Gå til innhold

Om å miste melka

Anbefalte innlegg

Da er vi _helt_ på linje!;-)

Var ikke meningen å provosere deg, men måtte bare få fram litt av min egen frustrasjon i forbindelse med amming/ikke å få det til!

Den frustrasjonen forstår jeg godt!

Jeg var så heldig at ammingen gikk knirkefritt, men ble likevel frustrert over ammepolitiet.

mvh

Fortsetter under...

Den frustrasjonen forstår jeg godt!

Jeg var så heldig at ammingen gikk knirkefritt, men ble likevel frustrert over ammepolitiet.

mvh

Ammepilitiet er noe dritt.

Jeg klarte ikke å amme eldstemann (hjertebarn og for svak til å suge) til tross for press fra sykepleierne på sykehuset. Da vi omsider klarte å si fra at nå var det slutt på pupp, herettter var det kun flaske så la gutten på seg i rekordfart (til hjertebarn å være), han klarte å spise så mye han trengte og vi fikk dra hjem.

En tid etter skrev jeg et langt brev til Gro Nylander, ammepolitisjefen herself, og fortalte hvordan jeg hadde opplevd at deres propaganda hadde lagt adskillige kilo med stein til byrden for meg.

Jeg fikk et _meget_ hyggelig og beklagende brev tilbake fra henne. Det er snart 7 år siden, men jeg har det fremdeles. :o)

Ammepilitiet er noe dritt.

Jeg klarte ikke å amme eldstemann (hjertebarn og for svak til å suge) til tross for press fra sykepleierne på sykehuset. Da vi omsider klarte å si fra at nå var det slutt på pupp, herettter var det kun flaske så la gutten på seg i rekordfart (til hjertebarn å være), han klarte å spise så mye han trengte og vi fikk dra hjem.

En tid etter skrev jeg et langt brev til Gro Nylander, ammepolitisjefen herself, og fortalte hvordan jeg hadde opplevd at deres propaganda hadde lagt adskillige kilo med stein til byrden for meg.

Jeg fikk et _meget_ hyggelig og beklagende brev tilbake fra henne. Det er snart 7 år siden, men jeg har det fremdeles. :o)

At Gro Nylander kan være nyansert er noe som jeg aldri har observert har kommet fram i medier.

mvh

Jeg skjønner tankegangen din kjempegodt! Kjenner meg selv igjen.

Og jeg blir like irritert hver gang, når noen sier: "Du må bare amme og amme, så beholder du melka!

Klart: Stor etterspørsel, større produksjon.

Men- og det _finnes_ faktisk et _men_: Hvis du er velsignet med et nydelig lite nurk som absolutt ikke vil ha puppen din i munnen sin, da hjelper det fint lite å prøve å amme og amme!!!

Det har jeg prøvd, og det var _ikke_ moro! Ikke fikk jeg tømt brystene, ikke ble ungen mett. Ikke fikk jeg pumpet ut ne, heller. Lånte elektrisk brystpumpe fra sykehuset alle tre gangene. Til ingen nytte!

Så: Ikke vær så bombastiske når dere konkluderer med at man ikke under noen omstendighet mister mjølka hvis man bare ammer ofte nok!

Det er nemlig ikke alle som klarer dette, likevel!;-)

Så utrolig det enn kan høres, så finns det enkelte tilfeller der morsmelk ikke er det beste for barnet.

En venninne har et barn som har vært svært mye syk. Han har kraftig astma, meget allergisk og en hel del flere problemer som jeg ikke skal gå inn på her.

Da babyen var et par måneder hadde han ikke lagt på seg etter fødselen og var inn og ut av sykehus hele tiden. Moren mistet melken av alt stresset og bekymringene. Da fikk babyen spesialmelkeerstatning. Han begynte endelig å gå opp i vekt. Legene oppdaget at nurket rett og slett var allergisk mot morsmelk.

Annonse

Jeg skjønner tankegangen din kjempegodt! Kjenner meg selv igjen.

Og jeg blir like irritert hver gang, når noen sier: "Du må bare amme og amme, så beholder du melka!

Klart: Stor etterspørsel, større produksjon.

Men- og det _finnes_ faktisk et _men_: Hvis du er velsignet med et nydelig lite nurk som absolutt ikke vil ha puppen din i munnen sin, da hjelper det fint lite å prøve å amme og amme!!!

Det har jeg prøvd, og det var _ikke_ moro! Ikke fikk jeg tømt brystene, ikke ble ungen mett. Ikke fikk jeg pumpet ut ne, heller. Lånte elektrisk brystpumpe fra sykehuset alle tre gangene. Til ingen nytte!

Så: Ikke vær så bombastiske når dere konkluderer med at man ikke under noen omstendighet mister mjølka hvis man bare ammer ofte nok!

Det er nemlig ikke alle som klarer dette, likevel!;-)

Det er klart at når babyen ikke _vil_ ha puppen i munnen, så forsvinner jo melka. Suger derimot babyen på brystet som normalt og man ammer hyppig, tror jeg det er uvanlig at det bare plutselig blir tomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...