Gå til innhold

Kontantstøtten... likevel stemme Ap?

Anbefalte innlegg

Gjest stemmeguri

Er enig i Ap sin politikk på mange områder, men ikke når det gjelder kontantstøtten... Hva skjer egentlig hvis de rød-grønne kommer i regjering, i fht kontantstøtten? Legges den ned? Vet jo at de partiene ønsker å legge kontantstøtten og heller satse på billigere bhg...men hva hvis man som foreldre ønsker å være hjemmeværende mens barna er under 3 år? Veldig feil å stemme Ap da...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197661-kontantst%C3%B8tten-likevel-stemme-ap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest stemmeguri

Snakket med ei i SV, og hun mente at kontantstøtta nok kom til å vare i 1-3 år til hvis de rød-grønne kommer til makta. Derfor stemmer jeg altså ikke på den koalisjonen i år.

Hei, hvem stemmer du på? Heeelt ok hvis du ikke vil fortelle altså, men synes det er kjempevanskelig å finne det partiet som er best i forhold til oss småbarnforeldre.

Hei, hvem stemmer du på? Heeelt ok hvis du ikke vil fortelle altså, men synes det er kjempevanskelig å finne det partiet som er best i forhold til oss småbarnforeldre.

Det går jo ikke an å si at ett parti er bedre for småbarnsforeldre enn andre. Noen småbarnsforeldre synes f.eks. kontantstøtten er helt topp, andre synes ikke det.

Dessuten er det mange andre ding i samfunnet som er spesielt viktig for småbarnsforeldre - f.eks. rentenivå, miljøpolitikk med mere.

Selv liker jeg den sosialliberale tankegangen, og går derfor for Venstre. "Småbarnspolitikken" er ikke avgjørende.

Jeg har virkelig slitt denne gangen. Det ble Venstre til slutt (stemte i forgårs). Grunnen er at jeg ikke har lyst til å stemme på de rød/grønne, og ikke vil stemme på Høyre og ikke på Krf, og i hvertfall ikke FrP.

Vurderte Kystpartiet - de kom høyt på lista mi på den valgtesten i NRK, men det får da være måte på...

Så for første gang i mitt liv stemmer jeg Venstre, og det er IKKE pga Sponheim. Mest taktisk tror jeg, kanskje...

Gjest stemmeguri

Jeg har virkelig slitt denne gangen. Det ble Venstre til slutt (stemte i forgårs). Grunnen er at jeg ikke har lyst til å stemme på de rød/grønne, og ikke vil stemme på Høyre og ikke på Krf, og i hvertfall ikke FrP.

Vurderte Kystpartiet - de kom høyt på lista mi på den valgtesten i NRK, men det får da være måte på...

Så for første gang i mitt liv stemmer jeg Venstre, og det er IKKE pga Sponheim. Mest taktisk tror jeg, kanskje...

Har faktisk vurdert venstre, får opp på valgtester jeg har tatt, at de "passer for meg"...;). Men hva sier de egentlig om kontantstøtten? Og (ja, jeg vet jeg er uvitende...), er det slik at venstre danner regjering sammen med de borgerlige? Slik at taktikken du snakker om, er at vi da får borgerlig regjering - og dermed fortsatt kontantstøtte (som er viktig for meg...), men at Venstre får mer innflytelse i regjeringen...?

Har faktisk vurdert venstre, får opp på valgtester jeg har tatt, at de "passer for meg"...;). Men hva sier de egentlig om kontantstøtten? Og (ja, jeg vet jeg er uvitende...), er det slik at venstre danner regjering sammen med de borgerlige? Slik at taktikken du snakker om, er at vi da får borgerlig regjering - og dermed fortsatt kontantstøtte (som er viktig for meg...), men at Venstre får mer innflytelse i regjeringen...?

Venstre er for å beholde kontantstøtteordningen.

Venstre vil beholdet kontantstøtten som i dag.

Vinner det borgerlige alternativet vil regejeringen bestå som i dag, KrF, H og V. Bondvik ønsker å fortsette som statsminister (dessverre), men jeg mener han er bedre enn Stoltenberg og hans gjeng.

Aner ikke om Venstre vil få mer innflytelse i en fortsatt borgerlig regjering.

På www.aftenposten.no har de noen valgsider der du kan sammenligne partier. Gå til Partisammenligning og sjekk ut det som er viktig for deg og se hva de forskjellige partiene mener.

Men det er neimen ikke lett å være velger for tiden!

Annonse

Gjest borgerprotesten

Det er egentlig veldig enkelt i år synes jeg, fordi Stoltenberg får meg til å velge noe annet.

I går sa han at kontantstøtten skulle nedtrappes.

Bondevik spurte hvordan det skulle skje. Ved selektering?

Nei gradvis nedtrapping av støtten.

Bare dette svaret beviste at Jens ikke har peiling.

Skal han da senke beløpet saaaakte helt til man nesten sulter og tvinges inn i barnehage og i jobb?

Har ikke barn selv, men dette blir molbo-jens.

Stemmer Venstre taktisk.

Ikke bare fordi de har enkeltsaker som er ok, men fordi vi må ha de inn på stortinget for å få borgerlig flertall. Bodevik & co har tross alt brukt hue før de sier noe.

Venstre vil beholdet kontantstøtten som i dag.

Vinner det borgerlige alternativet vil regejeringen bestå som i dag, KrF, H og V. Bondvik ønsker å fortsette som statsminister (dessverre), men jeg mener han er bedre enn Stoltenberg og hans gjeng.

Aner ikke om Venstre vil få mer innflytelse i en fortsatt borgerlig regjering.

På www.aftenposten.no har de noen valgsider der du kan sammenligne partier. Gå til Partisammenligning og sjekk ut det som er viktig for deg og se hva de forskjellige partiene mener.

Men det er neimen ikke lett å være velger for tiden!

Om Venstre kommer over sperregrensen, og dermed får 10 kandidater istedet for én(?) som i dag, vil de forhåpentlig nødvendigvis få mer innflytelse.

"Arbeiderpartiet mener at utbygging av barnehagetilbudet, reduserte barnehagepriser, utvidet foreldrepermisjon og småbarnstillegg i barnetrygden er bedre tilbud til barnefamiliene enn å videreføre kontantstøtten. Vi vil derfor avvikle denne når full barnehagedekning er oppnådd og alternative ordninger er etablert. Utfasing av kontantstøtteordningen skal tidligst skje i 2008."

http://www.dna.no/index.gan?id=34479&subid=0&PHPSESSID=69c32c7a0b22721aabe75f5e41745308

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...