Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Tvillingmamma

3

• Aryane

3

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har en del tupper etter hvert. Ønsket meg + ofte stand på kjøpesenteret. Jeg orker ikke party. Og det er enorm kvalitet på alt jeg har. Jeg er utrolig fornøyd. Hadde ikke noe meninger omd et før, men jo mer jeg får jo mer fornøyd blir jeg. Så får man jo nytt hvis ting går i stykker. Noe som aldri har skjedd meg.

Du må nok skaffe deg noe : )

Nei, det er det som er litt av problemet med andre bokser.

Du kan teste sjøl: putt lompe eller potetkak i "lompeboksen" til Tupperware, gjør det samme i en annen plastboks. Test smak, konsistens ikke minst lukt etter ei uke... Det samme med potetgull; i en Tupperwareboks holder det seg sprøtt, i motsetning til andre bokser.

Dessuten har Tupperware endel løsninger som passer godt, som f.eks. dette med slikkepotten som ikke smelter, sukkerstrøeren og servofixen.

Men av en eller annen grunn har jeg aldri problemer med oppbevaring av potetgullrester...

He-he, i såfall er jeg en ekte husmor! Not...

Jeg tviler på om familielykken eller husmorstatusen står eller faller på (antall) Tupperwareprodukter.

Personlig er det ikke husmorfølelsen Tupperwarene treffer, det er mer det at jeg vil ha det ENKELT og LETTVINDT på kjøkkenet, og dermed passer Tupperware meg.

Har faktisk solgt Tupperware en gang i tiden, men DET gjør jeg ikke igjen! For en gjeng kjærringer...

Er det husmødre opptatt av nettopp at det skal være enkelt å lettvint på kjøkkenet da, slik at hun kan greie alt selv? ;)

Må innrømme at også jeg har blitt grepet av nysgjerrighet av Tupperwareskrytet. I den grad at jeg har lurt på om man får kjøpt produktene over Internet? Det kan bestilles fra den amerikanske hjemmesiden, men de sender ikke overseas.

Tror aldri jeg kommer til å befinne meg på et homeparty hvor de selger kjøkkenartikler..

Altså: Noen som vet om man får kjøpt Tupperware over nett (og sendt dem til adresse i Norge)?

Annonse

Men av en eller annen grunn har jeg aldri problemer med oppbevaring av potetgullrester...

Nei altså, jeg stusset litt da jeg skrev det der, det er heller ikke plagsomt mye potetgullrester hjemme hos oss. Dessverre. Men jeg vet det fungerer; det skjedde helt uforvarende på hytta en gang, og utrolig nok var potetgullet i Tupperwareboksen like sprøtt og smaktfullt etter 2 uker!

Tupperware er liksom plastboksenes Rolls Royce - uovertrufne når dte gjelder kvalitet.

Men jeg - som sikker en drøss andre - har latt meg friste til å kjøpe aaaaalt for mange saker som jeg strengt tatt ikke trenger! :-)

det er lett å ble revet med på party og tenke at dette var jammen greie saker!

Tupperware er liksom plastboksenes Rolls Royce - uovertrufne når dte gjelder kvalitet.

Men jeg - som sikker en drøss andre - har latt meg friste til å kjøpe aaaaalt for mange saker som jeg strengt tatt ikke trenger! :-)

det er lett å ble revet med på party og tenke at dette var jammen greie saker!

Hvilke saker er "musts", da?

Hater skapfyll, men er muligens tupperwarefanaspirant.

Hvilke saker er "musts", da?

Hater skapfyll, men er muligens tupperwarefanaspirant.

Hva som er "musts" avhenger jo av hva du liker å gjøre.

F eks en venninne kjøpte nesten hele bakesortimentet, enda hun ikke kan fordra å bake! ;-) Riktignok så blir det mye enklere å bake boller med TWs bakeunderlag og bakebolle, for det blir lettere å gjøre rent vetterpå etc, men det er da ikke så ekstremt mye lettere at det kan omvende den mest ihuga bakemotstander! :-)

TW har kjempefine bokser både til kjøleskap og frysing. De holder tett og matvarene holder seg mye mye bedre enn i andre type bokser.

