Gå til innhold

Vinterdress igjen-reima tec vs.dress fra catch

Anbefalte innlegg

Gjest Reima eller ikke?
Skrevet

Vet at det alltid pleier å være mange vinterdressdiskusjoner her, men prøver likevel. Var i går å lånte med reima tec dress til 5 åringen vår. Koster 1200kr. Passet perfekt og vi har alltid brukt reima å vært fornøyd som bare det. Men, det er jo så dyrt. Trenger litt råd her. Har en nesten helt ny vinterdress fra Catch som vi kjøpte som ekstradress i fjor, den kostet 199 kr. Har ingen grunn til å klage på den, virker god å varm. Er i bevernylon tror jeg, så de er jo mye tyngere da. Itilegg har vi en litt slitt Trolldress som jeg kjøpte brukt. Det er slike md ullfor inni som kan hektes av.. Jeg er usikker på om den er helt pottetett bak, da den som sakt er kjøpt brukt.

Noen med erfaring fra noen av disse? Har dere kommet til å kjøpt reima tec for å være sikker? Lillesøster på 2 har reima tec, men hun er vel mer stillesittende likevel enn storebror.

Han går i en barnehage hvor de er ute hcer dag uansett vær fra 10.00. Så trenger gode varme og tette klær.

Noen råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke kjøpt en dress til 1200,- hvis ungen hadde to høyst brukbare dresser fra før. Så mye penger har jeg rett og slett ikke.

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt Reima for å være sikker.

Tvert imot har jeg kjøpt noe rimeligere for å vite at jeg kan kjøpe MINST én dress til dersom noe skulle skje, og likevel ha brukt mindre penger enn på én Reimadress.

Jeg har heller aldri våget å ta sjansen på at dressen blir behandlet riktig - har forstått det som om det er en risiko for skader hvis den tas i tørkeskap i barnehagen, hvis ungen sklir på barfrosten osv. Men det kan hende dette ikke gjelder de aller dyreste.

Skrevet

Du har jo to barn, så den dressen kan jo lillesøster arve, da blir det ikke så mye penger allikevel. Men det er jo dyrt akkurat der og da.

Om du har to dresser har han jo noe å skifte om en av dressene skulle bli våte, så det holder nok uansett.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg har aldri kjøpt dress av merket reima til noen av mine barn.

Men de har allikevel vært på tørre og varme når de har vært ute og lekt. Og de har kunnet leke ute med dress selv om det bare har vært kaldt uten snø (bare asfalt og grus), som jeg har lest her og hørt at reima ikke tåler.

Gjest ikke Reima mer nei
Skrevet

Jeg har kjøpt Reima dresser på tilbud, ifjor vår kjøpte jeg en dress til 399,- på Intersport her. Da høsten og vinteren kom så fikk hun jo nesten ikke brukt den pga all snøen som manglet ..... dressen var skikkelig slitt i stompen etter en ukes bruk.

Så ble den hengt vekk da, så vi kunne vente på snøen.

Dro på Catch å kjøpte en dress til 149,- som hun brukte resten av vinteren, den ble faktisk ikke så slitt som Reima-dressen, enda den somsagt ble brukt resten av vinteren.

Da våren kom var Reima-dressen for liten.

Så her blir det ikke noen dyr filledress mer nei.

De billige dressene kan være like bra, MEN selvfølgelig står det jo ikke Reima, Troll eller HH på dem da ..... og det betyr vel ganske mye for mange mødre her inne ....

Annonse

Skrevet

Jeg har kjøpt Reima dresser på tilbud, ifjor vår kjøpte jeg en dress til 399,- på Intersport her. Da høsten og vinteren kom så fikk hun jo nesten ikke brukt den pga all snøen som manglet ..... dressen var skikkelig slitt i stompen etter en ukes bruk.

Dro på Catch å kjøpte en dress til 149,- som hun brukte resten av vinteren, den ble faktisk ikke så slitt som Reima-dressen, enda den somsagt ble brukt resten av vinteren.

De billige dressene kan være like bra, MEN selvfølgelig står det jo ikke Reima, Troll eller HH på dem da ..... og det betyr vel ganske mye for mange mødre her inne ....

HH er bare dritt etter min erfaring så HH-dresser kommer ikke i mitt hus flere ganger.

Har hatt en ReimaTec dress og den holdt 4-5 sesonger (gikk i arv til lillesøster) og var verdt den tusingen den kostet, men det har ikke blitt kjøpt flere i ettertid. Har vært storfornøyd med dressene til 199,- fra Sparkjøp vi.

Skrevet

Har kun hatt reima-dresser, men må si at jeg kvier meg for å kjøpe en ny nå som storebror er blitt 4 år og er en skikkelig aktiv gutt! I fjor kjøpte vi en reimadress som ble veldig slitt etter kort tid, samt trakk vann. Vi fikk byttet den mot en ny, men med beskjed om at dressen ble veldig slitt når det var bart ute. Dressen må også impregneres når den begynner å trekke vann.

Må si at når det gjelder dyre dresser så synes jeg det virker som om Trolldressen holder mye lengre.

Jeg er egentlig ikke opptatt av merke, men jeg liker at vinterdressene er lette, at ungene holder seg tørre, at de er varme og at dressen er fin.

