Gå til innhold

Konferansetime i skolen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri hørt om at man får fri med lønn for å gå på konferansetime på skolen.

Men det er selvfølgelig mulig at noen arbeidsgivere er så greie.

Ang. tema, så kan du ta opp akkurat det du lurer på og er opptatt av; om ungen ser ut til å ha funnet venner, hvordan hun ser ut til å trives med å sitte mer stille enn i barnehagen,om hun klarer å konsentrere seg om det hun skal gjøre, om hun virker tilfreds med å gå på skolen, om hun er aktiv/passiv i timene..... osv.

Og så vil sikkert læreren være interessert i å få vite litt om hvor mye barnet kan av "skoleting" Om hun har vært svært interessert i bokstaver/tall eller ikke har vist interesse for å lære det enda.

Læreren vil også fortelle det hun/han mener er viktig for dere å få vite om barnet deres i forhold til skolehverdagen.

a) Konferansetimene blir lagt opp til når det passer for foreldrene, enten på dagtid eller kveldstid.

B) Lærerene forteller deg om hvordan eleven fungerer på skolen. Da kommer spørsmålene dine automatisk. Jeg har aldri hatt med meg noen huskeliste på disse møtene. Er det noe spesielt du vil spørre læreren om, som gjelder ditt barn, så tar du det opp på dette møtet.

Annonse

Dere får antagelig tilbud om kvelden også hvis dere jobber begge to.

Nei, vi måtte ta den tiden vi fikk....Midt på dagen til og med! De gjorde det sånn at vi foreldre måtte skrive oss på en liste med "ferdige tider". Vi kom litt bak i køen, og fikk dermed få valgmuligheter. Men greit, da blir det avsdpasering. Litt surt, men en av oss må jo gå på dette!

a) Konferansetimene blir lagt opp til når det passer for foreldrene, enten på dagtid eller kveldstid.

B) Lærerene forteller deg om hvordan eleven fungerer på skolen. Da kommer spørsmålene dine automatisk. Jeg har aldri hatt med meg noen huskeliste på disse møtene. Er det noe spesielt du vil spørre læreren om, som gjelder ditt barn, så tar du det opp på dette møtet.

som jeg skrev til Dorthe: nei, vi får ikke velge tid selv. vi måtte skrive oss på en liste, og det var "først til mølla", vi var bak i køen og kunne velge mellom et par tidspunkter.

Synes det er synd å bruke avspaseringstid på dette, men sånn er bare. Ikke har jeg mange muligheter til å jobbe overtid, heller...Konferansetime må vi jo på, det er nesten som en legetime....

I vår kommune SKAL alle konferansetimene legges til lærernes arbeidstid som er mellom 0800-1700. Lærerne får ikke lenger overtid for tidsbruk utover dette så hvis man får konferansetime på kvelden så er læreren bare "snill" og tar dette av sin egen fritid.

Nei, vi måtte ta den tiden vi fikk....Midt på dagen til og med! De gjorde det sånn at vi foreldre måtte skrive oss på en liste med "ferdige tider". Vi kom litt bak i køen, og fikk dermed få valgmuligheter. Men greit, da blir det avsdpasering. Litt surt, men en av oss må jo gå på dette!

Det har jeg aldri vært med på. Alle mine unger har kunne fått konferansetime om kvelden hvis begge foreldrene jobbet.

Det synes jeg er skikkelig kjipt av skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...