her...

Synes det er koselig jeg! Men da vi bodde i Trodheim var boligfeltet vårt tydeligvis seint på ruta, for da kom bilen plagsomt seint - 1/2 8-8-tida, tror jeg. I alle fall etter leggetida hos oss, det var litt dumt (jenta vår hadde soverommet ut mot der bilen kom kjørende og bjellende). Så da forbannet jeg isbilen noen ganger ja..

Gjest nå kommer isbilen !

He he...Hørte nettopp en som gikk den andre veien jeg! En liten gutt vi vet om hadde vært i barnedåp, og når kirkeklokkene begynte å ringe hadde han sagt at "nå kommer isbilen"!

Men kjøper av isbilen, ja det gjør vi her i huset ja! Blir vel mindre av det nå når sommeren er over, men i sommer har det vært meget innbringende for isbilen å stoppe utenfor her...

Synes det er koselig jeg! Men da vi bodde i Trodheim var boligfeltet vårt tydeligvis seint på ruta, for da kom bilen plagsomt seint - 1/2 8-8-tida, tror jeg. I alle fall etter leggetida hos oss, det var litt dumt (jenta vår hadde soverommet ut mot der bilen kom kjørende og bjellende). Så da forbannet jeg isbilen noen ganger ja..

:o) jeg var i begravelse til en bekjent, barnebarnet (5 år) til den avdøde satt sammen med sine foreldre på fremste benk, da kirkeklokkene begynte å ringe sa han forholdsvis høyt, "nå kommer isbilen" :o), de fleste måtte bare dra på smilebåndet da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...