Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som jeg trodde, var vår sosialrapport for dårlig, og barnevernet må skrive ny. Selv om jeg har sagt dette til meg selv hele tiden, ble jeg så utrolig skuffa!! Og sint! For barnevernet burde vel vite hvordan dette gjøres! Og så burde kanskje jeg ha sagt i fra at jeg ikke trodde det var lang nok, men man blir jo så redd for å være "vanskelig" også... Prøver å få tak i de på barnevernet, men det er jo helt umulig, de er opptatt eller ikke tilstede hele tida!! ARRRG!!! Håper de skriver ny fort, og at vi ikke havner sist i køen hos bufetat... *skjelver ved tanken*

Så østen igjen, vi havner nok ikke i samme gruppe da...

hilsen frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197130-vi-m%C3%A5-ha-ny-rapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, det var leit å høre.....vår søknad er også hos BUFETAT nå - og håper da inderlig vi slipper det - høres veldig frustrerende ut..... du skrev at du innerst inne visste at den var for kort - hvor mange sider var den på (selvom det kanskje ikke alltid er sideant det kommer an på, men hva som står) ? Når sendte du den til BUFETAT?

Håper BV gjør jobben sin kjapt og bra.....drnnr gangen da

Uffda, det var leit å høre.....vår søknad er også hos BUFETAT nå - og håper da inderlig vi slipper det - høres veldig frustrerende ut..... du skrev at du innerst inne visste at den var for kort - hvor mange sider var den på (selvom det kanskje ikke alltid er sideant det kommer an på, men hva som står) ? Når sendte du den til BUFETAT?

Hei fugl.

Vet akkurat hvordan du har det, og det er bare helt pyton!!!!

Det skjedde akkurat det samme med oss. Vi leste gjennom rapporten og kjente begge to at dette er alt for tynt og dårlig skrevet. Men så lot vi det gå. Trøstet oss med at det som sto ikke var gale, kun tynt, og håpet at den skulle gå gjennom. Men sånn gikk det ikke. Men det ble ikke så gale som jeg hadde trodd. Barnevernet slapp å skrive hele på nytt, de måtte bare utdype den. Og vi stilte ikke bak igjen i køen. Samme dag som Bufa fikk tilleggsrapporten ble vi godkjent.

Håper dette var til litt trøst. Hold motet oppe og få barnevernet til å sette igang så fort som mulig!!!

trøsteklem fra

Vet akkurat hvordan det føles. For vi var på samme sted for en måned siden. Litt sånn "rykk tilbake til start"-følelse. Og nå, etter en måned venter vi fortsatt på tilbakemelding fra barnevernet om når og hvordan ny rapport skal utarbeides. Bufetat var klar på at det ikke var en tilleggsrapport, men en ny rapport vi trengte. Vår var bare på tre sider, den var positiv men veldig generell. Og Bufdir sa at de ikke klarte å danne seg et inntrykk av oss med utgangspunkt i rapporten og da ville neppe giverlandet akseptere den. Ikke irriter deg over at du ikke sa ifra at den var for tynn. Vi sa ifra, men det førte ikke til noe. Liten trøst for deg at vi er flere i samme båt, men min trøst er i hvert fall at vi slipper å få denne nedturen mens vi sitter og venter på tildeling. Innbiller meg at det er mer pes å få ny rapport da.

Kan jeg spørre hvilken region du tilhører, forresten? Vi er i nord.

Trøsteklem fra

Vet akkurat hvordan det føles. For vi var på samme sted for en måned siden. Litt sånn "rykk tilbake til start"-følelse. Og nå, etter en måned venter vi fortsatt på tilbakemelding fra barnevernet om når og hvordan ny rapport skal utarbeides. Bufetat var klar på at det ikke var en tilleggsrapport, men en ny rapport vi trengte. Vår var bare på tre sider, den var positiv men veldig generell. Og Bufdir sa at de ikke klarte å danne seg et inntrykk av oss med utgangspunkt i rapporten og da ville neppe giverlandet akseptere den. Ikke irriter deg over at du ikke sa ifra at den var for tynn. Vi sa ifra, men det førte ikke til noe. Liten trøst for deg at vi er flere i samme båt, men min trøst er i hvert fall at vi slipper å få denne nedturen mens vi sitter og venter på tildeling. Innbiller meg at det er mer pes å få ny rapport da.

Kan jeg spørre hvilken region du tilhører, forresten? Vi er i nord.

Trøsteklem fra

Vi tilhører region øst, og skal adoptere fra kina, har en liten prinsesse derfra fra før. (Selv sier hun at hun er "prinsessen av mummidalen"..:-)) Vår rapport var på fire sider, men da er jo mye gått bort til personalia og økonomi, og nesten en side m underskriftsgreier, så det er jo tynt! De har lagt ved forrige rapport, men det sa damen på bufdir at man ikke kan, selv om samme opplysninger kan brukes, det må integreres i den nye rapporten. Dette mener jeg barnevernet burde vite! Kunne jo gjort det bedre selv!!;-)

Og at dere fortsatt venter etter en måned er jo helt grusomt...

