Gå til innhold

er det jeg som er rar?

Anbefalte innlegg

Hva i en situasjon som dette f.eks. (må ha noen andres mening, blir små-rar av å gå å tenke på dette på egenhånd): 2-åringen er ute med farmor og gjør noe gøy på gården. Jeg kommer og sier at hun må komme inn fordi vi skal spise middag eller hun skal legge seg e.l. Selvfølgelig protesterer hun da. Farmoren kan da si noe sånt som at "du (rett til barnet)/hun kan spise med oss, vi skal spise om ikke så lenge". "Jaa!!!" sier barnet da. Hva gjør jeg da? Tar jeg henne med inn og sier til farmor at hun skal inn nå(hvilket jeg som oftest gjør), blir barnet selvfølgelig bortimot hysterisk og jeg blir sittende igjen som den store, stygge ulven hos barnet.

Farmoren kan også komme inn til oss og si rett til barnet "skal du være med på ditt eller datt" til alle døgnets tider. Hvilket barnet selvfølgelig vil -at jeg har tenkt til noe helt annet blir jo ikke tatt hensyn til hos barnet da.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i slike situasjoner. Jeg er redd for å være for dominerende med dette ift barnet -er redd for at det skal vende henne mot meg, at hun skal bli mer knyttet til farmoren og hennes meninger (hun er veldig spesiell i neg retning og jeg vil ikke at datteren min skal bli for påvirket av henne) fordi jeg har vært for prinsippfast.

Vet ikke hvordan jeg skal løse dette uten at jeg blir sett på som svarteper hos svigers heller.

Å herreguuuuud!!!!! Kjenner det begynner å klø!

Enten må du bli mye mer tydelig og gjerne dominerende ovenfor svigermor eller så må dere bare flytte. Dette hadde jeg overhode ikke funnet meg i. Mannen din bør aller helst ta en skikkelig alvorsprat med sin mor.

Fortsetter under...

Gjest Persille

Velger å ikke kommentere noe annet enn at datteren min også drikker kaffe og te. Te drikker hun daglig til frokost - jeg drikker, og ser ikke problemet i at hun også får (den er ofte koffein og tein fri, varierende typer). Kaffe er sjeldnere, men om vi er ute og jeg drikker cappucino, latte, espresso - så får hun smake.

Det ender som oftest i at hun drikker mesteparten egentlig...

Men jeg velger å tro at det er verre ting enn kaffe og te hun kan få i seg :)

Gjest eller er det henne?

Billa spiser/drikker av samme tallerken, kopp, skje som mamma rett som det er. De er så mye sammen at jeg ikke orker å plukke på sånne ting...

Men ikke som svigermoren din? Og det kommer jo an på personen også (hygiene f.eks.) og alder!

Når det gjelder koffeinfri te er det selvf ikke det samme som en stor kopp STERK (jeg klarer ikke å ta en slurk engang) te -med- koffein.

Men ikke som svigermoren din? Og det kommer jo an på personen også (hygiene f.eks.) og alder!

Når det gjelder koffeinfri te er det selvf ikke det samme som en stor kopp STERK (jeg klarer ikke å ta en slurk engang) te -med- koffein.

Billa drikker det også hun - hvertfall noen ganger i uken...

Men med masse melk da, så den ikke blir så varm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...