Gå til innhold

Innesko på Skolen/SFO igjen.

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte sandalene til Flisen i vaskemaskina og sendte de med henne på skolen som innesko. Fikk de hjem igjen samme dag med lapp om at "sandaler som tidligere har blitt brukt ute ikke kan benyttes som innesko, videre ser vi helst at barna har innesko innen mandag 12 september." Flott! Da må vi altså kjøpe _nye_ sandaler eller sko som hun kan ha inne. Ikke det at vi ikke har råd til det, men jeg snakket med en meget fortvilet alenemor som nesten var på gråten fordi hun lurte på hvordan hun skulle ha råd til det for tvillingene sine. Som hun sa, det er sånne ting jeg må spare til, jeg kan ikke ut med 1000,- på noen dager, jeg har ikke sånt å avse. Jeg må i så fall låne av strømregningspengene som gjør at jeg vil slite når den kommer, eller jeg må ta penger fra barnas kontoer.

Jeg har sagt fra på skolen at det er latterlig at de ikke kan bruke sandalene de hadde på sommeren, og at de bør tenke på at alle faktisk ikke har så god råd. Dette er en sentrumskole og en av de største her i byen. Her er det barn fra alle kulturer, og det er mange barn av enslige foreldre. Jeg sa videre at de burde bruke hue litt på sånne ting, og i og med at dette er en gammel skole som skal rives og bygges om i løpet av et par år kan det umulig være så nøye. SFO dama var helt enig, men det var ikke hennes avgjørelse, det var ledelsen.

Jeg har nå forfattet et brev til rektor hvor jeg skriver akkurat hva jeg syns om denne saken. Jeg vet at det egentlig ikke er noen big deal, men faen heller. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197356-innesko-p%C3%A5-skolensfo-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Velouria

4

• Katt-ja

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skjønner godt at du ble forbanna! Jeg synes det virker som om endel SFO ansatte herjer litt med foreldrene og kan tillate seg å både skrive og si endel ufyselige ting. Lurer jo litt på hvordan de er med barna våre når de kan tillate seg så mye med voksne mennesker?

Jeg skulle gjerne se hvilken skole det er som har SÅ rene gulv at de ikke tåler nyvaskede sandalsåler? Den bør være helt ny.

Jeg synes heller de skulle formulert det "Sko som tidligere har vært brukt ute, må maskinvaskes først. Det er viktig at barna får beskjed om å ikke gå ut i inneskoene, selv om det er tørt ute." Eller noe sånt.

Dessuten kan de vel ikke bevise at sandaler har blitt brukt ute. Si at de ble brukt som innesko fordi ungen nektet å gå med annet enn joggesko ute i sommer, eller noe sånt.

Annonse

Hæ?! Hadde det ikke vært for at det er en "gammel kjenning" her inne som skriver dette så hadde jeg trodd du var et troll...

For noe pisspreik fra skolens side! Sko som har gått i vaskemaskina er da vel rene så det holder!? Vi har alltid brukt opp de nye sandalene som barnehagesko og aldri fått en eneste kommentar på det.

Har de golv som ikke tåler det så må de klage til golvprodusenten - ikke la dere ta en fullstendig unødvendig merutgift!!!

Hæ?! Hadde det ikke vært for at det er en "gammel kjenning" her inne som skriver dette så hadde jeg trodd du var et troll...

For noe pisspreik fra skolens side! Sko som har gått i vaskemaskina er da vel rene så det holder!? Vi har alltid brukt opp de nye sandalene som barnehagesko og aldri fått en eneste kommentar på det.

Har de golv som ikke tåler det så må de klage til golvprodusenten - ikke la dere ta en fullstendig unødvendig merutgift!!!

Jeg trodde det ikke selv, og de gulvene på skolen og SFO er gamle stygge linoleumsgulv fra begynnelsen av 80 tallet kan jeg tenke meg.

