Gå til innhold

Dritings full og gravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, vet om en del. Jeg var ikke snydens, men jeg drakk litt en helg da jeg var 4-5-6 dager gravid. Min unge har ikke tatt skade. Ikke de 2-3 andre jeg veit om heller. Det er ofte "vinn eller forsvinn" de første dagene, hvis det ikke går bra, ender det som regel i abort uansett, så tidlig at man ofte ikke vet at man var gravid en gang.

Søstra mi hadde skikkelig rotbløyte + gikk på kortison, og så langt ser alt bra ut. Ungen kommer i januar...

Jeg var vel ikke snydens full, men godt påvirket da jeg var gravid med lillesøster. (Visste det ikke - var vel rundt 4-5 uker på vei.)

Var litt nervøs under svangerskapet, men hun er sunn og frisk. Noe mer vilter en storesøster, men det tviler jeg sterkt på at har noe med den festen å gjøre.

Annonse

Ja, jeg...:-)

Vel, ikke dritings full i den forstand at jeg sjanglet rundt og spydde, men godt på druen og en del mohitos innabords hadde jeg uken etter at jeg ble gravid med nummer en... Når jeg tenker meg om så var jeg sikkert ute to dager på rad uken etter unnfangelse. Vel det var den gang...mimre... Sunn og frisk og snart fem år er han iallefall nå:-)

Med nummer to, var jeg ikke full, men jeg drakk vin før jeg visste at jeg var gravid.

For å si det sånn; Nyttårsaften kom en uke etter befruktning for min del... Har tenkt en del på det ja, og nå er jo ikke gullet født enda (39+4 i dag), men alt virker å ha gått bra. Det gjør jo stort sett det :-) Tror nok mange har vært gjennom dette her!!

Mulig noen andre har svar det samme, men det er vel sånn at før uke 2 (14 dager) er ikke egget festet og tar ikke skade av mors inntak av alkohol. Ellers så kan det gå bra selv om mor er snydens senere også, og det kan gå ille selv om mor bare tar et glass vin. Det er litt tilfeldig og avhenger av hvilket stadie fosteret er i, og om det får skilt ut alkoholen gjennom navlestrengen raskt eller om det sirkulerer rundt lenge.

Annonse

Som bb71 skriver fester egget seg først 14 dager etter unnfangelse. Jeg hadde i denne perioden tatt medisiner som innebar stor risiko for hjerneskade for fosteret. Legene beroliget meg med at så lenge egget ikke hadde festet seg, var det ingen _kontakt_ mellom mor og barn. Gutten er frisk som bare det!

Ja - jeg var på en skikkelig rotbløyte helga før jeg fannt ut at jeg var gravid (overraskende, men en fin overraskelse). Var selvsagt kjemperedd, og snakket både med jordmor og lege om dette. De sa at dette slett ikke var uvanlig, og at før embryoet delte var festet/delte blodomløp var risikoene minimale. Det er i et stadie der det er "vinn eller forsvinn" for embryoet, sa de.

Nå er poden seks år, og frisk og flott på alle måter :-)

Ja - jeg var på en skikkelig rotbløyte helga før jeg fannt ut at jeg var gravid (overraskende, men en fin overraskelse). Var selvsagt kjemperedd, og snakket både med jordmor og lege om dette. De sa at dette slett ikke var uvanlig, og at før embryoet delte var festet/delte blodomløp var risikoene minimale. Det er i et stadie der det er "vinn eller forsvinn" for embryoet, sa de.

Nå er poden seks år, og frisk og flott på alle måter :-)

Signerer her. Gjorde akkurat det samma. Lillemann er 6 1/2 i dag, og frisk og rask på alle måter. :)

Tror du kan ta det helt med ro, de aller fleste har vel tatt seg et glass eller ti før de finner ut at de er gravid. Når man finner ut at man er gravid holder man seg forhåpentligvis unna.

Venninnen min er fostermor for en gutt som er russkadet, moren drakk gjennom hele svangerskapet, og denne gutten er i dag 5 år og har store problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...