Vil i hovedsak lete etter en mye billigere i år, så om noen har tips til en som oppfyller kriteriene mine vil jeg veldig gjerne høre.

Og Catch - det merket har jeg aldri hørt før. Hvor ligger det? Finnes det på nett?

Gjest ikke Reima mer nei
Skrevet

Har kun hatt reima-dresser, men må si at jeg kvier meg for å kjøpe en ny nå som storebror er blitt 4 år og er en skikkelig aktiv gutt! I fjor kjøpte vi en reimadress som ble veldig slitt etter kort tid, samt trakk vann. Vi fikk byttet den mot en ny, men med beskjed om at dressen ble veldig slitt når det var bart ute. Dressen må også impregneres når den begynner å trekke vann.

Må si at når det gjelder dyre dresser så synes jeg det virker som om Trolldressen holder mye lengre.

Jeg er egentlig ikke opptatt av merke, men jeg liker at vinterdressene er lette, at ungene holder seg tørre, at de er varme og at dressen er fin.

Vil i hovedsak lete etter en mye billigere i år, så om noen har tips til en som oppfyller kriteriene mine vil jeg veldig gjerne høre.

Og Catch - det merket har jeg aldri hørt før. Hvor ligger det? Finnes det på nett?

Catch er ikke et merke, det er en butikk-kjede med masse billig klær.

Skrevet

Catch er ikke et merke, det er en butikk-kjede med masse billig klær.

Ok, takk.

Fant ut at de har en slik butikk ikke langt fra der jeg bor.

Har de mye fint der eller?

Gjest ikke Reima her mer nei
Skrevet

Ok, takk.

Fant ut at de har en slik butikk ikke langt fra der jeg bor.

Har de mye fint der eller?

Jeg har kjøpt masse der, spesielt når det er salg, for da er det virkelig SALG :o).

Men jeg plukker meg ut klær, alt er ikke like bra nei.

Skrevet

Tåpelig kommentar nederst i innlegget ditt.

Jentene våre har Reima-dresser, ikke fordi det står REIMA, men fordi de duger! Har prøvd andre dresser også, men ikke funnet noen som er i nærheten hva kvalitet angår. Og det viktigste for meg er at ungene har klær som er behagelige å ha på, at de holder vann og kulde ute og at de ikke blir klamme.

Det er i grunnen de samme argumentene jeg oppfatter at andre her inne har også, heller enn selve MERKET.

Gjest blomsterløk
Skrevet

HH er bare dritt etter min erfaring så HH-dresser kommer ikke i mitt hus flere ganger.

Har hatt en ReimaTec dress og den holdt 4-5 sesonger (gikk i arv til lillesøster) og var verdt den tusingen den kostet, men det har ikke blitt kjøpt flere i ettertid. Har vært storfornøyd med dressene til 199,- fra Sparkjøp vi.

Vi har forskjellige erfaringer både når det HH og billig dress fra sparkjøp.

HH dressen til min sønn er helt super, den er brukt 2 vintre + overgang vinter/sommer som parkdress, med løst for.

Vi kjøpte en billigdress fra sparkjøp, den ble veldig raskt ødelagt, bl. annet glidlåsen. Men jeg har hørt andre som har vært superfornøyd med den dressen, så jeg var nok litt uheldig. Men jeg har vært fornøyd med mange andre billigdresser.

Annonse

Skrevet

Vi har forskjellige erfaringer både når det HH og billig dress fra sparkjøp.

HH dressen til min sønn er helt super, den er brukt 2 vintre + overgang vinter/sommer som parkdress, med løst for.

Vi kjøpte en billigdress fra sparkjøp, den ble veldig raskt ødelagt, bl. annet glidlåsen. Men jeg har hørt andre som har vært superfornøyd med den dressen, så jeg var nok litt uheldig. Men jeg har vært fornøyd med mange andre billigdresser.

Vi har hatt to forskjellige HH-dresser. En med avtagbart for som var bare DRITT. En utenfor som var suveren! Begge to var dyre, men kvaliteten var altså utrolig stor!

Regntøyet deres, altså oljeuhyret, for barn er jeg veldig fornøyd med. Jakken Snuppa har nå har gått sine 4-5 sesonger i barnehagen og vaskemaskina og er jaggu like fin! Hun har forøvrig to, den andre er vel bortimot 10 år kanskje og den er også like fin - brukt av maaaange unger! Og jeg har arvinger parat til det tøyet til våren. :o)

Skrevet

De trolldressene med avtagbart for er veldig vanskelig for barn å kle på seg selv. Reima er derimot kjempelett å kle på.

Skrevet

Snuppa vår hadde/har Reima tec dress som hun brukte i fjor. Den ser nesten ubrukt ut. Den er ikke slitt i det hele tatt. Det kan jo være at hun ikke sliter så, ikke vet jeg.... Etter som jeg kan huske brukte hun den før det kom snø også, men jeg er ikke helt sikker.

Nå har jeg kjøpt Troll dress til henne. Jeg synes den virker superbra, deilig ull innerst og lett og god. Den er sikkert ikke den letteste å få på, men det får heller være.

Jeg ville ikke kjøpt en billig dress for utelek i barnehagen. Jeg tror en må betale litt ekstra for kvalitet. Men jeg kan jo ta feil :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...