Gjest Kina-elina? Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Vi er i prosessen for å adoptere fra Kina, men har tusen spørsmål. Noen kan dere sikkert svare på: 1. hvor mange bilder må vi sende til Kina? 2. trenger vi venneattester og i såfall hvor mange? 3. skriver vi brev til kinesiske myndigheter og i såfall er det på engelsk? 4. hvor mange rapporter må vi sende i ettertid og skriver vi dem selv eller er det helsesøster som gjør det? 0 Siter
Gjest Østen igjen Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Vi er straks ferdig med å samle inn dokumenter og kan svare deg flg: 1. hvor mange bilder må vi sende til Kina? AF skriver minst 6-10 bilder. Jeg tror vi har med 14 2. trenger vi venneattester og i såfall hvor mange? Venneattester trenger dere ikke. 3. skriver vi brev til kinesiske myndigheter og i såfall er det på engelsk? Alle dokumenter skal være på norsk. 4. hvor mange rapporter må vi sende i ettertid og skriver vi dem selv eller er det helsesøster som gjør det? Dette kan jeg ikke svare deg sikkert på Lykke til videre i prosessen! 0 Siter
jiemei Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Hvis dere bruker AF må dere skrive to rapporter til Kina i etterkant, en etter ett halvår og en ett år etter hjemkomst - begge med bilder (5-6?). De skal skrives på norsk, fortinnsvis av barnevernet, men hvis det er umulig å få til, så kan dere skrive dem selv. Dere får en mal. Rapportene sendes så til oversetting og deretter sender dere originalen og oversettelsen til foreningen. Jeg tror forresten det er litt ulike regler foreningene i mellom - så bruker dere en annen forening bør dere sjekke der. 0 Siter
Sol&glede Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Vi er straks ferdig med å samle inn dokumenter og kan svare deg flg: 1. hvor mange bilder må vi sende til Kina? AF skriver minst 6-10 bilder. Jeg tror vi har med 14 2. trenger vi venneattester og i såfall hvor mange? Venneattester trenger dere ikke. 3. skriver vi brev til kinesiske myndigheter og i såfall er det på engelsk? Alle dokumenter skal være på norsk. 4. hvor mange rapporter må vi sende i ettertid og skriver vi dem selv eller er det helsesøster som gjør det? Dette kan jeg ikke svare deg sikkert på Lykke til videre i prosessen! De ønsker maks 10 bilder og de skal være av dere som foreldre, huset deres ute og inne, samt situasjonsbilder ala ute på tur med venner etc. og bilder av nærmeste familie. Bildene må ikke inneholde alkohol, dvs ikke party bilder og man må ikke ha bilde av hunder (kanskje også katter?) som hovedfokus på bildene og heller ikke avkledde personer ala bilder fra badestranden eller i badekaret med barn etc.... Rapportene skal i utgangspunktet kommunen (barnevernstjenesten el helsestasjonen) lage, men i de fleste tillfeller har ikke de anledning, så vi har skrevet de selv, og det er ok (du får en oppskrift). Det er to rapporter til Kina, en etter 6mnd og en etter ett år. Lykke til 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.