Gå til innhold

Voksipose nå eller kan det vente?

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli kaldt nå, så vi må vel kjøpe noe godt og varmt til å ha i vogna. Jeg liker voksiposene veldig godt etter å ha jobbet i barnehage, men de er så utrolig dyre at det kan vi ikke legge ut på en måned slik økonomien er nå.

Kan vi bruke vinterdyne og tepper til ut oktober? Barnet er 6 uker og sover ikke ute til vanlig, det er snakk om når vi er på veil til eller fra steder. Vi bor i Oslo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198015-voksipose-n%C3%A5-eller-kan-det-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan dere bruke alternativer til Voksi. (Men jeg er også kjempefornøyd med Voksiposen, så når dere får råd så er det en kjempeinvestering.)

Husk på når dere legger barnet i vogna at det er varmt nok _under_ barnet.

I tillegg til madrassen med laken på, legg et ullteppe under barnet. Da luner det godt. I tillegg holder det nok fint med en lun dress på babyen, en god dyne og evt. et ullteppe hvis det blir ekstra kaldt.

Sjekk nakken til babyen for å finne ut om det er for varmt eller kaldt. Er nakken svett, så er babyen for varm. Er nakken litt kald, er babyen for kald.

Jeg synes dyne blir kaldt.

Jeg kjøpte voksi på finn.no til 700 kroner inkl. sommerdyne. Det er rett og slett penger ut av vinduet å kjøpe ny. Har sett noen ordentlige stygge farger og da er de billigere. Går fint an å farge trekket selv. Det gjorde jeg.

Synes det høres varmt ut å bruke voksi-pose nå. Spar den til kaldere dager. Kjenn på babyen, så finner du når du må ha mer teppe/pose.

Ville heller kledd på den lille ull, og kanskje balla et tynt ullteppe rundt +dyna. De ligger jo lunt og godt i vogna.

Annonse

Synes det høres varmt ut å bruke voksi-pose nå. Spar den til kaldere dager. Kjenn på babyen, så finner du når du må ha mer teppe/pose.

Ville heller kledd på den lille ull, og kanskje balla et tynt ullteppe rundt +dyna. De ligger jo lunt og godt i vogna.

Jeg skulle ikke bruke den nå, men må avgjøre til hvilken lønning den skal kjøpes og det er en måned i mellom, vet du :)

Men siden en brukt voksipose koster like mye som en dyne, så trenger jeg ikke velge lenger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...