Gå til innhold

Bare alenemødre i Nannyhjelpen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er alenemor :)

Og jeg synes det er snodig at de bare velger alenemødre til den type program.

kan hende det er flest alenemødre som trenger hjelp?

De plukker jo ut familer som har det ille og da, ikke bare de med litt problemer med å legge barna.. Kan jo være at de familie med begge foreldrene ikke har det ille nok - skal være underholdning og vettu! ; )

Gjest Persille

kan hende det er flest alenemødre som trenger hjelp?

De plukker jo ut familer som har det ille og da, ikke bare de med litt problemer med å legge barna.. Kan jo være at de familie med begge foreldrene ikke har det ille nok - skal være underholdning og vettu! ; )

Proves my ponit!

Alenemødre er verre enn andre mødre ;)

Annonse

Jeg er alenemor, og som du sikkert ser så skrev jeg "vanlige" med "-tegn...

Hvorfor ikke skrive "andre typer" familier, om det er det du mente?

Hjelper ikke om du er alenemor selv, jeg synes det er viktig at i alle fall vi som er det signaliserer at vi er en av mange familietyper.

Synes faktisk også "alenemor" er et tøvete begrep, så fremt far ikke er totalt fraværende (død, i fengsel, stukket av el.l.). Vet det er vanlig i bruk, men kan meget godt avskaffes.

Gjest Persille

Hvorfor ikke skrive "andre typer" familier, om det er det du mente?

Hjelper ikke om du er alenemor selv, jeg synes det er viktig at i alle fall vi som er det signaliserer at vi er en av mange familietyper.

Synes faktisk også "alenemor" er et tøvete begrep, så fremt far ikke er totalt fraværende (død, i fengsel, stukket av el.l.). Vet det er vanlig i bruk, men kan meget godt avskaffes.

Fordi en normal familie består av mor, far og to barn - det er det som er ansett som en kjernefamilie, og som ligger bak begrepet "familie" i alle instanser, reisebyråer, etc.

Det er da ingen grunn til å være så vanskelig? Du så jeg skrev "normal" - og med det menes "såkalt normal". Og det er bare å innse at det er det vi kaller normalt tross alt.

Jeg er alenemor :)

Og jeg synes det er snodig at de bare velger alenemødre til den type program.

Hehe, ok.

Det er vel kanskje flest alenemødre som har meldt seg på programmet? Det er jo ikke noen hemmelighet at det er adskillig mer krevende å være alene med omsorgen for barn.

I noen tilfeller kan det jo også være at det er far/fedre inne i bildet, men som ikke vil være med i programmet.

Fordi en normal familie består av mor, far og to barn - det er det som er ansett som en kjernefamilie, og som ligger bak begrepet "familie" i alle instanser, reisebyråer, etc.

Det er da ingen grunn til å være så vanskelig? Du så jeg skrev "normal" - og med det menes "såkalt normal". Og det er bare å innse at det er det vi kaller normalt tross alt.

Mulig du synes jeg er "vanskelig", du om det. Jeg skjønner da hva du mener, på samme måte som alle skjønner hva man mener med "neger".

Det er lenge siden jeg har vært bort uttrykket "normal familie" andre steder enn på folkemunne. Har ikke sett et slikt begrep i offentlige instanser, reisebyråer el.l., som du sier.

Om mor-far-barn-familier er "normale", så må det bety at andre familiekonstellasjoner er "unormale"?

Det blir bare "normalt" så lenge du og andre fortsatt insisterer på å kalle det det.

Mulig du synes jeg kverulerer, men det handler litt om å være bevisst hva det er man egentlig sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...