Lillemus Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 *fnis* Oi, så kjent det høres ut... Da får hun spise tørt brød da, hvis hun ikke godtar noe av pålegget... Eller er jeg ond nå også? *flire* Må vel kjøpe en 20-pk med egg og en diger bunt bananer antar jeg... *Sukk* Hvorfor har hun blitt sånn da? Hun spiste jo både kaviar og syltetøy da hun var mindre! "Men det gjør jeg ikke nå," sier hun bare... 0 Siter
Linnea78 Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Epleskiver med syltetøy under smaker godt! Ser fint ut med ei jorbær f.eks. i midten! Tomat med LITT sukker på, eller majones? Agurk med majones smaker også godt. Trenger ikke annet pålegg. Kan bruke egg og tomat også..Hvis hun liker tomat da? Eller lag ett ansikt av frukt og grønnt... 0 Siter
....AV Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Halve problemet ligger i at hun har bestemt seg på forhånd for at hun ikke liker det og nekter å smake. Og om hun smaker så kan du banne på at hun nekter for at hun liker det bare på trass....! Akkurat slik er min 5-åring også. Det er såå irriterende, for han likte jo mange av tingene før. De må lures. Jeg kjøpte peanøttsmør i Sverige, da var det liksom litt morsommere og så, vips, likte han peanøttsmør. Prøv en annen type eller noe. Stikk ut stjerner eller hjerter av skinke/salami, kanskje det hjelper. Jeg klarte lenge å innbille yngstemann at honning var sjokoladepålegg :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Akkurat slik er min 5-åring også. Det er såå irriterende, for han likte jo mange av tingene før. De må lures. Jeg kjøpte peanøttsmør i Sverige, da var det liksom litt morsommere og så, vips, likte han peanøttsmør. Prøv en annen type eller noe. Stikk ut stjerner eller hjerter av skinke/salami, kanskje det hjelper. Jeg klarte lenge å innbille yngstemann at honning var sjokoladepålegg :-) Honning er det bare mamma og Ole Brumm som liker. Basta. *Oppgitt* Men nå må hun jo bare tørre å smake på noe nytt! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Hva med fiskepudding? =) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Hva med fiskepudding? =) Jeg antar jeg hadde fått henne til å spise brødskiver med kald pasta på... Herregud - det begynner å gå opp for meg at den ungen er skikkelig kresen! Evt. hun er usigelig egen - ikke helt utenkelig det heller. 0 Siter
janeymor Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Gutten min er også sær! Han spiser omtrent bare kaviar og leverpostei Det som er ekstra stas er hvis jeg kjøper de små "porsjonspk" med pålegg og bare sender med brødskive. Feks bittesmå runde "bokser" leverpostei, syltetøy el makrell i tomat. Halve moroa er å smøre selv i bhg. Til variasjon kan du jo sende med frokostblanding (cheerios er slageren her) el god morgen youghurt...? 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Gutten min er også sær! Han spiser omtrent bare kaviar og leverpostei Det som er ekstra stas er hvis jeg kjøper de små "porsjonspk" med pålegg og bare sender med brødskive. Feks bittesmå runde "bokser" leverpostei, syltetøy el makrell i tomat. Halve moroa er å smøre selv i bhg. Til variasjon kan du jo sende med frokostblanding (cheerios er slageren her) el god morgen youghurt...? Men hun skal jo ikke ha melk eller yoghurt... Ikke for det - tørre cherrios går ned som bare det, men er det egentlig noe næring i dem da? 0 Siter
Torv Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Tips: Du kan få kjøpt smør uten melk også. Hva med blåbærsyltetøy,jordbærsyltetøy banan, fiskebolle/kake, tomat og sukker/salt, kyllingspostei... En jeg kjenner bruker av og til å gi ungen et hamburgerbrød med litt salat, tomat, pølse/skinke og ost(som du da ikke kan ha) Det går ned på høykant til en kresen gutt. Vel, lykke til med en liten kresen dame :-) 0 Siter
janeymor Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Men hun skal jo ikke ha melk eller yoghurt... Ikke for det - tørre cherrios går ned som bare det, men er det egentlig noe næring i dem da? Sorry. Glemte helt melka Tørre Cheerios er vel ikke særlig spennende (?). Men sunt og bra for magen, inneholder masse fiber. I foreldre og barns test ble det målt litt høyt saltinnhold, men alt bedre enn sukkerkliss mener nå jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Tips: Du kan få kjøpt smør uten melk også. Hva med blåbærsyltetøy,jordbærsyltetøy banan, fiskebolle/kake, tomat og sukker/salt, kyllingspostei... En jeg kjenner bruker av og til å gi ungen et hamburgerbrød med litt salat, tomat, pølse/skinke og ost(som du da ikke kan ha) Det går ned på høykant til en kresen gutt. Vel, lykke til med en liten kresen dame :-) Smør? Jeg tror du er rusk! Av en eller annen merkelig grunn har begge mine fullstendig aversjon mot smør! De blir nærmest hysteriske om det er smør på skiva... Nå tør jeg ikke skrive mer om matvanene deres her inne for dette høres jo virkelig helt sykt ut - selv i mine ører! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Sorry. Glemte helt melka Tørre Cheerios er vel ikke særlig spennende (?). Men sunt og bra for magen, inneholder masse fiber. I foreldre og barns test ble det målt litt høyt saltinnhold, men alt bedre enn sukkerkliss mener nå jeg. Det er nå ganske sukkerholdig da. Måtte på kjøkkenet og sjekke pakka - 21,5 gram sukker pr. 100 gram ringer. Og både sukker, brunt sukker og mørk sirup i.... 0 Siter
