Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Aha!

Et T-offer?

Amerikanerne velsigner slike lettpåvirkelige, villige slaver.

:-)

Ja da elsker de nok meg.

Jeg kan ikke spise med metall-besikk og porselen/glass bare knuser jeg :)

Her kommer kun serviset frem ved besøk.

Kjenner jeg dem godt nok, tar jeg gjerne frem mitt eget t.w. Det er blitt sånn at jeg synes maten smaker bedre da :)

ja en kan få mye rart for seg :)

:o)

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Tvillingmamma

3

• Aryane

3

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest romler mest

Ja da elsker de nok meg.

Jeg kan ikke spise med metall-besikk og porselen/glass bare knuser jeg :)

Her kommer kun serviset frem ved besøk.

Kjenner jeg dem godt nok, tar jeg gjerne frem mitt eget t.w. Det er blitt sånn at jeg synes maten smaker bedre da :)

ja en kan få mye rart for seg :)

:o)

Enkle gleder for enkle mennesker. Jeg vil ikke røpe hva jeg driver med av rare ting. Uskyldig, men rart :-)

It's only TupperWare, but i like it.

Bytt ut T med hva som helst.

Potteplanter f eks. Eller *plotteplanter" som en liten en sier.

Så mye innsikt jeg har fått i plast nå! Etter dette hadde jeg nok latt meg lure til å kjøpe både ditt og datt på et party, så heldigvis for meg så ser jeg ikke for meg at jeg noensinne vil havne på noe homeparty. Og at tupperware engasjerer er det ingen tvil om!

Dette er litt komplisert å forklare:

Visse plastmaterialer avgir smak, og noen tåler ikke oppvaskmaskin. Men med god kvalitet, til bare halve prisen av T, får man samme effekt.

Kravet ellers er bare at det f eks er tett, og det klarer andre like godt som T.

Potetgull tåler ikke lys, og ikke fuktig luft. Inneluft er veldig fuktig. Ikke alle varer skal være i kjølekskap osv, faktorer som ikke har med T å gjøre. En del av markedsføringen går ut på å ta æren for faktorer som har med helt andre krefter og påvirkninger å gjøre. Noe går også ut på å skape illusjoner.

Typisk amrikansk markedsføring.

F eks støvsugere som bråker noe sinnsykt, er uhyre upraktiske og slett ikke noe bedre enn andre, selges aggressivt for dobbelt så mye som støvugere som er like gode eller bedre. Det brukes illusjoner og konstruksjoner av fordeler som i praksis ikke fungerer eller ikke har med den bestemte støvsugeren å gjøre.

Jeg mener, som mange andre jeg snakker med i kjøkkenutstyrbransjen, at T er bra, men dobbelt så dyr som tilsvarende andre.

Eller: Det er dårlig økonomi for en kjøper å betale tre ganger så mye for å få en vare 10% bedre. Mange betaler likevel.

Du har selvfølgelig helt rett i det du sier, men du glemmer noen småting:

- HVOR får man tak i billigere og like bra produkter? Det er en uoversiktlig plastikk-jungel der ute, og skal man teste alle andre produkter blir det fort dyrt. Derfor: Kjøper man TW er man SIKRET kvalitet på første forsøk.

- Konseptet: Det å møtes, drikke kaffe, slarve/sludre (kall-det-hva-du-vil) tiltaler utrolig mange mennesker. Vi betaler rett og slett for voksenkontakt som også letter kontoen.

Vi er veldig fornøyde med de blå microformene fra Tupperware: Koker potene i mikroen, steker bacon i mikroen osv...

Beregner 1 minutt pr potet og det sier seg selv at det går raskere enn i kjele... før måtte jeg starte med potetene først for at de skulle bli ferdige så raskt som mulig (40 min...) nå tar jeg potetene til slutt (6-8 min)

- HVOR får man tak i billigere og like bra produkter? Det er en uoversiktlig plastikk-jungel der ute, og skal man teste alle andre produkter blir det fort dyrt. Derfor: Kjøper man TW er man SIKRET kvalitet på første forsøk.

- Konseptet: Det å møtes, drikke kaffe, slarve/sludre (kall-det-hva-du-vil) tiltaler utrolig mange mennesker. Vi betaler rett og slett for voksenkontakt som også letter kontoen.

Ops! Kjøpte venner? Jeg har aldri tenkt på det på dne måten før.... ;-)

Men det forklarer selvsagt hvorfor jeg har blitt så ensom etter at alle "vennene" har fylt opp skapene sine med nyttige og unyttige Tupperware-artikler, for da har jo også antallet homeparties avtatt...

