smekka Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ikke for at jeg tror jeg er gravid igjen men lurer på hvordan i all verden man merker det -hvis- man er det? 8 uker siden fødsel og da er man jo ikke helt ved sine fulle fem uansett. Tror aldri jeg hadde merket det om jeg hadde blitt gravid... 0 Siter
kizmiaz Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg ville merka det på uvelhet og kvalme, den er helt umiskjennelig hos meg! Hvis jeg følte meg slik noen dager ville jeg nok tatt en test, ja. 0 Siter
Klara Q Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det går vel ikke an å bli gravid så snart etter en fødsel? Det går vel et halvt års tid før du får ny eggløsning, i alle fall hvis du ammer. 0 Siter
Gjest så det er nok FULLT mulig, ja Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det går vel ikke an å bli gravid så snart etter en fødsel? Det går vel et halvt års tid før du får ny eggløsning, i alle fall hvis du ammer. He he- der har mange "gått i baret" Kjenner faktisk ei som ble gravid akkurat 7 uker etter fødselen, og vet om mange med NESTEN 9mnd i mellom sine- de har ikke akkurat knepet igjen for en tvilling ;-D 0 Siter
memorex Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det går vel ikke an å bli gravid så snart etter en fødsel? Det går vel et halvt års tid før du får ny eggløsning, i alle fall hvis du ammer. Sikkert flere her som har fått igjen mensen før et halvt år er gått- mao. de har hatt eggløsning ca.2 uker før det igjen.... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det går vel ikke an å bli gravid så snart etter en fødsel? Det går vel et halvt års tid før du får ny eggløsning, i alle fall hvis du ammer. Det er da mange som er blitt gravide så fort? Kjenner sjøl et søskenpar det er 10 mndr imellom! 0 Siter
Klara Q Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 He he- der har mange "gått i baret" Kjenner faktisk ei som ble gravid akkurat 7 uker etter fødselen, og vet om mange med NESTEN 9mnd i mellom sine- de har ikke akkurat knepet igjen for en tvilling ;-D Da hadde jeg lagt meg rett ned og bælja, tror jeg Men sikkert kjekt med tette barn, altså! Når de blir litt større og kan være lekekamerater! 0 Siter
smekka Skrevet 13. september 2005 Forfatter Skrevet 13. september 2005 Det går vel ikke an å bli gravid så snart etter en fødsel? Det går vel et halvt års tid før du får ny eggløsning, i alle fall hvis du ammer. Å jo da, det er fullt mulig. Vet om mange som har blitt det gitt. Jeg fikk forresten mensen tilbake 2 uker etter fødsel! -og jeg fullammer. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg ble gravid når storesøster var 5-6 mnd gammel. (Tok positiv test når hun var litt over 7 mnd gammel.) JEg tenkte egentlig ikke tanken i det hele tatt jeg. Var bare så utrolig sliten. Men syntes egentlig ikke det var så rart, siden jeg hadde et lite barn. Men så varte den trøttheten så lenge, og den var så utmattende. Husker jeg sa til mannen min, nesten for spøk, at jeg nok måtte ta en gravi-test, og hvis den var negativ måtte jeg komme meg til legen. Og for meg å dra til legen betyr at jeg _virkelig_ ikke føler meg bra. Han sa med en gang; Ta en test du! Jeg bare så på ham. Hvorfor i alle dager skulle jeg det...???? Men det gjorde jeg, og streken kom jammen før jeg hadde tisset ferdig. Mannen min sa han hadde mistenkt det en stund, men ikke sagt noe. (Dummingen!) JEg tenkte på alle andre mulige årsaker, bl.a. kreft. Ja, ja, det ble ei skjønn prinsesse ut av det! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det går vel ikke an å bli gravid så snart etter en fødsel? Det går vel et halvt års tid før du får ny eggløsning, i alle fall hvis du ammer. Vel, der tar du feil. Det er flere som har fått søsken som det er under året mellom - selv om de fullammet. Eggløsningen kan komme når som helst egentlig - og den kommer jo før mensen også! 0 Siter
Klara Q Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Vel, der tar du feil. Det er flere som har fått søsken som det er under året mellom - selv om de fullammet. Eggløsningen kan komme når som helst egentlig - og den kommer jo før mensen også! Ja, det gjør den... Bare (u)flaks at jeg ikke ble gravid de første seks månedene etter fødselen da, altså! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ja, det gjør den... Bare (u)flaks at jeg ikke ble gravid de første seks månedene etter fødselen da, altså! Vel, det er vel som man ser det, det da. Noen får jo eggløsningen fort tilbake, hos andre kan det drøye bortimot et år. Men problemet er jo at man aldri vet... Egentlig hadde det vært mye mer praktisk om mensen kom først! 0 Siter
Klara Q Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Vel, det er vel som man ser det, det da. Noen får jo eggløsningen fort tilbake, hos andre kan det drøye bortimot et år. Men problemet er jo at man aldri vet... Egentlig hadde det vært mye mer praktisk om mensen kom først! Ja, ikke sant. Men sa de ikke før i tiden, at så lenge man fullammet de først 6 månedene, behøvde man ikke bruke prevensjon i denne tiden? Eller er dette noe jeg husker fra mitt forrige liv for hundre år siden? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ja, ikke sant. Men sa de ikke før i tiden, at så lenge man fullammet de først 6 månedene, behøvde man ikke bruke prevensjon i denne tiden? Eller er dette noe jeg husker fra mitt forrige liv for hundre år siden? Det er vel slik at man nok er mer beskyttet hvis man fullammer (inklusive nattamming). Men det er ingen prevensjon å stole på. 0 Siter
Gjest en mamma i nord Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Før eller siden så hadde du nok merket det )) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.