Gå til innhold

paraplytrille vs sportsvogn


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Paraplytrillene har to håndtak, mens sportsvognene har ett, sammenhengende håndtak. Dette gjør at paraplytrillene kan slås helt sammen, mens sportsvognene er langt bedre å trille.

Tror dette er den største forskjellen, men jeg er ikke oppdatert på hva som finnes på markedet.

Lenger sør i Europa, hvor det å kjøre på snø eller isolere mot kulde ikke er et like stort poeng som her, har kraftige triller vært vanlig lenge, og typisk blitt brukt fra fødselen av. Så at de dukker opp her også er vel ikke så rart.

At sportsvognene blir lettere er vel ikke unikt - kombi/duovogner har vel også det? Men aluunderstell og sånt? Tror det er litt motegreier - nå skal alle ha en lett, enkel vogn, for ti år siden skulle det være stødig og kvalitet.

Annonse

Forskjellen på sportsvogna og trilla mi:

Trilla kan slås sammen i bredden og er veldig lett, tar nesten ikke plass i bilen. (den har bare ett håndtak da, men med knekk sånn at det brettes sammen)

Hjulene på trilla er små og doble, funker bra å trille på asfalt, men ikke på grus og rister veldig på brostein.

Sportsvognen min er mye stødigere, ikke noe problem å gå ned lang trapp med bare en arm, den rister og hopper verre, men tåler det. Den er solid og kraftig, mens trilla bærer jeg opp og ned trapper.

Også har man noen mellomting da, f.eks OTH som mariaflyfly linker til, (eller det er en veldig lett sportsvogn som gjør trille overflødig) eller Bugaboo, et par av quinnys modeller... Mulig stokke xplory også er sånn.

Her i gården blir det aldri mer vogn med fire hjul som ikke kan snus. Trehjuling med roterende forhjul er den smarteste oppfinnelsen siden hjulet. :P

Forskjellen på sportsvogna og trilla mi:

Trilla kan slås sammen i bredden og er veldig lett, tar nesten ikke plass i bilen. (den har bare ett håndtak da, men med knekk sånn at det brettes sammen)

Hjulene på trilla er små og doble, funker bra å trille på asfalt, men ikke på grus og rister veldig på brostein.

Sportsvognen min er mye stødigere, ikke noe problem å gå ned lang trapp med bare en arm, den rister og hopper verre, men tåler det. Den er solid og kraftig, mens trilla bærer jeg opp og ned trapper.

Også har man noen mellomting da, f.eks OTH som mariaflyfly linker til, (eller det er en veldig lett sportsvogn som gjør trille overflødig) eller Bugaboo, et par av quinnys modeller... Mulig stokke xplory også er sånn.

Her i gården blir det aldri mer vogn med fire hjul som ikke kan snus. Trehjuling med roterende forhjul er den smarteste oppfinnelsen siden hjulet. :P

Du vanker på NM skjønner jeg, siden du har peiling på de forskjellige vognene? ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...