Lykke til videre da, håper det skjer noe snart!

klem,

Alt i alt var den på fire sider pluss en side m kommunens vurdering. I tillegg la de ved den gamle fra forrige runde. Hun på bufdir sa at de gjerne må bruke samme opplysninger om uforanderlige ting, men det må integreres i en rapport. Papirene våre ble sendt i mars, til reg. øst.

hilsen fra

Annonse

Vi tilhører region øst, og skal adoptere fra kina, har en liten prinsesse derfra fra før. (Selv sier hun at hun er "prinsessen av mummidalen"..:-)) Vår rapport var på fire sider, men da er jo mye gått bort til personalia og økonomi, og nesten en side m underskriftsgreier, så det er jo tynt! De har lagt ved forrige rapport, men det sa damen på bufdir at man ikke kan, selv om samme opplysninger kan brukes, det må integreres i den nye rapporten. Dette mener jeg barnevernet burde vite! Kunne jo gjort det bedre selv!!;-)

Og at dere fortsatt venter etter en måned er jo helt grusomt...

Lykke til videre da, håper det skjer noe snart!

klem,

Hei!

Jeg blir helt rystet når jeg leser sånn jeg. Bare 4 siders rapport inkludert de der obligatoriske tingene? Og så bare legge ved rapporten fra sist? Jeg er helt enig med de som sa at dette burde barnevernet ha visst var for dårlig. Ærlig talt.

Fryktelig trist at deres dårlige arbeid går ut over dere som søkere. Håper det ikke tar for lang tid med ny rapport.

Lykke til!

PS.

Våre rapporter var på hhv 12 og 14 sider inkludert tilrådning - tettskrevne var de også.

MVH

Hei fugl.

Vet akkurat hvordan du har det, og det er bare helt pyton!!!!

Det skjedde akkurat det samme med oss. Vi leste gjennom rapporten og kjente begge to at dette er alt for tynt og dårlig skrevet. Men så lot vi det gå. Trøstet oss med at det som sto ikke var gale, kun tynt, og håpet at den skulle gå gjennom. Men sånn gikk det ikke. Men det ble ikke så gale som jeg hadde trodd. Barnevernet slapp å skrive hele på nytt, de måtte bare utdype den. Og vi stilte ikke bak igjen i køen. Samme dag som Bufa fikk tilleggsrapporten ble vi godkjent.

Håper dette var til litt trøst. Hold motet oppe og få barnevernet til å sette igang så fort som mulig!!!

trøsteklem fra

Takker for trøsteklem!!:-). Håper vi får tak i barnevernet og at ting ordner seg fort fort!

hilsen fra

Hei!

Jeg blir helt rystet når jeg leser sånn jeg. Bare 4 siders rapport inkludert de der obligatoriske tingene? Og så bare legge ved rapporten fra sist? Jeg er helt enig med de som sa at dette burde barnevernet ha visst var for dårlig. Ærlig talt.

Fryktelig trist at deres dårlige arbeid går ut over dere som søkere. Håper det ikke tar for lang tid med ny rapport.

Lykke til!

PS.

Våre rapporter var på hhv 12 og 14 sider inkludert tilrådning - tettskrevne var de også.

MVH

Takk for "rystelsen"! Jeg telte igjennom sideantallet på vår forrige, og den var også på bare seks sider, og da måtte vi også ha en liten tillegsrapport på en sak som barnevernet ikke hadde utdypet nok, men da gikk det veldig fort. Vi har det visst med å havne hos ordknappe folk vi, selv om det dreier seg om to ulike bydeler... Uflaks for oss...:-\

klem,

Uff, så ergelig. Skulle tro at de som skrev rapporter hadde opplæring slik at de visste hva som var kravet til tilstrekkelige opplysninger. Lurer på om det er noen kommuner som skiller seg ut som såkalte verstingkommuner når det kommer til sosialrapporter??? I såfall må jo regionkontorene reagere - ta opp saken og gi nok opplæring til de som skriver rapportene. Skulle bare mangle at rapportene ikke er gode nok når kommunen sier seg ferdige med disse....

veps1365380824

Hm, det er tydeligvis ikke lengden på rapporten som var for dårlig her, men innholdet. Vår var på hele 3 (tre!) sider inkl. vuderingsdelen (med veldig liten, tettskrevet skrift riktignok)! Og likevel ble vi godkjente i region øst uten et eneste tilleggsspørsmål (så sent som i August i år)!

veps1365380824

Hm, det er tydeligvis ikke lengden på rapporten som var for dårlig her, men innholdet. Vår var på hele 3 (tre!) sider inkl. vuderingsdelen (med veldig liten, tettskrevet skrift riktignok)! Og likevel ble vi godkjente i region øst uten et eneste tilleggsspørsmål (så sent som i August i år)!

Skulle tilføye at jeg leste et eller annet sted at rapporten skal være skrevet i korte, lett forståelige setninger, og at informasjonen skal være helt klar og tydelig, og ingenting skal måtte leses mellom linjene. Inn med teskje liksom. Slik var vår rapport, og det holdt tydeligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...