smekka Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Skal snart ha dåp og i går kom svigermor inn (vi bor i samme hus) og spurte om jeg ville at hun skulle lage dåpen for oss. Jeg har ikke gitt uttrykk for noe slikt og er verken sliten eller syk. Helt uten å nevne bakgrunn eller noe annet; hvordan ville dere reagert hvis det hadde vært deres svigermor? 0 Siter
caprice Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg hadde blitt skikkelig happy. Selv om du verken er sliten eller syk så har du en liten baby som krever mye tid og oppmerksomhet. Avhengig av hva slags dåp som skal arrangeres, og hvor mange gjester det skal være er det ikke bare bare å ordne alt dette selv. Vi bestilte alt vi trengte fra catering, orket ikke tanken på å ordne alt dette selv, og jeg var heller ikke sliten eller syk, men i riktig bra form. MEN, jeg hadde en svært krevende baby. 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Alt ettersom, hadde jeg hatt dårlig råd, hata denslags og sliti med å få tida til å strekke til. Så hadde jeg sagt JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa og kasta meg rundt halsen på kjerringa. Hadde vi hatt et jævli surt forhold, og hu blanda seg i alt, så hadde jeg avvist henne med et "jeg har full kontroll". Eller en middelvei, neitakk, vi ordner det meste selv. Men kanskje du kan bake litt for oss?! 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Da hadde jeg høflig takket nei,hvis jeg selv ville ha laget selskapet. Og heller spurt om hun kanskje ville ha bidratt med et par kaker. Greit å slippe å bake alle kakene selv, synes i allefall jeg. Hadde konfirmasjon hjemme for et par uker siden, og fikk hjelp med baking av flere av gjestene, deriblant svigermor. Glad var jeg for det. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg hadde blitt litt forskrekket (men så er svigermoren min død, da...) Nei, alvorlig talt: Hvis vi hadde et godt forhold hadde jeg blitt takknemlig og enten sagt jatakk, eller nei takk. Hadde vi hatt et anstrengt forhold hadde jeg sikkert blitt fornærmet... 0 Siter
Linnea78 Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Svigerfamilen kommerfra en annen del av landet, men svigermor kommer noen dager før dåpen for å være med å hjelpe til. Flere av min familie skal også være med og hjelp til. Bake kaker lage mat osv. Jeg ville ikke likt det hvis huntok fullstendig styring. Men så lenge jeg får dirigere alt så er det greit! 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg hadde takket nei. ) På en vennlig måte da, men dåpen til ungene mine ville jeg stå for selv. 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg ville blitt glad for at hun tilbød seg, men sagt : Tusen takk for at du tilbyr deg å hjelpe meg, men jeg har alt under kontroll. Men kan du bake en kake, kanskje? 0 Siter
Gjest for en snill svigermor du har ! Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Som de fleste her, ja jeg hadde blitt glad ). Ikke forskrekket, irritert eller noe, men glad å takket ja for tilbudet. 0 Siter
puttelull Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Ehm... Overraska over at jeg svarer, eller!?;-) Vel, for å si det sånn: Jeg ville (absolutt!!!) reagert! Og reaksjonen ville vel vært omtrent som din, tror jeg! Min svigermor har gjort det samme alle tre gangene vi har hatt dåp, samt de to gangene dattera hennes har hatt dåp, og med den yngste sønnen, både til dåp og bryllupp... Det hjelper ikke å si noe, for hun "setter pris på at folk sier det de mener!" Og så gjør hun det hun vil, likevel! Ingen spør etter hennes mening, men hun ytrer den i tid og utid! Nei, jeg ville nok sagt at "Jeg har faktisk lyst til å arrangere dåpen sjøl. Synes det er kjempemoro å arrangere slikt, og dette er kanskje siste gangen!" Men- "du kan godt få bake marsipankake, om du vil!" *hihi! Var det noen som "tok den"!? 0 Siter
smekka Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Ehm... Overraska over at jeg svarer, eller!?;-) Vel, for å si det sånn: Jeg ville (absolutt!!!) reagert! Og reaksjonen ville vel vært omtrent som din, tror jeg! Min svigermor har gjort det samme alle tre gangene vi har hatt dåp, samt de to gangene dattera hennes har hatt dåp, og med den yngste sønnen, både til dåp og bryllupp... Det hjelper ikke å si noe, for hun "setter pris på at folk sier det de mener!" Og så gjør hun det hun vil, likevel! Ingen spør etter hennes mening, men hun ytrer den i tid og utid! Nei, jeg ville nok sagt at "Jeg har faktisk lyst til å arrangere dåpen sjøl. Synes det er kjempemoro å arrangere slikt, og dette er kanskje siste gangen!" Men- "du kan godt få bake marsipankake, om du vil!" *hihi! Var det noen som "tok den"!? He he. Ja har "fulgt med "på svigermoren din så tror jeg tok den 0 Siter
