Gå til innhold

Innspill til røyke innlegg lenger ned

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå følte jeg meg mye bedre - jeg er både feit OG røyker ;-)

*LOL*

Stakkars barna dine, da! Nå mangler det bare at du også er en sofagris som aldri tar dem med ut, aldri leser eller synger for dem, og i hvert fall aldri trøster når de slår seg!

Annonse

*LOL*

Stakkars barna dine, da! Nå mangler det bare at du også er en sofagris som aldri tar dem med ut, aldri leser eller synger for dem, og i hvert fall aldri trøster når de slår seg!

Joda, men de FÅR lov til å kose med hengemagen min...og på lørdagene får de tømme askebegeret.

Men bare hvis de har vært snille den uka!

Joda, men de FÅR lov til å kose med hengemagen min...og på lørdagene får de tømme askebegeret.

Men bare hvis de har vært snille den uka!

Får de lov til å gå i skytteltrafikk og servere deg øl mens du ser på reality også?

De er jommen heldige ;)

Annonse

Det er utrolig mye som er dumt og farlig å gjøre. Forskjellen på røyking og overvekt i forhold til barn er at det ikke skader barnet om mor/far er overvektig. Men det skader barnet om mor/far røyker.

Tja - overvektige foreldre gjenspeiler jo ofte kostholdet i hjemmet da, som jo barnet blir påvirket av. Regner med det var dette hovedinnlegger tenkte på. Ellers kan det jo tenkes at overvektige mødre videreformidler en overfokusering på kropp til sine barn, gjennom jojoslanking etc.

MEN jeg syns overhodet ikke dette kan likestilles med røyking!

Overvekt er langt fra alltid selvpåført, og det er mye vanskeligere å slanke seg enn å kutte røyken.

Jeg tror ikke du kan slå fast at det er vanskeligere å slanke seg enn å slutte å røyke! Det stemmer absolutt ikke for meg. Jeg kan LETT gå ned både ti og femten kilo, men røyken var det jaggu meg et sant helvete å bli kvitt. Det tok meg mange, mange år. Du har aldri røkt, formoder jeg...?

Jeg tror ikke du kan slå fast at det er vanskeligere å slanke seg enn å slutte å røyke! Det stemmer absolutt ikke for meg. Jeg kan LETT gå ned både ti og femten kilo, men røyken var det jaggu meg et sant helvete å bli kvitt. Det tok meg mange, mange år. Du har aldri røkt, formoder jeg...?

Jeg har røykt, men aldri slanket meg, så jeg har selvfølgelig ikke grunnlag for å si det.

MEN, de jeg kjenner som både har slanket seg og sluttet å røyke, sier at det er lettere å kutte røyken helt enn å bare kutte ned til halvparten, og det hadde vært lettere å slutte å spise helt enn å bare spise f.eks halve porsjoner.

Gjest ja si det du?

Det har jeg.

Og sluttet å røyke etter mange år gjorde jeg lett som bare det.

Å slanke meg sliter jeg voldsomt med.

Så for meg var det _mye_ lettere å slutte å røyke enn å slanke meg.

Jeg har røykt, men aldri slanket meg, så jeg har selvfølgelig ikke grunnlag for å si det.

MEN, de jeg kjenner som både har slanket seg og sluttet å røyke, sier at det er lettere å kutte røyken helt enn å bare kutte ned til halvparten, og det hadde vært lettere å slutte å spise helt enn å bare spise f.eks halve porsjoner.

Stemmer ikke på meg det.

Å slutte å røyke var for meg en kraftanstrengelse for noen år siden. Å slanke meg 12 kg var ikke no problem.

Men jeg synes jo at begge tilfeller er livsstilomlegging da. Og det er jo så individuellt hva og hvordan man takler forskjellig avhengigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...