Kinamamma 2005 Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Hei! På www.kinaforeingen.no skriver de at AF råder om å ta med antibiotika da mange av barna er eller blir syke med luftveisinfeksjoner o.l., da det er vanskelig å få tak i antibiotika i Kina. Er dette foreldet info eller gjelder det fortsatt. Noen som har erfaring med dette? Også om en bør ta med middel for skabb og/eller lus. 0 Siter
sundra Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Vi tok med antibiotika til voksne og de to barna vi hadde med. Vi ble syke alle, og er veldig glad vi hadde med pencilin.Vårt barn hadde en infeksjon da vi fikk henne, hun fikk kinesisk medisin. Hadde jeg reist en gang til, ville jeg tatt medisin med. lykke til. 0 Siter
Gjest sofie34 Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Vi hadde med første gangen, Vesla var syk(lungebetennelse) og trengte pencilin. Vi brukte ikke den vi hadde med men fikk sprøyter 2 g. daglig i 3 dager på sykehuset. De testet tilogmed om hun var alergisk mot pencilin før hun fikk det, så vi var storfornøyde med behandlingen hun fikk i Kina. Andre gang tok vi ikke med og fikk heller ikke bruk for det. Det kommer nok litt an på hvor dere skal i kina, men skal dere til en storby så ville jeg ikke tatt med dette. Vet ikke om det også er litt avhennig av hvilken forening dere bruker sånn ifh. til hvordan rutinene er ang. å få hjelp av guiden til lege/sykehusbesøk. Hilsen 0 Siter
bangkok Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Jeg tror jeg hadde tatt med antibiotika om jeg hadde vært deg. Da vi hentet våre to i Thailand, hadde begge bronkitt. Vi fikk utdelt 4 -5 flasker med forskjellige medisiner som de skulle ta for dette, men flaskene var tekstet på thai, og oversettelsene vi fikk var litt ymse. Så ta med, er mitt råd ! Ta gjerne også med paracet stikkpiller eller lignenede, beregnet på barn, og febernedsettende/smertstillende for voksne,det er fort gjort å bli syk underveis. Alt sånt får dere sikkert kjøpt i Kina også, men det er noe med det å ha det for hånden når man trenger det. Og på en henterise har dere så mye annet i tankene vil jeg tro, at det å farte rundt på ukjente apotek for finne det dere trenger, er ikke akkurat det festligste. :-) Lykke til med reisen ! 0 Siter
AAA Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Hei! Vi hadde med antibiotika, et bredspektret et for luftveisinfeksjoner hos små barn. Det var i pullverform, og så mikset vi det ut med vann i Kina. Jeg er veldig glad vi hadde dette med. Datteren vår hadde bronkitt da vi fikk henne, og vi brukte antibiotikaen i samråd med lege pr mail her hjemme. Ca halvdelen av ungene hadde bronkitt, og de andre var hos lege i Kina og fikk medisiner. Problemet var at de fikk så mye forskjellig og så mange typer at noen torde rett og slett ikke gi det, for de var ikke sikre på hva som var hva. Ikke alle leger vil skrive resept på sånn "i tilfelle" medisiner, men jeg ville nå spurt i allefall. I tillegg ville jeg spurt om resept på øyedråper for øyekatarr. Det hadde også datteren vår, men det forsvant på en dag pga dråpene vi hadde med. Lus- og skabbmiddel er det ingen av ungene som har trengt på våre to hentereiser. Ingen andre i gruppene våre heller. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Vi gjorde det sånn i vår reisegruppe at vi avtalte oss i mellom hvem som skulle ta med hva, slik at ikke ALLE familiene trengte å ta med full pakke av medisiner. Det kan være lurt å ta kontakt med hverandre på forhånd, kan også gi hverandre gode pakketips! 0 Siter
Karamelis Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Den informasjonen på Kinaforeningens sider er ny. AF anbefaler å ha med antibiotika fordi det kan være vanskelig å få tak i det til barn i Kina. Det stod i reiseinformasjonen som kommer ikke lenge før tildeling. Vi skal snart reise og vi har tenkt å spørre legen om resept. Vi hadde ikke med på vår første tur i 2002, og trengte ikke heller. Men greit å være føre var. 0 Siter
Gjest chinamom Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Det er ikke umulig å få antibiotika i Kina - men det avhenger av hvor du er, og de bruker kanskje sterkere medisiner på barn enn vi gjør her? Når vi var i Kina sist ble jeg syk - og i løpet av en time etter at jeg ga beskjed til guiden vår der nede - hadde jeg vært hos en engelskspråklig spesialist på et bra sykehus, og fått medisiner (tilsvarende det jeg ville fått her pluss en urtedrikk (forferdelig smak!)). Selv om jeg således har en bra erfaring, vil jeg neste gang ta med bredspektret antibiotika. Barna i vår gruppe hadde rel. god helse, men mange var forkjølet. Vi ble utstyrt med hostesaft fra barnehjemmet beregnet på fem år (gullet vårt var bare 9 mnd.). Vi byttet til norsk aldersadekvat medisin med en gang. Ingen i vår gruppe hadde behov for hverken lus eller skabbmiddel. Men noen vi kjenner strevde lenge med å bli kvitt skabb etter hentereisen da de ikke hadde med seg krem ned. Det er en billig "forsikring". Før du gir barn medisin må du være sikker på at det er å anbefale - avtal med legen din at du kan ta kontakt. Og trenger du lege - snakk med organisasjonen din og se hva de anbefaler! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.