Gå til innhold

Når er det vanlig å begynne i korps?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I korpset jeg dirigerer har vi aldersgrense fra 8 år, dvs at vi rekrutterer fra 3. klasse.

Et annet korps her i byen tar også inn 6-åringer. Jeg mener at det er i tidligste laget på noen instrumenter, og for noen unger. Men jeg har også elever som har holdt på siden de var 6 år og ikke har planer om å slutte nå som de er 10.

I korpset jeg dirigerer har vi aldersgrense fra 8 år, dvs at vi rekrutterer fra 3. klasse.

Et annet korps her i byen tar også inn 6-åringer. Jeg mener at det er i tidligste laget på noen instrumenter, og for noen unger. Men jeg har også elever som har holdt på siden de var 6 år og ikke har planer om å slutte nå som de er 10.

Dirigent du også? Kanskje vi skulle utveksle erfaringer...? F.eks. tips til økt rekruttering...:(

Annonse

Dirigent du også? Kanskje vi skulle utveksle erfaringer...? F.eks. tips til økt rekruttering...:(

Vi har faktisk ikke rekrutteringsproblemer, har 20-25 nye hvert år. Det er værre å holde på dem i tenåra!

Har rekrutteringskonserter hver vår på alle skolene, der juniorkorpset spiller og viser fram instrumenter.

Vi har faktisk ikke rekrutteringsproblemer, har 20-25 nye hvert år. Det er værre å holde på dem i tenåra!

Har rekrutteringskonserter hver vår på alle skolene, der juniorkorpset spiller og viser fram instrumenter.

Det er bare en skole i kommunen vår, og vi sliter med å holde på våre 15 medlemmer. Vi sliter også med å holde stand mot fotball og håndball som konsekvent legger sine treninger samtidig som våre øvelser.

Her begynner de fleste som aspiranter om høsten i tredje klasse. Noen av dem som har eldre søsken i korpset begynner året før.

Førsteårs-aspirantene øver bare med instrumentet sitt fram til jul. Etter jul begynner de å spille sammen med andreårsaspirantene.

Etter to år som aspiranter begynner de i hovedkorpset.

Hmmm, er det en selvfølge at barn begynner i korps? Det visste jeg ikke. Selv har jeg aldri spilt i korps, men begynte å spille piano i 2 klasse.

Selvfølgelig skal de begynne i korps!

Det må jo alle barn hvis det skal bli noen dreis på dem ;-)

Selvfølgelig skal de begynne i korps!

Det må jo alle barn hvis det skal bli noen dreis på dem ;-)

Jeg spurte poden for et år siden om han kunne tenke seg å begynne i korpset på skolen. Han tenkte seg om en laaaang stund før han forsiktig spurte:"Hva skjer med dem som ikke vil da?" ;o)

Ble ikke noe korps på ham nei.

Annonse

Mine barn skal ikke begynne i korps om jeg skal ha noe å si :).

Da er de dømt til å mislykkes i livet, bli narkomane slabbedasker eller ekle idrettsfolk...

Neida, selvfølgelig er det lov å ikke begynne i korps, men det er noe av det morsomste jeg vet om (altså å spille sjøl, ikke å høre på) så jeg håper mine unger vil begynne om noen år.

Jeg vil ikke at mine skal begynne på fotball...

Jeg spurte poden for et år siden om han kunne tenke seg å begynne i korpset på skolen. Han tenkte seg om en laaaang stund før han forsiktig spurte:"Hva skjer med dem som ikke vil da?" ;o)

Ble ikke noe korps på ham nei.

Dem som ikke vil får lang hale og trollører!

Det passer for noen, men ikke alle. Og det krever endel innsats på hjemmefronten mht øving.

Det _er_ en fin hobby da!

Da er de dømt til å mislykkes i livet, bli narkomane slabbedasker eller ekle idrettsfolk...

Neida, selvfølgelig er det lov å ikke begynne i korps, men det er noe av det morsomste jeg vet om (altså å spille sjøl, ikke å høre på) så jeg håper mine unger vil begynne om noen år.

Jeg vil ikke at mine skal begynne på fotball...

*fnise* Godt at vi har ulike interesser. Mine to førsteklassinger begynte på barneidrett i dag, det får uansett holde dette året.

Gjest blomsterløk

Dem som ikke vil får lang hale og trollører!

Det passer for noen, men ikke alle. Og det krever endel innsats på hjemmefronten mht øving.

Det _er_ en fin hobby da!

Det er jeg helt enig i.

Jeg spilte i korps fra jeg var 9 til jeg var 30

Hmmm, er det en selvfølge at barn begynner i korps? Det visste jeg ikke. Selv har jeg aldri spilt i korps, men begynte å spille piano i 2 klasse.

Jeg skrev ingen steder at det er en selvfølge...? Bare lurte på når det er vanlig å begynne HVIS barnet ønsker å gå i korps. Forsto du ikke det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...