Gå til innhold

Sp.mål om spebarn

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick
Skrevet

min lille blir så lett rød på halsen, prøver å tørke så godt som mulig og lufte der. Blir deres det?

Skrevet

Jeg brukte litt sånn Natusan "baby-pudder" (er det talkum det heter...?) på halsen deres jeg. Fungerte fint. Da ble det ikke så rødt og fuktig under alle dobbelhakene ;)

Gjest uten nick
Skrevet

Jeg brukte litt sånn Natusan "baby-pudder" (er det talkum det heter...?) på halsen deres jeg. Fungerte fint. Da ble det ikke så rødt og fuktig under alle dobbelhakene ;)

hvor ofte tok du det på og lot du det ligge litt mellom valkene en stund?

Skrevet

_Ikke_ bruk talkumpudder, det er farlig for babyen å inhalere.

Gjest uten nick
Skrevet

Bruk potetmel istedet for pudder.

og så bare tar jeg litt på halsen og lar det være der? mitt første barn så e helt grønn på sånne ting..hehe :)

Skrevet

_Ikke_ bruk talkumpudder, det er farlig for babyen å inhalere.

Er det det???

Har jeg aldri hørt før...

Ja, ja. Mine 3 små lever nå i beste velgående :) Har et ganske avslappet forhold til alle forskningsresultatene som viser at det meste er farlig å bruke.

Skrevet

hvor ofte tok du det på og lot du det ligge litt mellom valkene en stund?

Tok det på etter at jeg hadde badet de, og hvis jeg så at de var veldig rød og sår under valkene. Det gikk vekk av seg selv etter en stund.

kakki1365380609
Skrevet

og så bare tar jeg litt på halsen og lar det være der? mitt første barn så e helt grønn på sånne ting..hehe :)

Jada, det tørker godt opp. Bruker det ofte på baken til lillemor før jeg tyr til salve.

Skrevet

ja det er nok bare varmeutslett det. Blir så fort varmt og klamt der.

Skrevet

Husker godt at begge mine hadde slike røde ringer i "halsskrukkene". Tørket så godt jeg kunne ved vasking. Det gikk over av seg selv når de begynte å holde hodet mer selv.

Skrevet

La babyen ligge MYE på magen for å strekke hals. Luft hjelper veldig godt.

Skrevet

Er det det???

Har jeg aldri hørt før...

Ja, ja. Mine 3 små lever nå i beste velgående :) Har et ganske avslappet forhold til alle forskningsresultatene som viser at det meste er farlig å bruke.

Dette har vært kjent lenge, det er jo år og dag siden talkumpudder var anbefalt å bruke.

Det står til og med på boksen at man skal unngå innånding av pudderet.

Merkelig å ignorere ting man vet er farlige på grunn av ny vitenskap, men burde i alle fall ikke foreslå det til andre.

Skrevet

Bruk potetmel istedet for pudder.

Potetmel kan forårsake sopp, men jeg vet ikke hvor vanlig det er.

Skrevet

Inotyol er en meget bra salve til dette. Kjøpes på apoteket.

Eneste kjipe er at salven setter stygge flekker på klærne, men jeg brukte kun hvite bodyer i den perioden slik de kunne klores senere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...