Gå til innhold

Hmmm...hvordan var dette igjen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppvaskmaskin er fullgodt, såfremt du bruker et skikkelig vaskeprogram.

Det fikk vi til og med beskjed om på føden da vi dro hjem med vårt fem dager gamle barn.

Da lærte jeg noe nytt i dag også :-). Men jeg tror at jeg hadde villet koke flaskene, dette for å være sikker på at alle bakterier er borte da det kan komme bakterier på utstyr som er i kontakt med melk. Men hvis man har oppvaskmaskin kan man slutte med å sterilisere flaskene ved 6 mnd. alderen (dette i forhold til en bok jeg har om spebarn).

Ting forandrer seg stadig og man lærer stadig noe nytt hver dag :-))

Gjest oppvaskmaskin

Moderne oppvaskmaskiner vasker godt og varmt nok til at flaskene blir rene nok. På barselavd. på Ullevål vasker de flaskene i oppvaskmaskinen!

Velg varmeste program.

Skyll flaskene godt når du har brukt dem, avslutt skyllingen med iskaldt vann, da blir baktereveksten minimal mens de står på benken / i maskinen.

Gjest en som venter

Da lærte jeg noe nytt i dag også :-). Men jeg tror at jeg hadde villet koke flaskene, dette for å være sikker på at alle bakterier er borte da det kan komme bakterier på utstyr som er i kontakt med melk. Men hvis man har oppvaskmaskin kan man slutte med å sterilisere flaskene ved 6 mnd. alderen (dette i forhold til en bok jeg har om spebarn).

Ting forandrer seg stadig og man lærer stadig noe nytt hver dag :-))

Så lenge barselavdelingen selv bruker oppvaskmaskin, er det godt nok for meg.

Annonse

Det finnes et flott vaske/kokeutstyr som man bruker i mikrobølgeovnen til flasker.(Tok bare noen min å rengjøre flaskene)

Mener det bla er å få kjøpt på Babyshop(hvis jeg ikke husker helt feil) og vi brukte det under oppholdet vårt i Sør Afrika.

Snuppa var 8mnd da vi kom hjem og her hjemme brukta vi kun oppvaskmaskin (sjekka med helsestasjon,og de mente det var tilstrekkelig siden hun var så stor).

Ønsker dere en riktig fin hentereise !

Gjest jobber på barneavd

Så lenge barselavdelingen selv bruker oppvaskmaskin, er det godt nok for meg.

På sykehus har vi spesielle oppvaskmaskiner! De må vaske på 85 grader for å godkjennes for bruk på institusjon. De fleste vanlige maskiner vasker på opptil 65 grader.Bare til orientering...

Gjest en som venter

På sykehus har vi spesielle oppvaskmaskiner! De må vaske på 85 grader for å godkjennes for bruk på institusjon. De fleste vanlige maskiner vasker på opptil 65 grader.Bare til orientering...

Men allikevel ga altså både sykepleiere og barnepleiere på barselavdelingen beskjed om at vanlig oppvaskmaskin er godt nok for å rengjør flasker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...