Gå til innhold

Hva mener partiene om adopsjonsstøtten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Se på en av de tre adopsjonsforeningene sin hjemmeside. De har hatt en felles forespørsel til partiene hva de mener om adopsjon, deriblant adopsjonsstøtte.

Det var en god oversikt!

Forresten legger jeg merke til at det ikke ligger noe svar fra RV der. Jeg kan jo fortelle at da jeg var i sentrum i dag og stakk innom de ulike parti-bodene, spurte jeg RV-dama hvordan de stiller seg til adopsjonsstøtten. Hun visste ikke helt hva dette var. Men da jeg forklarte at slik det nå er, er det først og fremst folk med god økonomi som kan adoptere, utbrøt hun straks ivrig at "da er vi helt klart for å øke støtten!"

kristin691365380881

Det var en god oversikt!

Forresten legger jeg merke til at det ikke ligger noe svar fra RV der. Jeg kan jo fortelle at da jeg var i sentrum i dag og stakk innom de ulike parti-bodene, spurte jeg RV-dama hvordan de stiller seg til adopsjonsstøtten. Hun visste ikke helt hva dette var. Men da jeg forklarte at slik det nå er, er det først og fremst folk med god økonomi som kan adoptere, utbrøt hun straks ivrig at "da er vi helt klart for å øke støtten!"

Godt!

Håper hun sprer det til sine partifeller:-)

Vi trenger jo all støtte vi kan få...

Hvor adopterer dere fra?

Gjest minus til ap der...

Som de fleste har fått med seg, så har jo adopsjonsstøtten gått opp og ned og opp og ned og opp igjen.

Jeg vet at for noen år siden var det AP som kuttet ned på adopsjonsstøtten, og sentrumspartiene som har satt den opp igjen.

SV har som eneste parti gjennom flere jobbet for, og komt med forslag om, å øke adosjonsstøtten til 1G - ett grunnbeløp - noe som pr i dag ville utgjort ca 60 000 !!

Det hadde vært noe det ! Vet at dette fremdeles er en viktig sak for partiet som de kommer til å jobbe systematisk med dersom de kommer med i regjering.. :)

Godt valg alle sammen - forresten :)

Annonse

SV har som eneste parti gjennom flere jobbet for, og komt med forslag om, å øke adosjonsstøtten til 1G - ett grunnbeløp - noe som pr i dag ville utgjort ca 60 000 !!

Det hadde vært noe det ! Vet at dette fremdeles er en viktig sak for partiet som de kommer til å jobbe systematisk med dersom de kommer med i regjering.. :)

Godt valg alle sammen - forresten :)

Det er riktig. Stem SV! :o)

Godt valg!

Gjest farslykke

Hei!

Det er faktisk to av de sittende regjeringspartiene som også har dette programfestet for neste periode!

Godt valg!

Nå synes ikke jeg at adopsjonsstøtten er den viktigste saken i valgkampen, men viktig nok til at de som har jobbet for saken skal få æren for det.

Det var SV og SP som sammen fremmet dokument-8-forslag om å heve adopsjonsstøtten til 1G. I tillegg har Venstre hatt det på programmet i en tid. Deretter kom Ap med et positivt vedtak om dette på et landsstyremnøte (tror jeg). KrF har det nå programfestet, etter forslag fra Dagrunn Eriksen i fjor sommer (som parti nr. 4).

Det eneste partiet som overhodet ikke ser ut til å interessere seg for saken er Høyre. Til og med Frp er mer postitive til en økning av adopsjonsstøtten enn Høyre.

Men det er altså SP og SV som sammen har fremmet et konkret forslag i Stortinget. Ingen andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...