Gå til innhold

fullamming og graviditet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kjenner flere

Det har like mye med intervallene mellom ammemåltidene å gjøre. Når babyen begynner å sove lenger intervaller om natten, og det går mer enn 3-4 timer mellom ett eller flere måltider, så er det mange som får tilbake eggløsning.

Amming som prevensjon fungerer dårlig for enkeltindivider, til det er risikoen for at eggløsningen starter til tross for (hyppig) amming for stor.

Men hvis man ser på hele befolkningsgrupper, så gjør fullamming at kvinner statistisk ikke blir like fort gravide igjen.

Man bør bruke kondom så lenge renselsen pågår (hvis man har samleie såpass raskt), og også bruke kondom frem til man har begynt med annen prevensjon (feks spiral), hvis man ikke vil ha barn så tett.

Jeg kjenner flere som har blitt gravide mens de fullammer, og også mens noen har gått på minipiller samtidig med ammingen.

Ønsker du å bli gravid nå? Sjangsen er der for at du kan bli det. For du vet ikke når mensen kommer tilbake...

Skulle det skje er det vel ikke verdens undergang nei.Men har to barn nå,så litt avbrekk hadde vel ikke gjort noe.Hadde litt bekken problemer nå sist,og kroppen er vel ikke helt klar for et svangerskap ennå? Eller?

Vi ønsker oss nr 3,men tenkte vel og vente litt.Våre er halvannet og 7 uker.

Men skulle jeg bli gravid er det veldig hyggelig.

Ikke så greit med annen prevensjon ennå.Det er piller eller avholdenhet.

Det har like mye med intervallene mellom ammemåltidene å gjøre. Når babyen begynner å sove lenger intervaller om natten, og det går mer enn 3-4 timer mellom ett eller flere måltider, så er det mange som får tilbake eggløsning.

Amming som prevensjon fungerer dårlig for enkeltindivider, til det er risikoen for at eggløsningen starter til tross for (hyppig) amming for stor.

Men hvis man ser på hele befolkningsgrupper, så gjør fullamming at kvinner statistisk ikke blir like fort gravide igjen.

Man bør bruke kondom så lenge renselsen pågår (hvis man har samleie såpass raskt), og også bruke kondom frem til man har begynt med annen prevensjon (feks spiral), hvis man ikke vil ha barn så tett.

Jeg kjenner flere som har blitt gravide mens de fullammer, og også mens noen har gått på minipiller samtidig med ammingen.

Kondom er for oss intet alternativ.Jeg er etter mange undersøkelser allergisk mot et stoff som finnes i gummi.Har vært hos lege med dette opptil flere ganger.Skjønte ikke at det var det før jeg så når problemene oppsto.

Høres vel rart ut.Men dette gjelder også ballonger,gummihansker o.l.

Annonse

Kondom er for oss intet alternativ.Jeg er etter mange undersøkelser allergisk mot et stoff som finnes i gummi.Har vært hos lege med dette opptil flere ganger.Skjønte ikke at det var det før jeg så når problemene oppsto.

Høres vel rart ut.Men dette gjelder også ballonger,gummihansker o.l.

Hvis du har latex-allergi, så tror jeg det fins latex-frie kondomer. Latexallerig er ganske vanlig, bl.a. i yrker som bruker mye engangshansker. Sjekk på apoteket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...