Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en datter på 4 1/2 mnd. Vi sliter litt med å få henne til å sovne på dagtid. Når hun første sover så går det bra, men det er innsovningen som er vanskelig. Hun kan ligge rolig lenge, men akkurat da hun blir trøtt/skal sove så begynner hun å skrike, drar ut smokken og river seg ved ørene. For det meste hjelper det å trille litt rundt på plenen. Tror hun har blitt litt avhening av det (vår feil). Har prøvd å legge henne i senga på dagtid, men hjelper ikke noe. På kvelden går det nogenlunde greit. Da har vi fast leggerutine med stell, mat på rommet, sang og så legge. Hun legger seg kl. 20.00 på kvelden, får mat rundt kl. 05.00 og sover vidre til ca kl. 07.00. Jeg finner masse råd ol om søvn, men det gjelder om natten. Er det noen som har noen gode råd og tips på hvordan hun lettere kan sovne på dagen. Vil prøve å venne henne av trillingen. Men hvordan?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198493-s%C3%B8vn-p%C3%A5-dagtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge skriker hun? Min på 4,5 mnd. ligger noen ganger å sutrer noen min. før hun sovner. Hun har også en musikkuro hun får på, den funker noen ganger. Hun finner alltid roen selv og sovner på egen hånd - dersom hun illskriker så tar vi henne opp. Da er hun ikke trøtt eller hun har bæsja. Vi passer på å legge henne når hun er trøtt men ikke overtrøtt. Noen ganer klarer pappa å få henne til å legge seg ned, mens hun protesterer når jeg gjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...