noami Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Hmm... tre fjerdeklassinger (10 år?) har begynt å interessere seg for guttungen vår, vil ha ham med ut for å leke...de er litt voldsomme i leken (les: liker å herje rundtomkring) og min mann som jobber på skolen der de går mener de ikke akkurat er så fryktelig bra vennemateriale, særlig ikke med tanke på aldersforskjellen i tillegg....jeg er litt usikker, hva synes dere? Fint at han har fått noen å leke med (har ingen venner på sin alder her), men samtidig...at de gutta ikke akkurat er så fryktelig greie alltid + aldersforskjell...?? Mannen min ville iallefall begrense denne kontakten til et minimum, og er som sagt meget skeptisk til guttene... Hva skal vi isåfall si når de ringer på og vil han skal være med å leke? Nå sa vi ok at de kunne leke litt men at han måtte være hjemme før barne-tv..de skulle bare til lekeplassen...men de er søkk borte nå og vi finner dem ikke (sikkert gått hjem til en av de?) - sikkert bare glemt seg, men...? Sier jo han ikke har lov å gå på veien feks, men det er nok for mye å vente at han skal huske sånt når han er sammen med større unger... Hrm...blir litt usikker på hvordan takle dette... guttungen synes det er gøy å leke med så store gutter...noen erfaringer? 0 Siter
noami Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Når jeg tenker på aldersforskjellen så tenker jeg de vil vel ha en til å gjøre drittarbeidet for dem, hvorfor ellers "henge" med barnehagebarn..? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg ville sagt nei. 9-åringer er såpass mye større enn en 4-åring at det fort kan gå galt. 0 Siter
Gjest Skeptisk jeg da Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Dramatisk jeg nå men...Tenker på den drapssaken i England med de to "store" guttene og 2-åringen... Usaklig kanskje, men... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg ville ikke latt ham leke med de store gutta uten tilsyn. 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg hadde ikke sagt ja. Kort og godt forklart at han er for liten til å gå alene ut med dem. 0 Siter
Gjest hmummmmmmmmmmmmmmm Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Dramatisk jeg nå men...Tenker på den drapssaken i England med de to "store" guttene og 2-åringen... Usaklig kanskje, men... tenkte jeg også på...... 0 Siter
Lluvia Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg ville _aldri_ latt min gutt (også 4 1/2 år) leke med tre! fjerdeklassinger uten tilsyn av meg eller pappaen, med mindre det var noen jeg kjente veldig godt (feks slekt, barn av gode venner). 0 Siter
Maggi Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Jeg ville ikke latt gutten min gå ut med gutter på den alderen som i tillegg ikke er etterrettelige og som dere ikke har full tillit til. De kan leke med ham hjemme, eller uten ham, ville jeg tenkt. 0 Siter
kati Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Har hatt samme problemstilling jeg også i det siste. I nabohuset har det flyttet inn en far med 2 barn. (helgepappa) Eldstegutten er 10 år, og han vil leke med datteren vår på 4 1/2... Gutten vår på 7 år har ikke villet leke med ham, for nabogutten er veldig voldsom av seg. Så han vil derfor leke med datteren vår. Jeg har sagt til ham at jeg syns han er for stor til å leke med henne. Så jeg håper han finner noen andre lekekamerater neste gang han kommer til faren. Kommer uansett ikke til å la henne være sammen med ham. Der vi bor er det mange barn i alle aldre, så datteren vår han flere lekekamerater på sin egen alder, og 10 åringen kan bare ta seg en tur på en av lekeplassene, så finner han også barn på sin egen alder. 0 Siter
laban Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg har latt sønnen min få lov, men de har ikke forlatt nabolaget. Så vi har kunnet finne dem uten de helt store leteaksjonene. Jeg ga beskjed (også til de store) om at han ikke fikk gå over gata uten å si fra. Du får se disse gutta litt an, det er alltid en viss risiko for at de vil prøve å få ham til å gjøre forskjellige ting som han ellers ikke ville forsøkt fordi han ikke mestrer det - hoppe ned fra noe som er altfor høyt osv. Jeg synes ikke du skal la dem ta ham med noe sted hvis du ikke kjenner dem. Sønnen min har hatt STOR glede av å henge med de eldre gutta i nabolaget. Han var SÅ stolt da han nylig fortalte at førsteklassen hans hadde vært på omvisning i skolebygget og møtt en gruppe fra femte - og MANGE av guttene derfra hadde sagt "hei" til akkurat ham (mens flere av førsteklassejentene klemte seg opptil veggen og snek seg forbi). Du kan forøvrig lese denne tråden her, uten at jeg mener å skremme deg: http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2731820 0 Siter
KaVa Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Ingen tvil: Jeg ville IKKE latt tre tiåringer leke med en så liten unge uten tilsyn. ... 0 Siter
serendipity Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Poden har hatt to søsken som venner på den gang 7 og 9 år, jeg gikk med at de lekte litt sammen, men rundt huset vårt. Disse to guttene var også svært "oppfinnsomme" av seg, men det var ikke "alvorlige" streker de drev med. Jeg syntes du burde la sønnen din få leke med de av og til med en form for "tilsyn". At du følger med/etter men liksom later som du går tur eller pusler med noe. Jeg ville heller ikke latt de gå hjem til noen av guttene. 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg hadde ikke min 4,5 åring på "frislipp" uansett, jeg. Her avtalte vi leking med venner og fulgte og hentet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.