Gå til innhold

Forskyving av måltid


lipeno

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 4.5 mnd som spiser ca. annenhver time, han får kun morsmelk. Men jeg begynner å bli litt sliten av denne hyppige ammingen, så det jeg lurer på er om jeg kan forsøke å forskyve måltidene slik at det går 3 timer i mellom dem? Er dette forsvarlig? Jeg har forsøkt et par ganger, men da bare hyler han. Han legger på seg det han skal. Han spiser 2-3 ganger pr. natt også. Jeg ønsker i utgangspunktet å fullamme han 1 mnd til, men vil grøt øke mellomrommet mellom måltidene? Takknemmelig for råd fra helsepersonellet og andre med erfaring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære lipeno. Hyppig amming kan være relatert til vekst-spurt. Derfor kan det være lurt å se an situasjonen en stund til så lenge barnet går fint opp i vekt. Tannfrembrudd eller forandring av rutiner kan også være årsaker til at barnet ønsker å die hyppig. Når grøt eller middag introduseres er det i så små mengder i starten at det ikke nødvendigvis influerer på mellomrommet mellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...