Gå til innhold

Teppe eller parkett på barnerom?

Anbefalte innlegg

ser du har fått mange svar..men svarer fordi. Jeg synset det er lurest med parkett. Pga gulping, søling av saft og spying... Ha på ett teppe som ikke er så dyrt istedet så det ikke blir så kaldt.. Kjøp heller inn ett nytt dyrere når ungen har er blitt stor nokk til å ikke søle så fole..

..."søle så fole".. Romsdaling eller? ;-)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• mariaflyfly

3

• annegunn

3

• margerita1365380476

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg venter spent.

Jeg har en venninne som har en sønn som er hyperallergisk og asmatiker. Spesialister på Ullevål rådet de å kvitte seg med alle tepper så fort de kunne.

Jeg kjenner en som jobbet i astma og allergiforbundet. Han anbefalte korthårede tepper på gulvene nettopp av den grunn som PieLill sier. Man slipper svevestøv i rommet og bruker man f.eks. sentralstøvsuger på teppet, er det mer allergivennlig enn parkett!

Det er faktisk mange som ikke er klar over dette, sikkert også helsepersonell...

Det er helt riktig som du skriver at tepper samler opp støvet istedenfor at lodotter skal virvle rundt i rommet. Det er ikke heldig.

Hele kluet med teppe og at det skal funke er renholdet!!

Folk som har tepper ser ikke støvet og glemmer å støvsuge regelmessig. Det er feilen. Teppet skal støvsuges et par ganger i uka. Like ofte som om du hadde villet vaske over gulvet fordi du så noen støvkorn.

Dessuten skal teppe rengjøres med tepperensmaskin minst en gang i året.

Hvis dette overholdes så går det bra for de fleste. Men mennesker som allerede er i faregruppen for støvallergi bør fortsatt ha et vaskbart gulv.

Det er forsket på dette men her og nå har jeg ikke tid til å lete opp link.

Vi har barn og teppe på barnerom. Ingen problem å holde teppe rent. Men det er strengt forbudt med dyr og sko på rommet til barna.

På 8 år med barn i forskjellige aldrer har vi heller ikke opplevd hverken spy eller tiss på gulvet!

Jeg har kanskje veldig bra oppdragelse på barna? he..he..(en spøk altså, i tilfelle noen vil henge meg)

Vi har også vegg til vegg-teppe på barnerommene og har aldri opplevd noe som helst av tiss eller gulp på gulvene (og jeg har hatt tre storgulpere!).

Gulvene støvsuges skikkelig minst en gang pr. uke (ofte to). Det er også forbudt å gå med sko der.

Først nå som eldstemann er åtte år har teppet begynt å få flekker (lyst teppe). Hun sminker dokkene sine på gulvet.... Til sommeren skifter vi nok ut teppet med parkett.

haha, nei...sunnmøring..

Sorry, sikkert pinlig å bli forveksla med en romsdaling ;-)

Typisk romsdalinger å si "fole" med tjukk -l-, men noen sunnmøringer sier jo også "fole". Jeg er selv halvt om halvt og sa mer "fole" når jeg bodde i romsdal enn det jeg gjør nå når jeg bor på sunnmøre..

*vinker til Montass*

;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...