Gå til innhold

hva kaller barna dere?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på da...
Skrevet

Mamma og pappa? Mor og far? v/ fornavn? Annet...?

Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma og pappa her ja, men det er veldig populært å rope fornavnene våre for øyeblikket, særlig for toåringen.

kakki1365380609
Skrevet

Mamma og pappa, men dersom vi ikke svarer raskt nok går de over til fornavnene våre :o)

Skrevet

Hun snakker ikke enda, men det blir mamma og pappa. Vi kaller selv foreldrene våre mamma/pappa, og derfor var det liksom det eneste som passet for oss.

hare1365380455
Skrevet

Mamma og pappa. Det er vi selv vant til å si. Moren min sa "mor" og "far" mens faren min sa "mamma" og "pappa".

Skrevet

Mamma og pappa, men særlig eldstemann på fire bruker også fornavnene våre. De er to og fire.

Gjest mamma og pappa
Skrevet

vår eldste sier mamma og pappa hjemme, av og til mutter'n og fatter'n. han blir 12.

Hun i midten sier mamma og pappa alltid men av og til ved fornavn

minsten sier bare pappa.

Skrevet

Mine sier mor og far, noen få ganger mamma og pappa, særlig når de er sutrete :-)

Skrevet

Mamma og pappa... Men når jenten på 11 er sint på sint far, eller han ikke reagerer raskt nok når hun roper, roper hun han derre *navnet*!

Skrevet

Mamma og pappa. Det er vi selv vant til å si. Moren min sa "mor" og "far" mens faren min sa "mamma" og "pappa".

:o) akkurat sånn som på min side det. Mamma sier mor og far, mens pappa sier mamma og pappa.

Barna våre sier mamma og pappa.

Syns det høres litt "rart" ut jeg når barna kaller foreldrene ved navn ...

hare1365380455
Skrevet

:o) akkurat sånn som på min side det. Mamma sier mor og far, mens pappa sier mamma og pappa.

Det synes jeg også...:)

Skrevet

De kaller meg mamma, og veksler mellom å si pappa og navnet hans. Kommer litt an på hva de vil oppnå!

Tror det er fordi jeg kaller ham ved navn...

Skrevet

Det er vel temmelig sjelden at barn kaller foreldrene ved navn på "regulær basis". Som oftest er det vel en raptus som enkelte får i 2-3-4-årsalderen.

Skrevet

Mamma og pappa, men dersom vi ikke svarer raskt nok går de over til fornavnene våre :o)

Så artig :)

Ikke hele navnet, med mellomnavn og etternavn også vel?

"Rebekka Dorothea Bang-Danielsen - jeg vil ha is - NÅ!"

Skrevet

Mine bruker alt om hverandre, selv vil jeg heller at de skal si mor og far enn mamma og pappa. Men oftets bruker de navnene våre, når de skal oppnå noe eller vi er sammen med andre er det stort sett mamma og pappa og når vi er alene er det mor og far.

Skrevet

Mamma og pappa

Eldstegutten på 3 bruker fornavnene våre hvis han er sint, utålmodig..

Skrevet

Mamma og pappa.

Hvorfor? Fordi vi synes det er koseligere enn mor og far.

Skrevet

Mamma og pappa. Lyder koseligere enn mor og far, synes jeg. Jeg kaller mine foreldre mamma og pappa, mens mannen min sier mor og far til sine. Vi har aldri diskutert dette, det har bare blitt sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...