smekka Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Som de fleste her, ja jeg hadde blitt glad ). Ikke forskrekket, irritert eller noe, men glad å takket ja for tilbudet. Synes du ikke det er gøy å arrangere dåp for barna dine selv da? Og tro meg, hun gjør det ikke for å være snill. 0 Siter
smekka Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Svigerfamilen kommerfra en annen del av landet, men svigermor kommer noen dager før dåpen for å være med å hjelpe til. Flere av min familie skal også være med og hjelp til. Bake kaker lage mat osv. Jeg ville ikke likt det hvis huntok fullstendig styring. Men så lenge jeg får dirigere alt så er det greit! Enig, men det var ikke det det var snakk om her. Hun ville lage hele dåpen rett og slett....fordi hun ikke tror at jeg klarer det? Ikke vet jeg.. Hadde en flott dåp for vårt eldste barn så hun har ingen grunn til å tvile på noe som helst. Men det kan jo være at hun misliker måten jeg gjør ting på -vi er totalt forskjellige for å si det mildt. 0 Siter
smekka Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Da hadde jeg høflig takket nei,hvis jeg selv ville ha laget selskapet. Og heller spurt om hun kanskje ville ha bidratt med et par kaker. Greit å slippe å bake alle kakene selv, synes i allefall jeg. Hadde konfirmasjon hjemme for et par uker siden, og fikk hjelp med baking av flere av gjestene, deriblant svigermor. Glad var jeg for det. Hjelp til baking ja, men det er jo noe helt annet å overlate hele dåpen til henne! Dessuten er jeg en "storbaker". Å bake er noe av det morsomste jeg vet. Baker nesten hver dag. + at jeg synes det er gøy å lage mat, dekke bord og stelle istand til fest etc. Hun hater å lage mat. Dette vet hun, derfor blir det veldig rart at hun spør. Hva kan forresten grunnen være til at noen spør om det? -å spørre om man trenger hjelp er én ting, men når noen spør om de skal arrangere/lage HELE festen for en må jeg si at jeg begynner å lure. Det er ihvertfall ikke spesielt høflig.. 0 Siter
smekka Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Jeg hadde blitt skikkelig happy. Selv om du verken er sliten eller syk så har du en liten baby som krever mye tid og oppmerksomhet. Avhengig av hva slags dåp som skal arrangeres, og hvor mange gjester det skal være er det ikke bare bare å ordne alt dette selv. Vi bestilte alt vi trengte fra catering, orket ikke tanken på å ordne alt dette selv, og jeg var heller ikke sliten eller syk, men i riktig bra form. MEN, jeg hadde en svært krevende baby. Men jeg elsker å "dille" med denslags og den forrige dåpen gikk helt uten problemer. Babyen er veldig grei og jeg tror hun vet at jeg liker å gjøre ting selv. Hadde en liten diskusjon før forrige dåp -da ble hun fornærmet for at hun ikke fikk dekket bordene slik hun ville. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Ehm... Overraska over at jeg svarer, eller!?;-) Vel, for å si det sånn: Jeg ville (absolutt!!!) reagert! Og reaksjonen ville vel vært omtrent som din, tror jeg! Min svigermor har gjort det samme alle tre gangene vi har hatt dåp, samt de to gangene dattera hennes har hatt dåp, og med den yngste sønnen, både til dåp og bryllupp... Det hjelper ikke å si noe, for hun "setter pris på at folk sier det de mener!" Og så gjør hun det hun vil, likevel! Ingen spør etter hennes mening, men hun ytrer den i tid og utid! Nei, jeg ville nok sagt at "Jeg har faktisk lyst til å arrangere dåpen sjøl. Synes det er kjempemoro å arrangere slikt, og dette er kanskje siste gangen!" Men- "du kan godt få bake marsipankake, om du vil!" *hihi! Var det noen som "tok den"!? Jeg tok den hvis det var du som hadde det hyperallergiske barnet i bursdagsselskap... 0 Siter
smekka Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Som de fleste her, ja jeg hadde blitt glad ). Ikke forskrekket, irritert eller noe, men glad å takket ja for tilbudet. Eeh.. forresten; det var vel ikke så mange av svarene som sa at de ville blitt så glade da men. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Hadde min svigermor sagt det hadde jeg trodd hun ville avlaste meg, og være snill med meg. Og jeg hadde antagelig takket ja. Ville definitivt ikke trodd hun prøvde å være ekkel. Men det er min svigermor da... Vet jo at du har et litt anstrengt forhold til din. 0 Siter
Nikki Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg hadde blitt glad og takket ja. For meg er det ingen prestisje i å arrangere slikt selv, og jeg har et godt forhold til min svigermor. 0 Siter
tussetrollet Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Min svigermor er heldigvis ikke slik at hun blander seg inn i det jeg gjør. Hun tilbydde seg å bake kaker og hjalp litt til med dekking av bord, pynting osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.