Gå til innhold

Vente tid på barn fra Colombia

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor lang tid det tar fra en er blitt forhånds godkjent i Colombia, til en blir tildelt et barn. Og hvor lang tid tar det så før du får hente barnet?? Skjønner at dette varierer en del, men kjetk å høre fra dere hvor lang tid det har tatt med de forskjellige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197365-vente-tid-p%C3%A5-barn-fra-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at det eneste man kan si om ventetiden i Colombia er at man ikke kan si noe generelt om ventetiden i Colombia ;o)

Den er og har alltid vært veldig varierende. Akkurat nå er ventetiden for det store flertallet av oss LANG. Vi venter vel rundt 1,5 år fra papirene blir sendt, til tildeling kommer :-(

Men det er noen det går fortere med også. Jeg har hørt om noen som fikk tildeling etter 5 mnd. Jeg vet om noen som har fått etter 11.

AF sier vel 12-17 mnd nå. i 2004 lå den på +/- 12 mnd. Den har også vært nede på ca 6 mnd.

Colombia er ikke noe Kina mht fortusigbarhet, og noen ganger er det til å bli GAL av. Men det er en deilig trøst at man glemmer det når Telefonen endelig ringer.

Ellers vil jeg tipse om Colombialista. Der kan du se hvor lenge de enkelte (som er med på lista) har ventet de enkelte stadiene i prosessen. Hvis du leser noen innlegg lengre nede her på siden, så ser du hvilken mailadresse du skal maile til for å bli med på den :-)

Snø har vel sagt det som er å si om saken.... og gitt deg info om colombialista.

Jeg har gått inn og sett litt på lista og sett at det går fra 1md til over ett år fra godkjenning til distrikt. Det vil si at alle saker har sin egen saksgang og saksbehandlingstid. Og, derfor har SNØ veldig rett når hun sier at det eneste en kan si er at en ikke kan si noe - så hvorfor jeg begynte på dette innlegget kan man jo bare lure på....

Ser også at det går ca fra 14 dager til ca 1-1 1/2 md fra distrikt til tildeling. Der er ikke forskjellene så store, men dog...

Nei, les info fra SNØ, du. Det er best!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...