Gå til innhold

Barnetrygden - må man kreve ?

Anbefalte innlegg

Fikk barn nr. 3 i juni.

Barnetrygden går inn på

en konto vi sjelden bruker.

Sjekket den forleden og fant at det ikke var utbetalt barnetrygd for nr. 3 fra juli mnd. Dette skulle normalt sett gått automatisk fra Rikstrygdeverket, men det hadde skjedd en feil. Trygdekontoret beklaget det hele.

Bare så det er sagt, det lønner seg å passe på selv også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197366-barnetrygden-m%C3%A5-man-kreve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde man måtte fylle ut et skjema og kreve barnetrygden.

http://www.trygdeetaten.no/generelt/skjema/blanketter/ia330008b.pdf

Men du har kanskje fyllt ut et slikt sjema.

mvh

Jeg har ikke søkt om barnetrygd noen av gangene, det er det eneste som har gått automatisk.

Jeg har alltid søkt. Om det ville gått automatisk om jeg ikke gjorde det, vet jeg jo ikke.

mvh

Folkeregisteret/sykehuset (?) skal melde inn til trygdekontoret når barnet er født, det er flere år siden det er slutt på at man må kreve selv.

Annonse

Men man må da gi beskje om kontonummer.

Dette viser bare at jeg trenger flere småttiser.

;-)

Om du har barn fra før så setter de pengene på samme konto. Ellers går jeg ut fra at man får enten en forespørsel om kontonr., eller en utbetalingsblankett i posten. Kreve/søke trenger man i hvertfall ikke, men selvfølgelig kan det skje feil så det lønner seg å følge med på om de dukker opp.

På den annen side, om man ikke oppdager at de ikke dukker opp så har man vel kanskje ikke så fryktelig bruk for pengene heller?

Jeg fikk brev om vedtak om barnetrygd uten å ha søkt eller krevd noe som helst.. Det sto at de hadde fått melding fra Folkeregisteret at jeg hadde fått barn, og at jeg ville motta barnetrygd fra mnd. etter det ble født. Sto når første innbetaling ville skje. De ba om skriftlig tilbakemelding på hvilket kontonummer jeg ønsket pengene satt inn på..

De hadde vel ditt kontonummer fra før siden du har flere barn.. Jeg skal ha pengene inn på kapitalkonto som er nyoppretta og vi skal spare pengene til han, men kommer til å følge med ja. Hender stadig at de "glemmer" når det gjelder penger har jeg fått inntrykk av..

Om du har barn fra før så setter de pengene på samme konto. Ellers går jeg ut fra at man får enten en forespørsel om kontonr., eller en utbetalingsblankett i posten. Kreve/søke trenger man i hvertfall ikke, men selvfølgelig kan det skje feil så det lønner seg å følge med på om de dukker opp.

På den annen side, om man ikke oppdager at de ikke dukker opp så har man vel kanskje ikke så fryktelig bruk for pengene heller?

He.he, sånn kan man se det også.

Joda, vi har god bruk for barnetrygden, men prøver å spare litt i hverdagen. Det føles enklere når pengene ikke kommer inn direkte på lønnskontoen, men isteden settes av direkte på en egen sparekonto.

Trodde man måtte fylle ut et skjema og kreve barnetrygden.

http://www.trygdeetaten.no/generelt/skjema/blanketter/ia330008b.pdf

Men du har kanskje fyllt ut et slikt sjema.

mvh

Aldri fylt ut skjema, fikk vedtak automatisk med de andre barna. Og forespørsel om kto.nr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...