Men hvor flink er du egentlig til å bruke rester??? Til en viss grad har det blitt slik for meg at det fine med TW-boksene har vært at når jeg omsider kaster de gamle, sure restene, som jeg helt har glemt å benytte meg av, så kan jeg fryde meg over at den tette boksen har gjort at lukta ikke har blidd spredt rundt i kjøleskapet! ;-)

Det som jeg bruker mest av TW er bokser for tørr-oppbevaring, slik som sukker, mel etc. Det står tørt og fint i skapet, og trekker ikke til seg lukt fra f eks te eller andre aromatiske tørrvarer.

Ellers har jeg bakebolle m/utstyr som brukes "innimellom". Slikkepotten er et must og også matboks til barnet mitt, og en spesiell boks som jeg tror heter Fridge-smart brukes til gulrøtter. Holder dem friske og sprø.

Diverse oppbevaringsenheter og boller til å tilbedere mat i samt litermål med slik "skvettkant" rundt når man visper krem er også kjekt å ha.

Og også "sevofix" som jeg tror andre har nevnt.

Hvis jeg blir bedt på TW-party igjen skal jeg kjøpe meg salatslynge, nettopp fordi TW holder fasongen til tross for maskinoppvask mm.

Tupperware er oppskrytt... Det er min erfaring. De tupperware tingene jeg har er ikke mye bedre i forhold til de andre plasttingene som kostet en brøkdel av prisen. Eneste som jeg opplever som et must er puddingforma, men det er fordi jeg elsker puddinger og ikke finner slik form noe annet sted. Den kan brukes til gele osv... Så hva som er et must a v tupperware er avhengig av deg!

Når det gjelder slikkepotter, kaketiner og potetskrellere, da kan ingenting måle seg mot Tupperware.

Andre slikkepotter blir harde og uelastiske med en gang, smelter gjør de også. Tupperwareslikkepotten min derimot, den er som ny etter flere år. Potetskrelleren er også et funn, mye mye mye bedre enn andre jeg har prøvd.

Jordans slikkepotter blir da hverken harde eller smelter??

F eks en venninne kjøpte nesten hele bakesortimentet, enda hun ikke kan fordra å bake! ;-) Riktignok så blir det mye enklere å bake boller med TWs bakeunderlag og bakebolle, for det blir lettere å gjøre rent vetterpå etc, men det er da ikke så ekstremt mye lettere at det kan omvende den mest ihuga bakemotstander! :-)

TW har kjempefine bokser både til kjøleskap og frysing. De holder tett og matvarene holder seg mye mye bedre enn i andre type bokser.

Men hvor flink er du egentlig til å bruke rester??? Til en viss grad har det blitt slik for meg at det fine med TW-boksene har vært at når jeg omsider kaster de gamle, sure restene, som jeg helt har glemt å benytte meg av, så kan jeg fryde meg over at den tette boksen har gjort at lukta ikke har blidd spredt rundt i kjøleskapet! ;-)

Det som jeg bruker mest av TW er bokser for tørr-oppbevaring, slik som sukker, mel etc. Det står tørt og fint i skapet, og trekker ikke til seg lukt fra f eks te eller andre aromatiske tørrvarer.

Ellers har jeg bakebolle m/utstyr som brukes "innimellom". Slikkepotten er et must og også matboks til barnet mitt, og en spesiell boks som jeg tror heter Fridge-smart brukes til gulrøtter. Holder dem friske og sprø.

Diverse oppbevaringsenheter og boller til å tilbedere mat i samt litermål med slik "skvettkant" rundt når man visper krem er også kjekt å ha.

Hvis jeg blir bedt på TW-party igjen skal jeg kjøpe meg salatslynge, nettopp fordi TW holder fasongen til tross for maskinoppvask mm.

Takk for info!

