Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg lapper regntøy. Vi bruker klistrelapper som rett og slett klippes til og klistres over hullet. Det er så enkelt at selv jeg får det til :-)

Ok.

Jeg bruker universallim. Det sitter godt.

Men hvor kjøper du de klistremerkene? Og sitter de vask etter vask etter..?

Gjest papirtiger

Ok.

Hehe, leste overskriften som "Lapper dere sengetøy". Hvem pokker gjør det tenkte jeg og klikket på innlegget ditt

Forvirringen ble komplett når du fortalte at du bruker universallim ;)

Ok.

Klistremerkene kjøpes i sybutikker. Ja, de sitter i vask etter vask. Vi har en regnbukse som fikk hull ved første dags bruk, den lappen sitter fortsatt på 4 år senere. (og brukerne har ikke vært av de rolige typene, minstemann slet ut 3 parkdresser i fjor vinter)

Hehe, leste overskriften som "Lapper dere sengetøy". Hvem pokker gjør det tenkte jeg og klikket på innlegget ditt

Moren min har faktisk lappet sengetøy ;) Jeg kikket bare rart på henne, hun har jo et garderobeskap fullt av sengetøy og håndklær som ikke er brukt. "Kan slite ut det vi har først."

Hun har sluttet med det etter at både jeg og søstrene mine gjorde henne oppmerksom på det, men det skulle litt overtalelse til.

Annonse

Gjest papirtiger

Moren min har faktisk lappet sengetøy ;) Jeg kikket bare rart på henne, hun har jo et garderobeskap fullt av sengetøy og håndklær som ikke er brukt. "Kan slite ut det vi har først."

Hun har sluttet med det etter at både jeg og søstrene mine gjorde henne oppmerksom på det, men det skulle litt overtalelse til.

Sengetøy og håndkler som ble lagd på 60/70-tallet må ha vært av utrolig god kvalitet. Mine foreldre har fortsatt sengetøy med svære brune blomster. Og de er ikke slitt engang..men myyyyke :)

Sengetøy og håndkler som ble lagd på 60/70-tallet må ha vært av utrolig god kvalitet. Mine foreldre har fortsatt sengetøy med svære brune blomster. Og de er ikke slitt engang..men myyyyke :)

Ja, det er helt villt, men det kule er at nå er de helt in igjen. Det var skikelig morsomt da jeg hadde med meg en venninne på hytta og hun kommenterte at moren min var snobbete som til og med hadde fancy sengetøy på hytta ;)

Sorry for at jeg skriver som en idiot om dagen, hodet mitt har tydeligvis sluttet å virke..

Jeg staver alt feil om dagen og er usikker på hvordan jeg staver nesten alle ord, veldig kjekt når de fleste oppdragene jeg har om dagen er korrektur lesing :)

Klærne også. Først brukte mamma dem i 6-7 år, nå har jeg brukt dem i 10 år, og de holder enda.

Det har jeg aldri gjort, mye lettere å kjøpe nytt, men etter å ha lest trådene her har jeg funnet ut at man kan kjøpe klistrelapper, så i dag må jeg komme meg til en sybutikk og få tak i sånne. Arvet nemlig en nesten helt ny parkdress av en svigerinne, men oppdaget at det var en rift i rumpen, så den har ikke blitt brukt.

Annonse

Har lappet det regntøyet de har nå, men med kjøpte lapper. Hvordan lapper du med gammelt regntøy?

Jeg har f. eks en regnbukse med flenge i sida. Av denne klipper jeg lapper og lapper annet regntøy.

Jeg bruker universallim, og det har enda ikke løsnet.

He-he! Jeg er en tosk med symaskin, men har enda tilgode å lime sengetøy...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...