Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kom hjem fra Kina i mars med et gull på 16 mnd. Fra før har vi to jenter på 8 og 12 år. Vi ble anbefalt å ta barna med på hele prosessen fra vi tok avgjørelsen om å adoptere. I dag er vi veldig glad for dette, barn trenger også tid til å forberede seg på en så stor begivenhet. Våre døtre hadde en fantastisk reise til Kina, selv om vi fikk en ganske tøff start med en baby som var i sorg over å forlate fostermor. Min anbefalig er å la barna få ta del i den store gleden det er å vente og drømme. Lykke til. Om du lurer på noe, så bare spør.

Gjest en som venter

Vi har en femåring og er i ferd med å adoptere. Vi valgte adopsjon fordi vi hadde lyst til det. Vi ville rett og slett ha flere barn.

Vi fortalte det til barnet før første hjemmebesøk fra barnevernet. Vi forklarte barnet rett og slett at det skulle få en lillesøster eller lillebror, men at det kom til å ta lang tid å vente, og at vi skulle reise med fly langt avgårde for å hente ham/henne.

Vi kom hjem fra Kina i mars med et gull på 16 mnd. Fra før har vi to jenter på 8 og 12 år. Vi ble anbefalt å ta barna med på hele prosessen fra vi tok avgjørelsen om å adoptere. I dag er vi veldig glad for dette, barn trenger også tid til å forberede seg på en så stor begivenhet. Våre døtre hadde en fantastisk reise til Kina, selv om vi fikk en ganske tøff start med en baby som var i sorg over å forlate fostermor. Min anbefalig er å la barna få ta del i den store gleden det er å vente og drømme. Lykke til. Om du lurer på noe, så bare spør.

Tusen takk for svar.

Våre to er forresten 6 og 9, jeg skrev feil i sted. Tenkte på alderen neste år, når de evt skulle få vite :-) Men kanskje det er bedre å fortelle allerede nå fra begynelsen? Hvordan forklare på best mulig måte? Vi tar det som en selvfølge at begge to skal få være med til Kina. Hvordan var det å ha med barna? Tips mottas

Gjest Sabeltanna

Vi har også to barn, egenfødte.Jeg hadde to vanskelige fødsler,med mange komplikasjoner.Vi ønsker oss et tredje barn, og for oss er adopsjon helt naturlig.Hvorfor utsette meg selv for keisersnitt og komplikasjoner når jeg vet at adopsjon er en flott måte å få barn på.( At jeg er tante til et deilig adopsjonsbarn hjelper selvsagt på..........)

Annonse

Tusen takk for svar.

Våre to er forresten 6 og 9, jeg skrev feil i sted. Tenkte på alderen neste år, når de evt skulle få vite :-) Men kanskje det er bedre å fortelle allerede nå fra begynelsen? Hvordan forklare på best mulig måte? Vi tar det som en selvfølge at begge to skal få være med til Kina. Hvordan var det å ha med barna? Tips mottas

Det er en bok som heter "Min søster Nina er født i Kina". Den handler om en gutt som får en søster fra Kina. Kanskje dere kunne bruke den.

Glemte å si at vi har fortalt barna våre om adopsjonen fra første stund.De skal gå sammen med oss gjennom hele prosessen.Det vanskeligste er å fortelle dem at det ikke er SIKKERT at vi blir godkjente, alle blir ikke det..........

Nesten alle blir godkjent (Så vidt jeg har hørt ca 95%), og det er uhyre sjelden man ikke har en anselse om det på forhånd hvis man ikke blir det. Så hvis alt er på stell med helse, økonomi og andre ting, trenger du ikke bekymre deg så veldig!

Lykke til uansett!

Vi har ei egenfødt datter på 8 år fra før, og har nå nettopp blitt godkjente for adopsjon i kina.

Vi adopterer på grunn av at vi ikke kan få flere barn (små sjanser, iallefall)Vi har vært gjennom tre prøverørsforsøk uten å lykkes. Vi ønsker oss et barn til, og synes at adopsjon er en flott løsningen.

Vi har tatt med vår datter på dette hele vegen helt fra starten av. Dessuten, så skal jo barna også si sin mening i sosialrapporten. Vi hadde eget hjemmebesøk beregnet på henne. Da er det jo greit at de ikke nettopp har fått beskjeden, men at de har fått tenkt litt på det hele de også.

Ønsker dere lykke til.

Hei

Vi valgte å adoptere da vi ønsket oss mer enn et barn. Hadde en del IVF forsøk bak oss og var mektig lei av av den prosessen. Adopsjon hadde alltid vært et alternativ for oss, så det var enkelt å ta første telefon til kommunen for å starte adopsjonsprosessen.

Vesla var 5 år da vi reiste til Kina for å hente hjem lillesøsteren hennes. Vi hadde fortalt henne at vi skulle adoptere da hun var rundt 3-4 år. Hun hadde da begynt å mase om småsøsken. Det tok litt tid før hun forsto hva adopsjon var, og i en periode trodde hun at vi skulle dra på kino for å hente hjem en lillesøster. Vi fikk forklart henne at vi skulle til Kina og ikke på kino. Kino var jo en plass man så film. Hun brukte litt tid på å fordøye den, og til slutt konkluderte hun med at vi skulle på kino for å se film og samtidig hente en lillesøster med hjem. :o)

Hilsen

Vi har ei jente på 8, og er nå godkjente for adopsjon i Colombia.

Frøkna vår har vært med fra dag en, og det er både hun og vi glade for. For oss kunne det ikke ha vært på en annen måte. Det har vært viktig for oss at vi har kunnet snakke fritt om adopsjnen i huset, uten at vi skulle måtte tenke på at vesla ikke skulle høre/få det med seg. Jeg tror det er umulig. En så viktig ting må deles. Vi trenger tid alle tre, på å forberede oss sammen, og det er en lang prosess.

ØNsker dere massevis av lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...