Torv Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Kokt egg elsker hun! Hvor lenger holder et kokt egg seg i kjøleskapet? Kan jeg koke det kvelden før og sende det med i matboksen? Jeg har alltid et problem med egg på brødskiva i matboksen, og det er at de blir alltid litt grønne (selv om de har "øye" ved koking) i matboksen. Men kanskje det er bedre hvis de legges ved hele? 0 Siter
Torv Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Det er nå ganske sukkerholdig da. Måtte på kjøkkenet og sjekke pakka - 21,5 gram sukker pr. 100 gram ringer. Og både sukker, brunt sukker og mørk sirup i.... Dette er ikke noe alternativ hjemme hos oss, da jeg synes det er for søtt og klissete. Da tyr vi heller til havregrøt kokt på vann, men _litt_ sukker og kanel. PS...jeg kom på at rødbetesalat blir jo så fin og rosa/lilla....kanskje det kan fenge en liten prinsesse? Vi bruker dette ofte på leverpostei og skinke. 0 Siter
GKL Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg lager "sandwichrøre" av nesten hardkokte egg som jeg deler begge veier i eggedeleren og rører godt sammen, evt. med ørlite majones eller remulade for å få det til å henge sammen. Supert også som turpålegg i "dobbeltskive", ungene mine elsker det. Lager av et par-tre egg av gangen, holder ei lita uke i kjøleskap. Leverpostei finnes uten melk. "Sprites opp" med agurkmix eller sylteagurker. Rødbetsalat. Grisete, men godt, og en super farge (i den grad det betyr noe). Andre majones-salater (italiensk, reke-, div. sandwichpålegg...). Eller lag noe annet enn brødskiver som matpakke. Hva med pastasalat med no' godt oppi (f.eks. kylling, sukkererter og stangselleri)? Grønnsaker i store biter? Hjemmelaget fruktsalat? Små "grillspyd" med kjøttboller, paprika og champignon? Havregrøt? Rett-i-koppen-suppe? Og så er det vel neppe noen som tar skade av brødskive _uten_ pålegg så lenge det bare er snakk om en kortere periode. Lykke til, da. La oss få høre hvordan det går, både med spisingen og "snørringa". Hilsen 0 Siter
Torv Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg lager "sandwichrøre" av nesten hardkokte egg som jeg deler begge veier i eggedeleren og rører godt sammen, evt. med ørlite majones eller remulade for å få det til å henge sammen. Supert også som turpålegg i "dobbeltskive", ungene mine elsker det. Lager av et par-tre egg av gangen, holder ei lita uke i kjøleskap. Leverpostei finnes uten melk. "Sprites opp" med agurkmix eller sylteagurker. Rødbetsalat. Grisete, men godt, og en super farge (i den grad det betyr noe). Andre majones-salater (italiensk, reke-, div. sandwichpålegg...). Eller lag noe annet enn brødskiver som matpakke. Hva med pastasalat med no' godt oppi (f.eks. kylling, sukkererter og stangselleri)? Grønnsaker i store biter? Hjemmelaget fruktsalat? Små "grillspyd" med kjøttboller, paprika og champignon? Havregrøt? Rett-i-koppen-suppe? Og så er det vel neppe noen som tar skade av brødskive _uten_ pålegg så lenge det bare er snakk om en kortere periode. Lykke til, da. La oss få høre hvordan det går, både med spisingen og "snørringa". Hilsen Åhh, nå ble jeg helt imponert asså!!! Her henta jeg mange tips :0)) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Smør? Jeg tror du er rusk! Av en eller annen merkelig grunn har begge mine fullstendig aversjon mot smør! De blir nærmest hysteriske om det er smør på skiva... Nå tør jeg ikke skrive mer om matvanene deres her inne for dette høres jo virkelig helt sykt ut - selv i mine ører! Hehe de høres ut som meg de. Superkresen som jeg er spiser jeg heller ikke smør, har lest gjennom denne tråden og tror jeg fant tre ting jeg liker. Uff, og jeg er jo liksom voksen... 0 Siter
GKL Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Åhh, nå ble jeg helt imponert asså!!! Her henta jeg mange tips :0)) Vel bekomme! :-) Har brukt noen år på å tenke ut sånne løsninger (storesøster fyller 6 år til uken og er født med et svært akademisk forhold til mat...). 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg antar jeg hadde fått henne til å spise brødskiver med kald pasta på... Herregud - det begynner å gå opp for meg at den ungen er skikkelig kresen! Evt. hun er usigelig egen - ikke helt utenkelig det heller. Kjøttpudding eller fiskekake? Stekt eller kokt egg. Krabbesticks (jeg er ikke sikker på om det er det det heter). 0 Siter
tiliti Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Hva med Banos eller Sunda? Passelig søtt og klissete, burde gå ned. Ellers - omelett laget av vann, egg og krydder. Funker flott her på blakke dager. Egg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.