Gå til innhold

Jeg er nær ved å gi opp

Anbefalte innlegg

Gjest og bli hjemmeværende

Poden(1år) har vært i barnehagen i 3 uker.Han gråter ved levering og personalet i barnehagen må slite han ut av armene mine.Han sover 2-4 timer i barnehagen.Når vi får han hjem på ettermiddagen(er ikke hjemme før 17) er han så sliten,sur og grinete helt frem til han legger seg kl 19.

All kos er borte, stress på morgenen,stress å få laget middag med en skrikende,mammasyk gutt hengende i leggen.Etter middag er det det nesten rett på kveldstellet.

Jeg synes det er helt forferdelig å ha det slik!

Vurderer sterkt å bli hjemmeværende husmor!

Eller vil ting gå seg til etterhvert?

Hvilke erfaringe har dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197645-jeg-er-n%C3%A6r-ved-%C3%A5-gi-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil gå seg til etterhvert!

Året mellom ett og to år er slitsomt uansett, men selvfølgelig verre med stressende dager.

Antakelig roer han seg i barnehagen så snart du er ute av syne (ring evt. og spør?). Vis for all del ikke at du synes det er ille å forlate ham i barnehagen, da vil han tro det er utrygt der.

Det blir bedre. Det er vel en overgang for han også - mye inntrykk som må fordøyes og mye nytt å venne seg til.

Og istedet for å lage middag med en skrikende, klengte gutt - kan ikke han få noe som er enkelt å lage, eller middagsrester fra dagen før, og så kan de voksne lage og spise middag etter at han har lagt seg?

Da jentungen min var på den alderen gjorde det underverker om en av oss satte oss på gulvet med noen duploklosser eller en bamse, istedet for å prøve å gjøre noe fornuftig.

Det vil gå seg til etterhvert!

Året mellom ett og to år er slitsomt uansett, men selvfølgelig verre med stressende dager.

Antakelig roer han seg i barnehagen så snart du er ute av syne (ring evt. og spør?). Vis for all del ikke at du synes det er ille å forlate ham i barnehagen, da vil han tro det er utrygt der.

Ikke gi opp, det vil gå seg til! Jeg hadde gjort som en annen skrive. Utsett middagen, sett deg på gulvet og lek :-) Ta bare en skive og spis middag senere...

I din situasjon hadde jeg valgt å være hjemmeværende en stund. problemer ved levering i b.hg vil nok gå seg til etterhvert, men jeg synes 2 timer med et slitent/trøtt barn pr.dag er alt for lite.

Jeg er hjemmeværende ( med 1-åring, snart 4-åring og 7-åring) og har vært det i 7 år, Kun litt ettermiddagsjobbing o.l.

Stortrives! :o)

Kjeder meg ikke et sekund.

Annonse

Har du anledning og lyst til å være hjemme, så gjør det.

En ett åring har ikke behov for barnehage. Det er lange dager, stor aktivitet og slitsomt for et så lite barn.

Selv har jeg valgt 50% stilling og dagmamma frem til barna har sluttet med soving på dagtid.

Barnehage er veldig bra når barna trenger flere utfordringer og begynner med samleik.

Gjør det du føler er rett for deg og barnet ditt. Tror ikke du vil angre på det.

Hilsen mor med fire barn.

kakki1365380609

I din situasjon hadde jeg valgt å være hjemmeværende en stund. problemer ved levering i b.hg vil nok gå seg til etterhvert, men jeg synes 2 timer med et slitent/trøtt barn pr.dag er alt for lite.

Jeg er hjemmeværende ( med 1-åring, snart 4-åring og 7-åring) og har vært det i 7 år, Kun litt ettermiddagsjobbing o.l.

Stortrives! :o)

Kjeder meg ikke et sekund.

Fint det er flere som har det som meg :o) Har også vært hjemme i syv år....hjelp som tiden flyr

Ikke gi opp, det vil gå seg til! Jeg hadde gjort som en annen skrive. Utsett middagen, sett deg på gulvet og lek :-) Ta bare en skive og spis middag senere...

Denne skulle vel til hun som skrev innlegget og ikke til meg - kanskje får hun ikke svaret ditt fordi det ligger her.

Hvis du ikke _må_ jobbe fatter jeg ikke hvorfor du ikke blir hjemme med barnet litt lenger. Et så lite barn trenger DEG mer enn noe annet.

Min datter er 1 år og det kunne ikke falle meg inn å ha henne i en barnehage flere timer om dagen. Hun leker med barn på lekeplassen, med nabobarn og har masse tid med mamma.

Hva med en god og trygg dagmamma? For mange barn er barnehage litt for voldsomt, med mange barn og voksne å forholde seg til. Jeg hadde veldig god erfaring med å ha poden hos en god og erfaren dagmamma de første par årene, før han begynte i barnehage da han var 3 år.

Gjest Persille

Prøv å korte ned dagene hans litt - bytt på å hente levere. En tar seg tid til rolig og lang frokost og leverer i bhg, den andre henter, får i ham lettvint mat og er sammen med ham til dere kan spise felles middag/aftensmat kl 19 (?) før han legger seg.

Problemet er ytterst sjelden bhg - det er som oftest at dagene rett og slett blir altfor lange for de søte små. De er vant til en rolig hjemme tilværelse med egen tilpasset timeplan - og plutselig er de i 120% "jobb" hver uke. Det er et slit! :)

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...