Gå til innhold

jeg jobber i barnehage

Gjest er sliten, lei og frustrert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er tre voksne og 20 barn på avdelinga. Tre av de er små altså under tre år.

I høst har vi fått inn mange veldig krevende og utagerende barn, de slår, lugger og kliper vilt rundt seg.

pga vaktsystem, ubunden arbeidstid for pedagoger og pauseavvikling, vil det si at vi mesteparten av dagen er to stykker sammen med barna.

Har jobbet i fire år, men begynner å bli lei nå, føler meg utbrent. Ikke noen god følelse å være på jobb da.

Noen barnehageansatte her på dol som har gode tips mot utbrenthet?

Skrevet

Hei:)

Ta signalene du føler på alvor. Har du mulighet til å ta deg litt fri så gjør det. Ingen er tjent med at du har det slik på arbeid.

Man må stoppe opp noen ganger og ta det med ro. Har du snakket med ped.leder eller styrer om hvordan du føler det? Det vil jeg også råde deg til.

Kanskje er det innkjøringsperioden som er tøff for barna med sjalusi og nye barn og voksne å forholde seg til? Barn trenger tid til å tilpasse seg. Hvordan er grensesettingen i barnehagen, er dere konsekvente? Er barna trygge?Mange ting kan spille inn her.

Synes også det er lite med 2 på 20 barn jeg da.

Lykke til!

Skrevet

Kollegaen min jobbet tidligere i barnehage, men slet med det sammme som deg. Nå jobber hun i et IT firma med salg og leveranser. Barnehageansatte kan brukes til så mangt :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vil bare si at jeg føler med deg, sånt er ikke kjekt :(

Hvis du vil fortsette å jobbe i b.hg anbefaler jeg å søke i en småbarnsavd. med 8-9 barn. Det blir som en annen verden (forhåpentligvis) Eller en familiebarnehage =)

Skrevet

Jeg jobber ikke i - men eier en bhg.

Søk deg til en mindre barnehage med færre barn - eller en bhg med flere avdelinger med færre barn på.

Ingen skal for det første ha det sånn på jobb, for det andre er det ikke bra for barna at du egentlig ikke vil være der.

Det er nok av ledige assistent stillinger rundt omkring :)

Og hvis ikke kan du for jobbe for meg, trenger en i 80%. Ikke så god lønn, men 7 barn, og to voksne, i Oslo :)

Gjest nick......svisj.....
Skrevet

Søk deg til en mindre barnehage med færre barn - eller en bhg med flere avdelinger med færre barn på.

Ingen skal for det første ha det sånn på jobb, for det andre er det ikke bra for barna at du egentlig ikke vil være der.

Og hvis ikke kan du for jobbe for meg, trenger en i 80%. Ikke så god lønn, men 7 barn, og to voksne, i Oslo :)

men det spørs hvor stabil den jobben er;) Du som er anmeldt, og står i fare for å gå konkurs

Unnskyld, klarte bare ikke å dy meg;) Ikke noe vondt ment. Og ja, gjemmer meg bak anonymt nick, siden jeg var litt frekk.

Gjest pedagogstudenten
Skrevet

eh... Skulle jeg ansatt en ny assistent tror jeg ikke førstevalget ville falt på "sliten, lei og frustrert"...

Skrevet

slutt i jobben hvis du ikke trives!

Ingen barn bør omgås voksne som er lei og frustrerte over tid...

Det er mange barnehager som drives på en annen måte (dvs. flere voksne pr. barn) Men du bør vurdere nøye om barnehageyrket er et yrke du ønsker å fortsette i ...

Skrevet

men det spørs hvor stabil den jobben er;) Du som er anmeldt, og står i fare for å gå konkurs

Unnskyld, klarte bare ikke å dy meg;) Ikke noe vondt ment. Og ja, gjemmer meg bak anonymt nick, siden jeg var litt frekk.

Står ikke i fare for å gå konk. Dette er ikke et as - det er et enkeltmannsforetak, dermed står jeg personlig ansvarlig.

Men - for all del, vær så frekk du vil for meg, jeg tok det riktige valget uansett om jeg må betale for det i ettertid.

Jeg er ikke interessert i å ha den type mennesker i min bhg.

Gjest nick......svisj.....
Skrevet

Står ikke i fare for å gå konk. Dette er ikke et as - det er et enkeltmannsforetak, dermed står jeg personlig ansvarlig.

Men - for all del, vær så frekk du vil for meg, jeg tok det riktige valget uansett om jeg må betale for det i ettertid.

Jeg er ikke interessert i å ha den type mennesker i min bhg.

Jeg må legge til at jeg er fullstendig på din side! Sånn at det er sagt. Og jeg håper inderlig du vinner! Jeg skulle bare være litt ironisk

Skrevet

Jeg må legge til at jeg er fullstendig på din side! Sånn at det er sagt. Og jeg håper inderlig du vinner! Jeg skulle bare være litt ironisk

:)

Skrevet

eh... Skulle jeg ansatt en ny assistent tror jeg ikke førstevalget ville falt på "sliten, lei og frustrert"...

Alle fortjener en ny sjanse, og det er jo ikke barna i seg selv som er problemet her - det er det at man føler det blir for mye.

Kanskje blir det bedre i et mindre miljø?

Dersom det er selve barnehagejobbingen som er problemet - så må man jo vurdere et annet yrke...

Skrevet

slutt i jobben hvis du ikke trives!

Ingen barn bør omgås voksne som er lei og frustrerte over tid...

Det er mange barnehager som drives på en annen måte (dvs. flere voksne pr. barn) Men du bør vurdere nøye om barnehageyrket er et yrke du ønsker å fortsette i ...

For det første er jeg pedagogisk leder for det andre er det ikke bare å slutte. Jeg er eneforsørger til et barn og sitter på stort huslån. Hvordaqn skal jeg da forsørge oss???

Tydelig at du tror at alt er veldig lettvint

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...