*akk ja*

;-)

Annonse

Gjest romler mest

Jeg er ikke blind for det sosiale, men litt irritert på profittjaget hos visse markedsføringspyramider. Det sitter alt for få folk og tjener alt for mye penger på veldig mange småmaurs arbeid.

F eks Jernia er veldig flinke på plast og kvalitet. Det er fordi de får i retur det som ikke holder mål. Slik er det i lokal-Norge: mange små butikker med personlig service som krever gode produkter. Jernia har 100 års erfaring eller noe sånt. Det er bedre å støtte opp om slike.

Gjest romler mest

Men det forklarer selvsagt hvorfor jeg har blitt så ensom etter at alle "vennene" har fylt opp skapene sine med nyttige og unyttige Tupperware-artikler, for da har jo også antallet homeparties avtatt...

*akk ja*

;-)

Dildo-party er det nye?

Dildo-venner? Hvorfor ikke.

*akk ja*

;-)

Det er da man går over på Amoramika, Kari Trestakk, Oriflame, Eidsvoll-produkter osv.

Det er en helt uanstendig mengde mennesker der ute man kan kjøpe!

Jeg er ikke blind for det sosiale, men litt irritert på profittjaget hos visse markedsføringspyramider. Det sitter alt for få folk og tjener alt for mye penger på veldig mange småmaurs arbeid.

F eks Jernia er veldig flinke på plast og kvalitet. Det er fordi de får i retur det som ikke holder mål. Slik er det i lokal-Norge: mange små butikker med personlig service som krever gode produkter. Jernia har 100 års erfaring eller noe sånt. Det er bedre å støtte opp om slike.

Jeg er fortsatt ikke uenig med deg, jeg har vært i TW-systemet og med egne øyne sett hva leasing-bil kan gjøre med en gruppeleder - en leasingbil som ble basert på gruppas salg...

Nuvel: Jeg kommer stadig tilbake til det praktiske i TW: Det er LETTVINDT å kjøpe boller der. At det er enkelt betaler vi gjerne litt mer for.

Hadde forresten TW-party for menn en gang, det var interessant.

Gjest romler mest

Jeg er fortsatt ikke uenig med deg, jeg har vært i TW-systemet og med egne øyne sett hva leasing-bil kan gjøre med en gruppeleder - en leasingbil som ble basert på gruppas salg...

Nuvel: Jeg kommer stadig tilbake til det praktiske i TW: Det er LETTVINDT å kjøpe boller der. At det er enkelt betaler vi gjerne litt mer for.

Hadde forresten TW-party for menn en gang, det var interessant.

Sosialt er det veldig interessant. Og lettvindt å kjøpe. Mange har det hyggelig, selv om lommeboka får lide. Hadde bare pengene havnet et retterdig sted.

Annonse

*ler*

Da var det min første svigemor som gjorde meg om til husmor iallefall.

Fikk nemmelig et bakeunderlag, en stor bakebolle med lokk og en kakeholder av henne en gang for mange år siden.

Har aldri kjøpt meg noe selv, men jo...jeg må jo skryte av kvaliteten og de behagelige bruksegenskapene til disse tingene da, det må jeg innrømme.

Jeg har fått en del tupperware i gave fra svigermor, og det er helt OK, synes jeg. Men ikke noe _mer_ enn ok.

Selv kom jeg "borti" tupperware første gang da jeg var utvekslingsstudent i USA, og kniser litt når jeg hører folk uttaler det tuppervare (på norsk).

*lol*

Ja, jeg er helt enig i at hva som er et must avhenger av den enkelte! :-)

Da jeg svarte Elextra nedenfor her så satt jeg og prøvde å tenke på hva slags dumme TW-kjøp jeg har foretatt, og puddingformen er den absolutt verste! :-)

den skal jeg love deg at jeg ikke har brukt mye! ;-)

Hvis du skal servere eggerøre er også den formen fin. Stek eggerøren, klem den ned i formen, la den stå litt, velv den ut, og vips, flott eggerøre :)

Må innrømme at også jeg har blitt grepet av nysgjerrighet av Tupperwareskrytet. I den grad at jeg har lurt på om man får kjøpt produktene over Internet? Det kan bestilles fra den amerikanske hjemmesiden, men de sender ikke overseas.

Tror aldri jeg kommer til å befinne meg på et homeparty hvor de selger kjøkkenartikler..

Altså: Noen som vet om man får kjøpt Tupperware over nett (og sendt dem til adresse i Norge)?

Send meg en mail, [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...