Gå til innhold

Hjelp meg med pålegg!

Anbefalte innlegg

Av sjokoladepålegg, så er faktisk Sjokade melkefritt.

Ser ellers at flere har foreslått fiskepudding, og fiskekaker, men vær obs- det inneholder ofte mye melk !!!

Av frokostblandinger som evnt kan spises tørt, eller med eplejuice eller annen juice på, så er kanskje havrefras det nyttigste. Mine barn elsker det tørt, og det inneholder mye næring.

Ellers så kan du prøve god morgen korn-blanding med juice på.

Vennlig hilsen

Frokostblanding med juice? *Skjærer en grimase* Er det godt da?

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

22

• ....AV

4

• kaffepiken

4

• Torv

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg lager "sandwichrøre" av nesten hardkokte egg som jeg deler begge veier i eggedeleren og rører godt sammen, evt. med ørlite majones eller remulade for å få det til å henge sammen. Supert også som turpålegg i "dobbeltskive", ungene mine elsker det. Lager av et par-tre egg av gangen, holder ei lita uke i kjøleskap.

Leverpostei finnes uten melk. "Sprites opp" med agurkmix eller sylteagurker.

Rødbetsalat. Grisete, men godt, og en super farge (i den grad det betyr noe). Andre majones-salater (italiensk, reke-, div. sandwichpålegg...).

Eller lag noe annet enn brødskiver som matpakke. Hva med pastasalat med no' godt oppi (f.eks. kylling, sukkererter og stangselleri)? Grønnsaker i store biter? Hjemmelaget fruktsalat? Små "grillspyd" med kjøttboller, paprika og champignon? Havregrøt? Rett-i-koppen-suppe?

Og så er det vel neppe noen som tar skade av brødskive _uten_ pålegg så lenge det bare er snakk om en kortere periode.

Lykke til, da. La oss få høre hvordan det går, både med spisingen og "snørringa".

Hilsen

Hmmm.... Pasta med mais, paprika, gulrot, egg og kjøttboller og en baguette til? Det burde funke! Jippi! Takk for tipset!

Annonse

Gjest blomsterløk

Men den står da fremdeles på Matportalens sider over hva man bør være forsiktig med.

Ja, jeg så det.

Men de merkene som tidligere var klistret på med advarsler er ikke på lenger.

Så sikker er jeg ikke, men mente å ha hørt at de var greie å spise for alle nå.

Svolværpostei er noe unger pleier å like. Hvis du sender med litt frukt eller ei gulrot, er det sikkert ikke så farlig om det bare er smør på brødskiva. Kokt egg som flere forslår, er lurt, men husk at et helt egg er MYE for en liten mage, ikke sikkert brødskiva blir spist opp da.

Svolværpostei er ikke så sunt...leste jeg....Inneholder et eller annet...

Jeg var avhengig av det da jeg var gravid....forøvrig...

den opprinnelige m&m

Jeg tror ikke Sjokade har melk i seg? Heller ikke Peanøttsmør - tror jeg?

Er Banan noe å ta på?

Eggesalat ?(hardkokt egg i småbiter + majones)

ELlers er kjøpebollene fra Bakers melkefrie, hvis du skal ha noe slikt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...