Gjest Føler meg som et stort 0 Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Dro tidig fra jobb i dag for endelig å kunne hente barna litt tidlig i barnehagen, for en gangs skyld. Har kjøpt inn til god grønnsakssuppe og skal bake ferske rundstykker og tenkte barna skulle får være med - og ha ei skikkelig kosestund. Når vi tar varene ut av bilen tar plutselig gutten min på 5 og dytter søstera på 2 hardt så ho detter rett nedi asfalten, med etterfølgende hyl og jeg kjenner at jeg har mest lyst til å sette meg å grine. Hva GJØR han sånt for!!!!! Han har vært skikkelig i trass, men det har blitt så mye bedre nå. Jeg blir helt satt ut jeg av slike ting. Hva i all verden hadde hun gjort som fortjente slik behandling, og hvorfor akkuart nå som vi hadde så god tid og skulle ha det så koselig? Så prøver jeg å få det til koselig etterpå likevel, for han angret seg veldig med en gang, men jeg kjenner jeg blir så irritert. Er det ikke nettopp dette jeg synes er det viktigste i barneoppdragelsen, dette at de skal føle empati med andre og ikke gjøre slik!!! 0 Siter
Klara Q Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Oi - hvorfor gjør han sånt noe, da? 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Dårlig impulskontroll. Som oftest mener de ikke noe med det. Og de pleier å vokse det fra seg. Hun bare irriterte ham der og da, for et eller annet. Og SMAKK! Slitsomt ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Poden min er to år eldre enn lillesøstra og vi har også hatt slike episoder. Etter at jeg begynte å ta fra ham privilegier når han gjorde slike umotiverte ting ble det ganske fort slutt gitt...! Dataspill-nekt en hel ettermiddag f.eks... ) 0 Siter
Aryane Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Det kalles søskenkjærlighet og er helt normalt! Men selvfølgelig fortvilende for oss mødre. Det er 7 år mellom min gutter, men søskenkjærligheten blomstrer! Som oftest så er det minsten som får lide, mens han på sin side elsker å terge storebroren. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.