Gå til innhold

Er det negativt å ha gått hos psykolog?

Anbefalte innlegg

Skjønner at jeg må dokumentere at jeg har gått til behandling hos psykolog, men er det negativt at jeg har gått der? Vil jeg ikke bli godkjent fordi jeg har tatt tak i vanskelige ting og renset opp i gammel møkk?Begynner å tenke at vi kanskje ikke blir godkjent pga dette, at vi må begynne med prøverør i stedet.

Fortsetter under...

Det bør absolutt ikke være negativt at du tar tak i problemene og løser dem!

Ikke vet jeg hvordan det vil bli tolket, men jeg tenker et menneske som har selvinnsikt og mot nok til å gå noen runder med seg selv, bare viser styrke. Nietche (litt usikker på stavinga der) sa dette: Det som ikke tar livet av meg- gjør meg sterkere. Vet ikke hvorfor du har hatt behov for hjelp,men tror at mange ufrivillig barnløse sikkert har slitt med De Store Spørsmålene her i livet og har trengt hjelp til å takte det før de adopterer.Det er menneskelig å "tryne" litt iblandt. Det som er viktig er at man ikke blir liggende, men gjør noe med det og lærer av det.Det må jo være en flott lærdom å gi videre til barnet, tenker jeg

Ikke vet jeg hvordan det vil bli tolket, men jeg tenker et menneske som har selvinnsikt og mot nok til å gå noen runder med seg selv, bare viser styrke. Nietche (litt usikker på stavinga der) sa dette: Det som ikke tar livet av meg- gjør meg sterkere. Vet ikke hvorfor du har hatt behov for hjelp,men tror at mange ufrivillig barnløse sikkert har slitt med De Store Spørsmålene her i livet og har trengt hjelp til å takte det før de adopterer.Det er menneskelig å "tryne" litt iblandt. Det som er viktig er at man ikke blir liggende, men gjør noe med det og lærer av det.Det må jo være en flott lærdom å gi videre til barnet, tenker jeg

Jeg har blitt utsatt for overgrep som barn, og fortrengt dettte i over 20 år.Derfor tok jeg tak i dette som voksen, har jobbet meg gjennom det hos psykolog, mann og gode venner.Nå er jeg livredd for at dette skal bli brukt mot meg i adopsjonssaken.Vi har to flott, velfungerende barn fra før,så vi har to supre ekesmplarer å henvise til.

Vi vil adoptere fra Kina:)

Jeg har blitt utsatt for overgrep som barn, og fortrengt dettte i over 20 år.Derfor tok jeg tak i dette som voksen, har jobbet meg gjennom det hos psykolog, mann og gode venner.Nå er jeg livredd for at dette skal bli brukt mot meg i adopsjonssaken.Vi har to flott, velfungerende barn fra før,så vi har to supre ekesmplarer å henvise til.

Vi vil adoptere fra Kina:)

Det kan være positivt å ha hatt problemer og jobbet seg gjennom dem! Men hvis man har vært psykisk syk trenger man kanskje en "friskattest" fra psykologen. Det er mange som har blitt godkjent på tross av tidligere psykiske problemer!

Lykke til videre:)

Gjest Anonym akkurat i dag

På hjemmebesøkene fortalte jeg at jeg hadde gått til psykolog i lang tid - og det ble trukket fram som positivt i sosialrapporten. Barnevernet mente det var bra at jeg oppsøkte hjelp for å løse en vanskelig situasjon.

...og nå er jeg mamma til ei skjønn Kina-jente.

Lykke til videre :o)

Annonse

På hjemmebesøkene fortalte jeg at jeg hadde gått til psykolog i lang tid - og det ble trukket fram som positivt i sosialrapporten. Barnevernet mente det var bra at jeg oppsøkte hjelp for å løse en vanskelig situasjon.

...og nå er jeg mamma til ei skjønn Kina-jente.

Lykke til videre :o)

Tusen takk......

Jeg skal høre med psykologen om hun kan skrive en rapport, hvis det skulle behøves.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...