Gå til innhold

Soveposer til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Voksiposen er for liten - og nå begynner det å bli omtrent sånn at hun må ha noe mer enn teppe for å sove ute...

Til vinteren blir det kaldt - og først lurte jeg på å sy en vinterdyne sammen til en stor pose, alternativt feste knapper i sidene. Men nå lurer jeg rett og slett på om jeg skal kjøpe sovepose i stedet...

Noen tips om merker og pris?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198002-soveposer-til-2-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

... den trenger ikke være til kaldere temperatur enn -10, men den må holde ned til -10.

Ifølge min søster som er litt friluftsmenneske MÅ det stå minst 5 grader kaldere på posen enn det du skal ha den til. Så du må se etter en pose som holder til minst -15.

Annonse

Hvis du skal bruke sovepose på tur i noen år kan jeg anbefale Ajungilak lille Viking. Det er en barnesovepose med glidelås på begge sider og klaff øverst slik at den går over toppen av setet i vogna/pulken.

Det geniale er at den har avtagbar forlengerstykke til fortenden. Uten forlenger passer den fra barn i vogn til ca 4 år, så lyner du på forlengerstykket og har soveposen i mange år til. Den er god og varm (har sovet i telt på vinterstid).

Det er bra med overlapp rundt glidelåsen i fotenden og ungene blir ikke kalde.

Koster kr700-800 men er verdt det hvis dere er friluftsfolk og vil bruke den utover tida barnet sover i vogna.

Ifølge min søster som er litt friluftsmenneske MÅ det stå minst 5 grader kaldere på posen enn det du skal ha den til. Så du må se etter en pose som holder til minst -15.

Akkurat - der kan du se...

Den skal være oppi vogn, og hun kan godt ha godt med klær oppi, men den må tilsvare det en voksipose klarer i det minste.

Akkurat - der kan du se...

Den skal være oppi vogn, og hun kan godt ha godt med klær oppi, men den må tilsvare det en voksipose klarer i det minste.

Men skrytes det ikke av at voksien skal kunne brukes opp til 4-årsalder da? Men det er kanskje som dyne det og ikke som pose?

Annonse

Men skrytes det ikke av at voksien skal kunne brukes opp til 4-årsalder da? Men det er kanskje som dyne det og ikke som pose?

Gjør det? Billa var hvertfall for lang i våres, når hun lå på den kunne jeg bare brette den opp til under armen...

Hvis du skal bruke sovepose på tur i noen år kan jeg anbefale Ajungilak lille Viking. Det er en barnesovepose med glidelås på begge sider og klaff øverst slik at den går over toppen av setet i vogna/pulken.

Det geniale er at den har avtagbar forlengerstykke til fortenden. Uten forlenger passer den fra barn i vogn til ca 4 år, så lyner du på forlengerstykket og har soveposen i mange år til. Den er god og varm (har sovet i telt på vinterstid).

Koster kr700-800 men er verdt det hvis dere er friluftsfolk og vil bruke den utover tida barnet sover i vogna.

Den har guttungen også, den er kjempefin.

Vi fant den ikke da lillesøster skulle ha pose, så kanskje den ikke lages lenger?

Veldig endig - vår snart 6-åring bruker sin fortsatt, og kanskje også til neste år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...