I barnehagen til lillesøster var det drimot helt greit, avdeligslederen sa "bare det at du har giddet å vaske dem holder lenge for oss". Og dette er en barnehage som er nesten splitter ny.

Godt å få ut litt frustrasjon her :)

Gjest jordrotta

Det er noe tull at man må ut med en tusen lapp for to par sko da. Det er mange steder hvor man får sko til godt under hundre kroner pr. stk. Kunne godt regnet opp mange steder, men det burde folk vite hvis man følger litt med på all reklame som kommer i postkassene våre.

Når det er sagt så skjønner jeg argumentet til deg om at vaska sko burde kunne brukes. På vår skole vasker vi ikke skoa etter sommeren engang....!

Det er noe tull at man må ut med en tusen lapp for to par sko da. Det er mange steder hvor man får sko til godt under hundre kroner pr. stk. Kunne godt regnet opp mange steder, men det burde folk vite hvis man følger litt med på all reklame som kommer i postkassene våre.

Når det er sagt så skjønner jeg argumentet til deg om at vaska sko burde kunne brukes. På vår skole vasker vi ikke skoa etter sommeren engang....!

Det er jo sjelden de billig-sandalene er god kvalitet og behagelige for barn å gå i. Jeg kjøpte selv dyre sandaler når jeg skulle bruke de på jobb i SFO og barnehage.

Annonse

Gjest jordrotta

Det er jo sjelden de billig-sandalene er god kvalitet og behagelige for barn å gå i. Jeg kjøpte selv dyre sandaler når jeg skulle bruke de på jobb i SFO og barnehage.

Vi har kjøpt både billige og dyre sandaler, men ungene har ikke hatt problemer med å gå på dem uansett type. Dessuten er det lov å kjøpe tøfler også. De er gode å gå i og heller ikke dyre på billigbutikkene.

Vi har kjøpt både billige og dyre sandaler, men ungene har ikke hatt problemer med å gå på dem uansett type. Dessuten er det lov å kjøpe tøfler også. De er gode å gå i og heller ikke dyre på billigbutikkene.

Så fint for dine barn, da. Selv får jeg i alle fall vondt i føttene og slitne bein med dårlige sko.

Tøfler er ubehagelige, fordi det blir alt for varmt. Vi anbefalte at foreldrene _ikke_ brukte tøfler til sine barn.

Enkelte ting må man være ekspert for å ikke forstå.

Poenget med innesko er at barna ikke skal bli våte og fryse på føttene, at vått utefottøy ikke skal lage dårlig inneklima på klasserommet og at man skal unngå å dra skitt og lort alle veier.

Jeg vet du helt sikkert vet det, men har skolens ledelse glemt det? Jeg har nøyd meg med å vaske litt av sålene og ikke hatt problemer med det.

Send sandalene tilbake til SFO og si at slik blir det. Hvis ikke får de utvise barnet og forklare det for skolesjefen. Ta kontakt med andre foreldre og rott dere sammen og gjør det samme.

Ta gjerne en telefon til skolesjefen eller hva det nå heter i disse dager.

Vi forsøker med vekslende hell og lære barna våre å ta vare på ting og ikke sløse unødig. Å kjøpe nye sandaler er å lære barna bruk- og kastholdning. Det er jo ingen ting galt med sandalene fra i sommer.

Sykt.

Heie, heia til deg!

Ikke gi dere!

mvh

Jeg kjøper som regel ting på salg og skaffer ting nokså rimelig.

Men om jeg plutselig MÅ kjøpe noe på kort tid, finner jeg sjeldent billig og brukbart. Slikt kommer jo også an på hvor mye tid man har og om man har tilgang på bil.

Nye sandaler på høsten i en fart kan bli en kostbar affære.

Hovedpoenget her er at det er tøys og kjøpe nye sandaler. Dessuten for folk med stam økonomi kan sandaler til to barn velte lasset for flere mndr fremover, selv om det bare dreier seg om 3-400,- kroner.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...