Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter på snart 3mnd har fått mye verk på øyet. Jeg har snakket med helsesøster å fått beskjed om å vaske øyet med kokt vann og dryppe på morsmelk. Greit det. Men verken kunne skylles at det hadde kommet trekk på øyet. Betyr det at jeg ikke bør ta babyen med ut i dag? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198030-verk-p%C3%A5-%C3%B8yet-og-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hun er så liten, ligger hun jo godt nedi vogna. Jeg ville ikke tatt henne mye opp av vogna hvis det er mye vind ute.

Morsmelk på øyet fungerer kjempefint. Jeg fant ut at det var lettest å sprute melk i øyet på barna mens de lå på stellebordet. Lente meg over dem og sprutet godt oppi øyet.

Når hun er så liten, ligger hun jo godt nedi vogna. Jeg ville ikke tatt henne mye opp av vogna hvis det er mye vind ute.

Morsmelk på øyet fungerer kjempefint. Jeg fant ut at det var lettest å sprute melk i øyet på barna mens de lå på stellebordet. Lente meg over dem og sprutet godt oppi øyet.

Så du fikk det til du?! JEg har loka så med å få mm i øyne og neser, men nå har jeg endelig funnet en metode. Håndmelker i et eggeglass og bruker en liten engangssprøyte som jeg drypper den med. Heldigvis slutt på at vesla får mm alle andre steder enn der det skulle vært....

Så du fikk det til du?! JEg har loka så med å få mm i øyne og neser, men nå har jeg endelig funnet en metode. Håndmelker i et eggeglass og bruker en liten engangssprøyte som jeg drypper den med. Heldigvis slutt på at vesla får mm alle andre steder enn der det skulle vært....

Jeg kjøpte en dråpeteller på apoteket (ser for meg at det kommer mye på en gang med en sprøyte?)

Dråpeteller fungerte bra ihvertfall.

Annonse

Det spørs kanskje hvor lange hengepuppene er :-) !!!!

Joda, jeg sølte nok litt, men ikke så mye som hvis jeg først melket oppi noe, og så skulle helle det over i øyet.

Det spørs kanskje hvor lange hengepuppene er :-) !!!!

Joda, jeg sølte nok litt, men ikke så mye som hvis jeg først melket oppi noe, og så skulle helle det over i øyet.

Ja da er det vel bare naturlig at jeg med de yppige struttepuppene får problemer!!!

Enig med deg i at d ikke er så lett å spurte melk på øyet hennes. Kommer litt alle steder... :-) Men fungerer det er det absolutt verdt det!

KLumpen min fikk grønn guffe på øyet pga trekk da han var tre uker.. Dyppet tuppen av gasklut i morsmelk og fjernet guffa først. Så spruta jeg dråper med tåteflaske, men så mater jeg med flaske og da.. Men det hjalp! Etter 2 dager var det helt borte..

Hadde med gutten min ut, men passa på at det ikke trakk eller blåste på han.

Enig, engangssprøyte er ypperlig.

Og så fylle øyet breddfullt slikt at all "guffe" renner ut, mange ganger pr dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...