Gå til innhold

ang valget og fjerdeklassingen min

Anbefalte innlegg

Min 6.klassing hadde hatt prøvevalg i klassen, han hadde stemt på Jens.

Den viktigste saken for han var mat på skolen :o) var arbeiderpartiet for det da?

Stemt på Bush!!! Du har en jobb å gjøre ser jeg :o), han og Hagen er vel "tvillingsjeler".

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• morsan

7

• Klara Q

4

• kaffepiken

3

Mest aktive i denne tråden

Men han visste det var valg i dag da :o) Kan ikke huske at jeg var så uvitende...

Jeg husker ihvertfall at jeg da jeg var barn bedømte partier etc utelukkende pga av navn.

Under EF-valget i 1972 var jeg overbevist om at "Ja" måtte være best - ville det ikke være fint å være med i de Europeiske _Felles_skapet, da? *S* Vi var jo i Europa, og "felles" var jo et hyggelig ord - litt sånn "jo mere vi er sammen, jo gladere vi blir!"

*he he* søtt!

Hun har også i mange år konsekvent sagt "hun" om Gud. Jeg har naturligvis aldri hatt behov for å korrigere henne der, men nå er Gud plutselig blitt "han" - uten at jeg har klart å avsløre hvem jeg kan bebreide for det ;)

Annonse

Jeg husker ihvertfall at jeg da jeg var barn bedømte partier etc utelukkende pga av navn.

Under EF-valget i 1972 var jeg overbevist om at "Ja" måtte være best - ville det ikke være fint å være med i de Europeiske _Felles_skapet, da? *S* Vi var jo i Europa, og "felles" var jo et hyggelig ord - litt sånn "jo mere vi er sammen, jo gladere vi blir!"

Jeg var garantert helt "grønn" (ikke bokstavlig) når jeg gikk i 3.klasse. Det er jo det som var 4.klasse før.

Jeg prøvde å forklare litt for 6 åringen min i morges. Han skjønte det godt det der med "det røde og blå laget" (de har rød og blå gruppe på skolen), men lurte fælt på hva som skjedde hvis noen på det blå laget plutselig ville bli røde? -og er det ikke Kongen som er sjefen i Norge da?

Vi har visst forsømt oss litt her *lol*

Jeg prøvde å forklare litt til 8-åringen min i dag, om at det nå blir regjeringsskifte, og at det da blir noen nye mennesker som skal bestemme i landet vårt. Hvorpå han håpefullt svarte: "Er det pappas tur til å være statsminister nå da?"

Må visst ta dette litt grundigere med ham i kveld.. ;o)

Jeg prøvde å forklare litt til 8-åringen min i dag, om at det nå blir regjeringsskifte, og at det da blir noen nye mennesker som skal bestemme i landet vårt. Hvorpå han håpefullt svarte: "Er det pappas tur til å være statsminister nå da?"

Må visst ta dette litt grundigere med ham i kveld.. ;o)

Min 8-åring skjønte at det nå ble Stoltenberg som skulle ta over etter Bondevik, men synes samtidig det var litt dumt at Høyre hadde tapt så mye, nå som han hadde fått en sånn morsom Høyre-stol i postkassa og alt! *he he*

Min 8-åring skjønte at det nå ble Stoltenberg som skulle ta over etter Bondevik, men synes samtidig det var litt dumt at Høyre hadde tapt så mye, nå som han hadde fått en sånn morsom Høyre-stol i postkassa og alt! *he he*

Høyre-stol?? Det har ikke vi sett noe til i postkassa vår.. Er det sånne til å blåse opp?

Flisen, 6år, kom hjem fra skolen i går og sa; du skal vel stemme? Det er kjempeviktig altså, for da kan du være med å bestemme hvem som skal være sjef i landet, ja etter Kongen da selvsagt. Enten kan du stemme på han som er nå eller så kan du stemme på han andre. Hvorfor er det egentlig ikke en kvinne som bestemmer? :)

Desverre er det ikke jeg som kan ta æren for at hun har fått med seg såpass mye, men det er jo godt at lærerene er såpass oppegående at de lærer slike ting.

Annonse

Høyre-stol?? Det har ikke vi sett noe til i postkassa vår.. Er det sånne til å blåse opp?

De lå en brosjyre fra Høyre i postkassa hvor det fulgte med en bitteliten gummi-stol, kanskje 3-4 cm høy, som en kopi av en god lenestol.

Poenget var å få fram budskapet "stol på Høyre".

Men stolen revna mellom ryggen og setet før dagen var omme, så man kunne ikke stole mye på den, nei! *he he*

Flisen, 6år, kom hjem fra skolen i går og sa; du skal vel stemme? Det er kjempeviktig altså, for da kan du være med å bestemme hvem som skal være sjef i landet, ja etter Kongen da selvsagt. Enten kan du stemme på han som er nå eller så kan du stemme på han andre. Hvorfor er det egentlig ikke en kvinne som bestemmer? :)

Desverre er det ikke jeg som kan ta æren for at hun har fått med seg såpass mye, men det er jo godt at lærerene er såpass oppegående at de lærer slike ting.

Det der var da utrolig bra for en 6-åring!

Apropos hvorfor det ikke er en kvinne som bestemmer:

Jeg leste en gang en "Fra barnemunn"-historie om nettopp dette:

Det var på den tiden da Gro var statsminister i Norge og Maggie i UK. Sistnevnte skulle komme på visitt til Norge og i den anledning var det mye om dette på Tv etc.

En jente som hadde fulgt med på TV spurte foreldrene masse spørsmål om dette og hint om disse statsministrene, og så sa den ene av foreldrene no om "han som var statsminister før Gro..."

Da bryter jenta ut: "Mener du å si at en MANN kan være statsminister, altså??!!"

*herlig*

Det der var da utrolig bra for en 6-åring!

Ja, det syns jeg også! Jeg ble helt stum jeg, men det er visst noe de har snakket om i ett par dager på skolen. Hun er utrolig lærevillig den jenta og får med seg det meste, og det har sikkert noe med at hun har en så smart mor ;)

Kult! :)

Lillemann hadde ihvertfall fått med seg noe jeg sa til han, for han kunne forklare faren sin at DEMOKRATI betyr at alle får være med på å bestemme litt. :)

De lå en brosjyre fra Høyre i postkassa hvor det fulgte med en bitteliten gummi-stol, kanskje 3-4 cm høy, som en kopi av en god lenestol.

Poenget var å få fram budskapet "stol på Høyre".

Men stolen revna mellom ryggen og setet før dagen var omme, så man kunne ikke stole mye på den, nei! *he he*

Så mye penger de hadde til valgkamp, og alt de kom opp med var en knusktørr vits og dårlig konstruerte stoler. Jaja, ikke rart det gikk som det gikk :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...