Gå til innhold

Baby og kald på henda

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Vi har lest og hørt at babyer skal ha 17-18 grader på soverommet når de skal sove om natta, så dette prøver vi å overholde. Men hun blir så kald på henda! Iskald! Skal jeg putte på vanter eller? Ikke går det å putte de under dyna for de kommer jo rett opp igjen. Eller er det greit at de er kalde på henda??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198264-baby-og-kald-p%C3%A5-henda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor25

Min er også kald på hendene, men varm ellers, så jeg har ikke gjort noe med det. Hun blir god og varm når hun kommer over i min seng for amming :o)

Ja, da pleier jeg å varme hendene hennes også. Men når hun ligger alene i senga si så er hun så kald på henda. Men hun er jo god og varm ellers, så da gjør det vel ikke noe da.

Det gjør ingenting. Om temperaturen i nakken er ok og ellers på kroppen også, så gjør det ikke noe å være kald på hendene.

Følelsen av kalde bittesmå hender som krafser på kjærlighetshåndtakene mens man ammer er bare gooood. ;)

Åhhh, det var koselig sagt! Du minnet meg om noe jeg faktisk hadde glemt. :)

Åhhh, det var koselig sagt! Du minnet meg om noe jeg faktisk hadde glemt. :)

Å, nå begynner jeg å sippe litt her, for jeg har ikke lyst å glemme de små nydelige tingene.

Gosj, så sentimental og rar man kan bli.

Så kommer det tørt fra andre enden av sofaen: "hva griner du for NÅ da?" ;)

Annonse

Vi hadde vanter på poden da han var baby, fordi vi hadde det ganske kaldt på soverommet (under 10 grader). Han var litt av et syn i ullpysj, med ullteppe under dyna og sånn hjelmlue. Og fine, nystrikkede votter fra mormor. Han var litt kjølig på hendene, men aldri riktig kald.

Å, nå begynner jeg å sippe litt her, for jeg har ikke lyst å glemme de små nydelige tingene.

Gosj, så sentimental og rar man kan bli.

Så kommer det tørt fra andre enden av sofaen: "hva griner du for NÅ da?" ;)

Hehe! :)

En ting jeg ALDRI kommer til å glemme, er da jeg fortsatt var på sykehuset etter å ha fått Lillemann. Jeg prøvde å få sove lit om natta, og det var lite å gjøre, så sykepleiere/jordmødre/barnepleiere tok seg av Lillemann og tok han med inn til meg da han trengte litt mat.

Den bittelille kroppen, med hodet fullt av bustete hår, det sultne lille ansiktet som bare gapte etter puppen har klistra seg på netthinna for alltid. :)

Mine hadde på seg pulsvarmere, som gikk litt ned på hånda med hull til tomlene. Da fikk de tak i fingrene sine og fikk lekt med dem til jeg jom å tok de opp uten at det var så veldig kalde.

Jeg fikk min mor til å strikke for meg, siden strikking ikke er min sterkeste side.

En ting jeg ALDRI kommer til å glemme, er da jeg fortsatt var på sykehuset etter å ha fått Lillemann. Jeg prøvde å få sove lit om natta, og det var lite å gjøre, så sykepleiere/jordmødre/barnepleiere tok seg av Lillemann og tok han med inn til meg da han trengte litt mat.

Den bittelille kroppen, med hodet fullt av bustete hår, det sultne lille ansiktet som bare gapte etter puppen har klistra seg på netthinna for alltid. :)

Ååååå, jeg gleder meg til å få lov til å oppleve det enda en gang!!!

Takk for påminnelsen!

Min lille lå med ullvotter om vinteren når det var som kaldest. Hun har alltid ligget med vinduet åpent uansett vær og temperatur. For å unngå at hun sparket av seg dyna brukte vi alltid "babysafe" - en fôret en til vinterbruk, en tynnere i den varmere årstid.

Gjest 71 grader nord

Åh, nå rasler det skikkelig i eggstokkene her...

Annonse

Gjest trultemor25

Vi hadde vanter på poden da han var baby, fordi vi hadde det ganske kaldt på soverommet (under 10 grader). Han var litt av et syn i ullpysj, med ullteppe under dyna og sånn hjelmlue. Og fine, nystrikkede votter fra mormor. Han var litt kjølig på hendene, men aldri riktig kald.

Valgte dere selv å ha det så kaldt på soverommet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...