Noe sier meg at dette er ting jeg egentlig kan klare meg uten, men ;)

Annonse

Tupperware er oppskrytt... Det er min erfaring. De tupperware tingene jeg har er ikke mye bedre i forhold til de andre plasttingene som kostet en brøkdel av prisen. Eneste som jeg opplever som et must er puddingforma, men det er fordi jeg elsker puddinger og ikke finner slik form noe annet sted. Den kan brukes til gele osv... Så hva som er et must a v tupperware er avhengig av deg!

*lol*

Ja, jeg er helt enig i at hva som er et must avhenger av den enkelte! :-)

Da jeg svarte Elextra nedenfor her så satt jeg og prøvde å tenke på hva slags dumme TW-kjøp jeg har foretatt, og puddingformen er den absolutt verste! :-)

den skal jeg love deg at jeg ikke har brukt mye! ;-)

Gjest romler mest

Nei, det er det som er litt av problemet med andre bokser.

Du kan teste sjøl: putt lompe eller potetkak i "lompeboksen" til Tupperware, gjør det samme i en annen plastboks. Test smak, konsistens ikke minst lukt etter ei uke... Det samme med potetgull; i en Tupperwareboks holder det seg sprøtt, i motsetning til andre bokser.

Dessuten har Tupperware endel løsninger som passer godt, som f.eks. dette med slikkepotten som ikke smelter, sukkerstrøeren og servofixen.

Dette er litt komplisert å forklare:

Visse plastmaterialer avgir smak, og noen tåler ikke oppvaskmaskin. Men med god kvalitet, til bare halve prisen av T, får man samme effekt.

Kravet ellers er bare at det f eks er tett, og det klarer andre like godt som T.

Potetgull tåler ikke lys, og ikke fuktig luft. Inneluft er veldig fuktig. Ikke alle varer skal være i kjølekskap osv, faktorer som ikke har med T å gjøre. En del av markedsføringen går ut på å ta æren for faktorer som har med helt andre krefter og påvirkninger å gjøre. Noe går også ut på å skape illusjoner.

Typisk amrikansk markedsføring.

F eks støvsugere som bråker noe sinnsykt, er uhyre upraktiske og slett ikke noe bedre enn andre, selges aggressivt for dobbelt så mye som støvugere som er like gode eller bedre. Det brukes illusjoner og konstruksjoner av fordeler som i praksis ikke fungerer eller ikke har med den bestemte støvsugeren å gjøre.

Jeg mener, som mange andre jeg snakker med i kjøkkenutstyrbransjen, at T er bra, men dobbelt så dyr som tilsvarende andre.

Eller: Det er dårlig økonomi for en kjøper å betale tre ganger så mye for å få en vare 10% bedre. Mange betaler likevel.

Gjest romler mest

Jeg kom på noe:

For å hindre/absorbere lukt i kjøleskapet, kjøp et aktivt kullfilter til gassmaske i en malerbutikk, åpne beholderen i begge ender og legg den lavt nede i døra i skapet. Virker som trolldom og i minst et år. Også i andre skap. Filteret er stort som en CD og 5 cm tykt.

Gjest romler mest

Når det gjelder slikkepotter, kaketiner og potetskrellere, da kan ingenting måle seg mot Tupperware.

Andre slikkepotter blir harde og uelastiske med en gang, smelter gjør de også. Tupperwareslikkepotten min derimot, den er som ny etter flere år. Potetskrelleren er også et funn, mye mye mye bedre enn andre jeg har prøvd.

Verdens beste potetskrellere er

http://www.victorinox.com/newsite/en/produkte/beruf/inhalt2.cfm?pid=haushalt

Men de blir sløve de også, så de må skjerpes.

Gjest romler mest

Jeg er storbruker av dette produktet :o)

Bruker alt til daglig, både tallerkner, glass, bestikk

, boller til både kald og varm mat osv...

Har aldri solgt det selv, men går på hvert eneste party jeg blir invertert på :)

:o)

Aha!

Et T-offer?

Amerikanerne velsigner slike lettpåvirkelige, villige slaver.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...