Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! jeg har en sønn på 4 år, han hoster til han kaster opp!! og har den hosten ganske ofte!! de legene som har vært her, sier det er normalt at man hoster til man kaster opp, og det vet jo jeg også!! men det fins jo grenser på hva normalt er!! i over 2 år har han vært slik!! og de gangene han har vært forskjøla,og hosta ,så har han kasta opp!! det virker som om det er noe som irriterer i halsen!!! noen har nevnt at han kanskje har kikhoste!?? er det virkelig normalt og kast opp hver gang man er litt forskjøla!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197818-kikhoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har har vel ikke kikhoste i 2 år?! Jeg ville fått sjekket mandlene hans. Før jeg tok mandlene var jeg ofte plaget med kløe i halsen, noe som førte til slike hosteanfall at jeg brakk meg innimellom. Etter at jeg fikk fjernet mandlene har jeg ikke hatt slike anfall i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197818-kikhoste/#findComment-1392435
Del på andre sider

Gjest betasuppe

Må si du har vært hos noen useriøse leger.

Nei, det er ikke normalt å kaste opp hver gang man er forkjølet, men det er normalt å kaste opp av kikhoste. På den annen side har man ikke kikhoste i to år.

Mitt barn på 1 år har hatt kikhoste i over to måneder nå, og ifølge barnelegen hennes vil det vare 4-6 uker til. Hostingen KAN henge i opp til 6 mnd, men to år?!? Da må det være noe annet.

Kan det være kikhosten som kommer og går? Kikhoste starter jo ofte med en forkjølelse.

Min datter er vaksinert, men det er fortsatt 5-10 prosent sjans for å få sykdommen. Antibiotika hjelper sjelden mot sykdommen, men det forhindrer at barnet forblir smittefarlig. Fem dager etter endt kur er de ikke smittefarlige lenger.

Antibiotika'n hjalp ikke min datter heller. For at den skal hjelpe må den tas akkurat i det sykdommen slår ut, men siden det ofte tar et par-tre uker å stille diagnosen er det ofte for sent.

En blodprøve kan påvise kikhoste.

Mitt barn hoster til tider så kraftig at hun brekker seg og kaster opp. Særlig om natten sitter hun opp i sengen og man hører denne "kikingen" i hosten. Ikke det minste hyggelig.

Kan nevne at hun ikke har feber og ellers er tilstanden hennes veldig god. Spiser og drikker som normalt.

Synes ditt barns symptomer høres kjent ut, men at det varer så lenge kan jo tyde på irriterte slimhinner, allergi.. Vanskelig å si.

Du bør komme deg til en lege som tar barnesykdom litt mer seriøst. Jeg var hos lege med barnet mitt i Norge, og jeg følte at jeg kunne mer om kikhoste enn ham.

Det var godt å komme tilbake til hennes faste barnelege her i Berlin, - som ikke gir seg før han finner ut av det:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197818-kikhoste/#findComment-1392444
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...