Gå til innhold

Da har vi sendt fra oss papirene som skal til Colombia!

Anbefalte innlegg

Da har vi endelig fått avgårde de siste papirene som skal legaliseres og sendes Colombia!

Om alt er i orden regner vi med de om ikke så mange ukene er på vei over Atlanteren.

Er det noen som akkurat nå har fått bekreftelse på at papirene er sendt til Colombia? Hvor lang tid tok legaliseringen?

Fortsetter under...

Å, så bra! Håpar det går fort!

Med oss ser det ikkje ut til å gå så fort - legaliseringa har til no teke to månader. I desse dagar er det akkurat eitt år sidan me kontakta barnevernet fyrste gong for prosess nr 2, og endå er altså ikkje papira sende ut av landet. Håpar det går fortare nede i Bolivia, men alt er vel uvisst der og.

Er det noko teikn til at det går fortare i Colombia for tida?

Lukke til vidare med nr 2!

Klem frå

WOW har det gått så fort å samle alle papirer, lage album, attester etc.

GRATULERER med overstått.

Håper at oversettingen og legaliseringen ikke tar så lang tid:-)

Takk for det! :-)

Oversettingen er alt gjort. Den tok 5 uker og 2 dager.

Så selv synest vi ikke det har gått så fort,...... men det er utrolig deilig å være ferdige med denne delen av prosessen.

Koselig at du følger oss også gjennom denne prosessen til tross for at dere nå ikke er i prosess. Tenker på deg! Vi mailes

Klem fra

Annonse

Med oss ser det ikkje ut til å gå så fort - legaliseringa har til no teke to månader. I desse dagar er det akkurat eitt år sidan me kontakta barnevernet fyrste gong for prosess nr 2, og endå er altså ikkje papira sende ut av landet. Håpar det går fortare nede i Bolivia, men alt er vel uvisst der og.

Klem frå

Takk for det!

Men Huff da! Er det ekstra mye når man adopterer fra Bolivia?

Håper ventetiden videre ikke blir så lang som første gang.

Klem frå

Svarte visst ikke på det siste: Ventetiden i Colombia er veldig opp og ned. Så det er spennende. Håper at den ikke blir så mye mer enn 1 år.Ser jo at noen nå har over 1,5 års ventetid, så....:-( Det er jo aaaaaalt for lenge!

Ha en fin ventetid og kos dere med den skjønne prinsessa!

Det er en deilig følelse....Så får vi virkelig håpe at ventetiden har gått drastisk ned innen det blir deres tur til å vente på telefonen!

Gleder meg til å følge dere videre.....og kanskje treffes vi i Oslo engang før jul....med godkjenning og distikt i hver vår baklomme!!!!!

Ha en fortsatt fin uke!

Takk for det!

Men Huff da! Er det ekstra mye når man adopterer fra Bolivia?

Håper ventetiden videre ikke blir så lang som første gang.

Trur ikkje det er ekstra mykje frå Bolivia, men legaliseringa må skje av det næraste konsulatet/ambassaden, og det er altså konksulatet i Stockholm, som brukar veeelding lang tid.

I tillegg har somla barnevernskontoret vårt i fire månader før dei byrja på saka vår (papira låg på kontoret til ein som hadde slutta!), og omsetjinga tok lang tid den òg.

Vel, håpar papira vert sende nedover snart - me hadde håpa på hentereise neste sommar, slik at gulljenta vår ikkje måtte vera sååå lenge vekke frå skulen.

Snakkast snart på e-post?

Klem,

Så flott at dere er kommet så langt i prosessen! Det er nå den virkelige ventingen og spenningen begynner, hva?

Vi ligger litt bak dere, håper på godkjenning innen et par måneder. Tror vi lå like mye bak dere sist gang også. Blir spennende å følge med hverandre denne gangen også.

Klem fra

Hei, så bra at dere kan starte på denne delen av prosessen. Denne delen av ventetiden er mer "virkelig" synes jeg og ikke så preget av papirer og dokumentasjon.

Vi er selv i gang med vår andre adopsjon og håper på å få sent søknaden til Colombia i sep/okt.

Lykke til!

Mvh

Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg mener det samme som deg med ordet "legalisering", men papirene våre ble sendt til Colombia den 21.juli og vi fikk beskjed i forrige uke fra AF at brevet var registrert hos DVA...med en nevnt dato.

Jeg vet ikke helt om jeg mener det samme som deg med ordet "legalisering", men papirene våre ble sendt til Colombia den 21.juli og vi fikk beskjed i forrige uke fra AF at brevet var registrert hos DVA...med en nevnt dato.

Legaliseringen gjøres i Norge før dokumentene sendes Colombia. Så det jeg lurte på var hvor lang tid det tar før man har levert inn de notarialbekreftede papirene til de blir sendt til Colombia.

Tidligere i sommer vet jeg det var noen som ventet over 1 mnd. Det hørtes lenge ut.....

Andre har brukt bare noen dager....så også her varierer saksbehandlingen litt. Håper det ikke tar så alt for mange dager i hvert fall.Vi er veldig klar for å få papirene over Atlanteren slik at de i hvert fall er i riktig land :-)

Så da ligger dere litt foran oss i systemet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...