Gå til innhold

Innesko på Skolen/SFO igjen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Velouria

4

• Katt-ja

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skjønner godt at du ble forbanna! Jeg synes det virker som om endel SFO ansatte herjer litt med foreldrene og kan tillate seg å både skrive og si endel ufyselige ting. Lurer jo litt på hvordan de er med barna våre når de kan tillate seg så mye med voksne mennesker?

Her var det vel skolens ledelse som sto for idiotien.

mvh

Vi har kjøpt både billige og dyre sandaler, men ungene har ikke hatt problemer med å gå på dem uansett type. Dessuten er det lov å kjøpe tøfler også. De er gode å gå i og heller ikke dyre på billigbutikkene.

Tøfler er pyton. Som regel er de helt flate i sålen og dessuten alt for varme og klamme til å gå i lenge av gangen.

Annonse

Det er noe tull at man må ut med en tusen lapp for to par sko da. Det er mange steder hvor man får sko til godt under hundre kroner pr. stk. Kunne godt regnet opp mange steder, men det burde folk vite hvis man følger litt med på all reklame som kommer i postkassene våre.

Når det er sagt så skjønner jeg argumentet til deg om at vaska sko burde kunne brukes. På vår skole vasker vi ikke skoa etter sommeren engang....!

Nå var det ikke det som var poenget her. Og når man kjøper sko til barn er det viktig at det er skikkelige saker. Det er tross alt noe de skal bruke hver dag fra morgen til ettermiddag.

Jeg og mange med meg syns det er viktig at barna har gode sko, med tanke på at føttene er noe man har hele livet og det er derfor viktig at det er av kvalitet. Jeg kan godt kjøpe en genser til 20,- av elendig kvalitet, men ikke sko.

Høres jo helt sært ut!

Men,- om man nå _må_ kjøpe innesko, så kan man jo kjøpe slipperser,- det blir ikke så dyrt...

Selvsagt kan man det, men for meg, og mange med meg, er det et poeng at de sitter godt på foten. Og at de er gode å gå på slik at barna faktisk bruker dem.

Gjest jordrotta

Nå var det ikke det som var poenget her. Og når man kjøper sko til barn er det viktig at det er skikkelige saker. Det er tross alt noe de skal bruke hver dag fra morgen til ettermiddag.

Jeg og mange med meg syns det er viktig at barna har gode sko, med tanke på at føttene er noe man har hele livet og det er derfor viktig at det er av kvalitet. Jeg kan godt kjøpe en genser til 20,- av elendig kvalitet, men ikke sko.

Hvis man har dårlig råd en periode av livet sitt så må man jo benytte seg av alle tilbud som finnes. Her er det snakk om å ikke kunne betale regninger kanskje for denne moren du omtalte. Det må da være bedre å få til begge delene når skolen har disse reglene.

Det er flott hvis regelen endres på disse skoene. Men må man så må man.

Hvis man har dårlig råd en periode av livet sitt så må man jo benytte seg av alle tilbud som finnes. Her er det snakk om å ikke kunne betale regninger kanskje for denne moren du omtalte. Det må da være bedre å få til begge delene når skolen har disse reglene.

Det er flott hvis regelen endres på disse skoene. Men må man så må man.

Å kjøpe billig på kort varsel er ikke enkelt.

For øvrig synes jeg dette er et krav som av prinsipp ikke bør etterkommes. Det er helt urimelig og urasjonelt. Det blir bare helt feil på alle måter.

mvh

Selvsagt kan man det, men for meg, og mange med meg, er det et poeng at de sitter godt på foten. Og at de er gode å gå på slik at barna faktisk bruker dem.

Synes slipperser (sånne man får kjøpt i sportsforretninger) er gode å gå i - mange voksne som bruker slike på jobb. Og enkle å ta på/av - hvilket jeg ville tro er enda viktigere for ungene som skal ut og inn og skifte stadig vekk :)

Synes slipperser (sånne man får kjøpt i sportsforretninger) er gode å gå i - mange voksne som bruker slike på jobb. Og enkle å ta på/av - hvilket jeg ville tro er enda viktigere for ungene som skal ut og inn og skifte stadig vekk :)

Men livsfarlige - de er jo så utrolig lette å snuble i! Faller lett av foten når ungene spurter rundt i gangene på sfo. I barnehagen hos oss vil de helst ikke at ungene skal ha slipperser av den grunn.

Annonse

Men livsfarlige - de er jo så utrolig lette å snuble i! Faller lett av foten når ungene spurter rundt i gangene på sfo. I barnehagen hos oss vil de helst ikke at ungene skal ha slipperser av den grunn.

Hmm. Har litt større unger, jeg da...glemmer sånne saker (lykkeligvis). Men de skal vel egentlig ikke løpe inne, da - det er vel regelen...

Hmm. Har litt større unger, jeg da...glemmer sånne saker (lykkeligvis). Men de skal vel egentlig ikke løpe inne, da - det er vel regelen...

Hos oss har de tilgang på lokaler vel egnet til å løpe og spille ball etc.

Slippers ville jeg ikke vurdert.

mvh

Hos oss har de tilgang på lokaler vel egnet til å løpe og spille ball etc.

Slippers ville jeg ikke vurdert.

mvh

Nei, det er klart, hvis det er sånne fasiliteter :) Dengang mine var på SFO, var det ikke sånne aktiviteter inne... Men da holder det vel ikke med vanlige innesko heller, da burde det vel være sånne som ikke lager striper, sånne som de har til gym-bruk?

Nei, det er klart, hvis det er sånne fasiliteter :) Dengang mine var på SFO, var det ikke sånne aktiviteter inne... Men da holder det vel ikke med vanlige innesko heller, da burde det vel være sånne som ikke lager striper, sånne som de har til gym-bruk?

Sandalene funker helt fint.

De må selvsagt være nyinnkjøpte til høsten og sålene aldri vært i kontakt med bakken utendørs.

;-)

mvh

Det er faktisk det DUMMESTE jeg har hørt! Har du vasket sandaler som tidligere har vært brukt ute så har det vel ingenting å bety?

Da er det en lærer som gjør dette for å være full i f!

Gå videre med det du - så får dere nok kontrabeskjed..

Min bruker sommer-sandalene sine - og har ikke en gang fått beskjed om å vaske de :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...