Gå til innhold

Nøstebarn vs Sparkjøp i forhold til ULL

Anbefalte innlegg

Jeg synes de har veldig mye lekre produkter i ull på Nøstebarn, men de er jo så dyre..! Kjøper dere ullklær der likevel, eller bruker dere f.eks Sparkjøp og andre billigbutikker? Er klærne fra Nøstebarn mye bedre? Hva og hvor handler dere ullklælr?

Og, hehe, dette er ikke en markedsundersøkelse nei...;)

Fortsetter under...

Jeg er meget godt fornøyd med ullklærne fra Sparkjøp. Synes det er greit at de er behandlet (vet at mange foretrekker produktene fra nøstebarn, fordi de er ubehandlet) slik at jeg kan hive dem i maskinen (NB ikke bruk vanlig vaskemiddel! Bruk vaskemiddel beregnet på ull!). Synes de har grei kvalitet og god passform. Ungene synes heller ikke at de klør, så det er jo veldig OK.

(minner meg på at jeg må bestille nytt til de to minste...)

Vi har hatt nøstebarn og janus til jentungen. Nøstebarn er bra, men det blir fort slitt. Prøvde et knallrosa Tom&Trine sett fra sparkjøp, det likte jeg ikke. Janus er mykere og samme prisklasse.

Men LilleVill i magen skal nok få prøve ullpysjen fra nøstebarn, når den tid kommer.

Jeg er meget godt fornøyd med ullklærne fra Sparkjøp. Synes det er greit at de er behandlet (vet at mange foretrekker produktene fra nøstebarn, fordi de er ubehandlet) slik at jeg kan hive dem i maskinen (NB ikke bruk vanlig vaskemiddel! Bruk vaskemiddel beregnet på ull!). Synes de har grei kvalitet og god passform. Ungene synes heller ikke at de klør, så det er jo veldig OK.

Hva bestiller du av ullklær? Ull fra innerst til ytterst? Hva med tykk ullbukse og lue, bruker dere det? Tidligere har vi kjøp sånn ull med bomull innerst, men er vel ikke like godt og varmt det?

Jeg har vasket bodyer og t-skjorter fra Nøstebarn i 70 % ubehandlet ull og 30 % silke på ullprogram i vaskemaskina med Milo. Ingen krymping, ingen problem!

Men de sier at man ikke skal gjøre det, fordi de ikke vil ha det på sin kappe, om det ikke går bra.

Hva bestiller du av ullklær? Ull fra innerst til ytterst? Hva med tykk ullbukse og lue, bruker dere det? Tidligere har vi kjøp sånn ull med bomull innerst, men er vel ikke like godt og varmt det?

Vi bruker ull underklær/altså Body/strømpebukse eller tynn ullgenser/stillongs (etter alder). Vi har også tykkere ullbukser og gensre, som også brukes flittig, men det er det farmor som strikker :-)

Annonse

Jeg har vasket bodyer og t-skjorter fra Nøstebarn i 70 % ubehandlet ull og 30 % silke på ullprogram i vaskemaskina med Milo. Ingen krymping, ingen problem!

Men de sier at man ikke skal gjøre det, fordi de ikke vil ha det på sin kappe, om det ikke går bra.

Stillongsene i ren ull derfra har gått i maskina med milo her også, uten problem.

Til og med hjemmestrikka ullgensere går i maskina her - jeg orker ikke håndvask.

Men ikke alle maskiner er like snille.

Stillongsene i ren ull derfra har gått i maskina med milo her også, uten problem.

Til og med hjemmestrikka ullgensere går i maskina her - jeg orker ikke håndvask.

Men ikke alle maskiner er like snille.

Nei, det er nok derfor de sier at det kun skal håndvaskes også. Ikke alle vaskemaskiner som er like skånsomme.

Jeg begynte pent med håndvask til de nevnte produktene, men jeg gadd det bare ikke lenger, og tok sjansen. Og det gikk strålende. Vaskemaskina vår er ganske gammel også, men den har nok bra ullprogram.

Nøstebarn har fantastisk gode klær. Jeg har blitt en ullfantast og brukte nesten bare ull til min romjulsbaby hele vinteren. Ullbodyer, strømpebukser, sparkebukser og dresser... Det føltes ikke særlig godt med stive bomullsplagg når man har brukt myk ull i lang tid. Kjøpte mye fra nøstebarn men også janus og ullundertøy fra Lindex. Alt duger mens synes plaggene fra Nøstebarn var ekstra gode. Spesielt de myke sparkebuksene, pysjene og dressene. Det er dyrt ja, men vel verdt det om man kjøper litt store størrelser,slik at det kan vare en stund. Plaggene er så myke at det ikke gjør noe om pysjen er en størrelse eller to for store.

Er på jakt etter ullpysj til junior nå også og har prøvd bl.a fra troll. God og myk men kan ikke måle seg med nøstebarn sin som er tjukkere og varmere (uten å klø)

Med min gamle vaskemaskin tar jeg ikke sjansen på maskinvask med disse plaggene, men synest ikke det er noe problem å vri de opp for hånd. Det er utrolig fort gjort og plaggene holder seg fine.

Har hørt at stilongser etc til større barn fra nøstebarn slites fort og vil kanskje da ikke være verdt prisen... men det finnes mye annet bra å få for denne aldersgruppen, f.eks janus.

Bruker ikke mye penger på klær her i huset men når det kommer til nøstebarn så skeier jeg ut med god samvittighet:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...