Gå til innhold

Har 1. klassingene lekser hos dere?

Anbefalte innlegg

Min gutt har en skrive/tegnelekse og en lese/øve lekse i uka omtrent. Det står f.eks på ukeplanen denne uka: gjør side 8 + 9 i arbeidsboka og les versene på baksiden av arket til torsdag.

I tillegg tar han ofte med seg "bokstav-ark" hjem som han sier er lekse, men ikke står på ukeplanen. Jeg aner ikke hva slags avtale han har med læreren ang. disse "leksene" men får vel vite mer på konferansetimen neste uke.

Han er kjempeivrig, og virkelig koser seg med leksene. -men det varer vel ikke skoletida ut...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198062-har-1-klassingene-lekser-hos-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har én obligatorisk lekse i uka. Ofte noe som skal gjøres på et ark - fargelegge, skrive noen bokstaver, krysse av.

I tillegg får de noe småtteri som de KAN gjøre. Sønnen min er lynrask med å gjøre seg ferdig med det obligatoriske og forsikrer meg om at det andre er bare for de som VIL...

Mine 2 hadde også lekse som førsteklassinger. Kan det være at læreren har gir han noe ekstra ark siden han er så ivrig ? Jeg ba om at den ene jenta mi skulle få noe ekstra siden hun fikk lapp med hjem om at vi måtte se til at hun ikke gjorde for mye lekse. jeg syns skolen er veldig flink til å ta vare på de som ikke er så flinke men vi må ikke glemme de elevene som faktisk trenger litt mer. Min jente syntest at 1 klasse leksen var veldig barnslig og det går bedre i år som annen klassing.

Annonse

Flisen får lekse en gang i uken, de leveres ut på tirsdag og skal leveres inn på fredag. Hittil har det vært tegne oppgave og å gjenkjenne tegninger som begynner på en bestemt bokstav.

Hun er kjempe ivrig og ville helst hatt litt flere lekser ;)

Flisen får lekse en gang i uken, de leveres ut på tirsdag og skal leveres inn på fredag. Hittil har det vært tegne oppgave og å gjenkjenne tegninger som begynner på en bestemt bokstav.

Hun er kjempe ivrig og ville helst hatt litt flere lekser ;)

Heisann.

Sønnen vår har hatt enkle lekseoppgaver en gang i uken. :)

Her har de lekse tre ganger i uka. Ikke så mye arbeid tidsmessig men det er til spesielle dager og må gjøres dagen før pga det er da de har med seg arkene hjem. Går ok hos oss men kan tenke meg at det blir litt stress for de barna om har lange dager på SFO og er med på mye på ettermiddagen.

Her har de lekse tre ganger i uka. Ikke så mye arbeid tidsmessig men det er til spesielle dager og må gjøres dagen før pga det er da de har med seg arkene hjem. Går ok hos oss men kan tenke meg at det blir litt stress for de barna om har lange dager på SFO og er med på mye på ettermiddagen.

Tre ganger var mye, synes jeg!

Annonse

I norsk har de i lekse å gjøre ukens bokstav i et aktivitetshefte og i matematikk jobber de med et tall i uken foreløpig, også her i et aktivitetshefte.

Holder de på med opplæring av tall og bokstaver allerede? Her gjøres ikke det. De lærer ord som rimer, regler, mønster i matte osv - men ingen opplæring i bokstaver og tall

Holder de på med opplæring av tall og bokstaver allerede? Her gjøres ikke det. De lærer ord som rimer, regler, mønster i matte osv - men ingen opplæring i bokstaver og tall

Vår skole har tatt i bruk den nye læreplanen som kommer neste år. Derfor begynte de med første bokstaven allerede andre dag og 1-tallet 4. skoledag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...