Gå til innhold

Barnevakt - timebetaling

Anbefalte innlegg

Skal ha barnevakt lørdag fra kl. 12.00 til kl. 20.00 for jenta og gutten på hhv. 4 og 2 år.

Vi har spurt en ung, voksen dame vi og barna kjenner, og vi vil gi henne såpass betaling at hun kunne tenke seg å stille opp en annen gang også.

Hva er et rimelig utg.punkt for timepris ? Er 150 kr timen mye eller lite ? Barna passes hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197424-barnevakt-timebetaling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes 150,- i timen er generøst når det er snakk om ei voksen dame. Jeg er sikker på at hun sier ja til å være der en annen gang også. :)

Er ikke vant til barnevakt, vi:-) Har betalt 100 kr timen til ei før, hun virket jo fornøyd, men jeg er så usikker... Denne aktuelle damen er barnas barnehagetante og egentlig har hun vel lyst til å ha lørdagene for seg selv. Har også tenkt at siden det er lørdag må hun ha en slags "helgetakst".

Er ikke vant til barnevakt, vi:-) Har betalt 100 kr timen til ei før, hun virket jo fornøyd, men jeg er så usikker... Denne aktuelle damen er barnas barnehagetante og egentlig har hun vel lyst til å ha lørdagene for seg selv. Har også tenkt at siden det er lørdag må hun ha en slags "helgetakst".

Jeg tror du tenker riktig her, siden hun ikke er student og allerede jobber i barnehage. Burde ikke få mindre betalt enn hun gjør der, i alle fall, og det blir jo tross alt "overtids"jobbing.

Jeg tror du tenker riktig her, siden hun ikke er student og allerede jobber i barnehage. Burde ikke få mindre betalt enn hun gjør der, i alle fall, og det blir jo tross alt "overtids"jobbing.

Ja, også det at det er to småbarn, det er jo full rulle i åtte strake timer, det.

Har ikke lyst til å finne "absolutt minstetakst" overfor henne, heller gi gitt godt betalt. Men forstår dere sånn at 150 kr timen iallfall ikke er for lite.

150,- er godt betalt. Hun er sikkert fornøyd med mindre og. Men jeg skjønner tanken din. Det er hyggelig å gi sånn at hun føler at dere satte stor pris på det. Dere valgte ikke henne for at det skulle bli billig. Jeg tror jeg hadde gitt henne 125,- per time. Totalt 1000,- for den dagen. Hvis du har råd til det og er fornøyd gjør det jo ikke noe om du gir mer.

Annonse

1500,- spenn?! Er du gal! 500,- ville vært mer normal betaling vil jeg tro. 150,- timen er _skyhøy_ barnevaktbetaling.

Det hadde blitt 1200 kr, men jeg er enig i at det kan virke mye uansett. Vi har ikke spesielt god råd heller for tiden, men må ha barnevakt. Som sagt, er usikker, men ser av alle svarene at jeg iallfall ikke er helt på villspor.

:-)

150,- er godt betalt. Hun er sikkert fornøyd med mindre og. Men jeg skjønner tanken din. Det er hyggelig å gi sånn at hun føler at dere satte stor pris på det. Dere valgte ikke henne for at det skulle bli billig. Jeg tror jeg hadde gitt henne 125,- per time. Totalt 1000,- for den dagen. Hvis du har råd til det og er fornøyd gjør det jo ikke noe om du gir mer.

Ja, 125 er bra det også.

*tenker på det*

Takk for svar!

Ja, 125 er bra det også.

*tenker på det*

Takk for svar!

Det er jo mye det og, men himmel og hav for en jobb. Passe en på 2 og en på 4 8 timer i strekk alene er ikke småtteri. Det er jo ikke en vennetjeneste heller. Hun gjør jo en kjempejobb. Og de sover jo ingenting under passet. Det er noe annet med kveldsmat, legging og så legger de seg mens barnevakten slapper av.

Gjest blomsterløk

Jeg hadde ikke betalt så mye som 150 i timen for hele dagen.

Hadde kanskje gjort det om det hadde vært to-tre timer og legging hadde vært en del av jobben. Hvis det hadde vært barnevakt for barna fra f. eks. 18-20.

Men for hele dagen slik, tror jeg nok jeg ville ha gitt 5-600.

Gjest vetikkenicketmitt

Jeg syns 500kr er bra for de timene jeg da,selv om det er lørdag. Men siden det er ei som jobber i barnehage fra før, er kanskje 1000kr totalt sett bedre.

Vikarierte i barnehage to fulle dager og fikk 790 for de dagene tilsammen.

Passa ei jente fra 21-med legging og lesing. Moren skulle komme hjem på natterstid etter festen, men kom hjem kl.11 uten å si i fra. Dattera hadde mareritt og sto opp 05:30.Ikke kunne jeg forklare denne jenta hvor moren var heller for moren hadde skrudd av mobilen. Og dattera måtte jeg passe videre utover dagen,til kl.16 for moren måtte sove etter festingen. Dette fikk jeg 500kr for.

Så en tusenlapp for pass av to barn på dagtid lørdag er det kanskje verdt ?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...