Gå til innhold

Utenfor tema - hvor mye vann i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Etter flommen her i Bergen har vi som får vann fra Svartediketblitt anbefalt å koke drikkevannet. Ettersom kokt vann smaker æsj, gikk jeg til anskaffelse av kjøpevann. Og så plutselig hvor mye vann jeg drikker i løpet av en dag! Har alltid drukket mye vann, og har alltid et glass for hånden. Men ble litt sjokkert nå når jeg i løpet av de siste tolv timene har konsumert 5 liter.... Og det går nok minst en halv liter til før jeg legger meg, i tillegg til at jeg drikker mellom en halv og en hel liter i løpet av natten.

Fins det noe sånt som for _mye_ vann?? Syns 6,5 liter på et døgn høres vel drøyt ut egenlig... :-) Kan nevne at jeg er høygravid (40+0), men tror jeg drakk like mye før jeg ble gravid også.

Fortsetter under...

Jeg drakk også vann i store mengder under siste svangerskap.

Jeg var helt desperat. Til slutt ble det så mye at jeg ble kvalm av det.....men like tørst på vann var jeg :-)

Det er nok helt normalt, og kroppen har vel bare godt av det, da vi vanligvis drikker for lite...........

Lykke til med fødselen da!!!

Jeg drakk også vann i store mengder under siste svangerskap.

Jeg var helt desperat. Til slutt ble det så mye at jeg ble kvalm av det.....men like tørst på vann var jeg :-)

Det er nok helt normalt, og kroppen har vel bare godt av det, da vi vanligvis drikker for lite...........

Lykke til med fødselen da!!!

Jeg fikk høre at man skulle spise for en men drikke for to.

Jeg drikker omtrent (minst?) like mye, og jeg er ikke gravid engang ;) Jeg prøvde å søke på det på nettet en gang for å se hva som var grensen til 'farlig', men fant ikke noe jeg ble klok på. En gang drakk jeg rundt 9 liter vann på en dag, da ble jeg litt svimmel..

Men det farligste er vel å drikke mye på en gang, det har det vært skrevet om i avisene at har vært en del av opptaksprøven til forskjellige brorskap (heter det det?) ved universiteter i usa, å f.eks drikke 7 liter vann i løpet av noen minutter. Tror jeg har hørt om iallfall to tilfeller hvor vedkommende har havnet i koma og dødd av det.

6,5 liter høres mye ut, men jeg tror ikke at det er mer enn kroppen din trenger - du må jo ha et behov hvis du er tørst.

Men broren min (som drikker enorme mengder vann) fikk høre fra legen sin at han måtte drikke mindre, fordi alt man heller i seg, skal jo renses av kroppen - så det kan bli en belastning specielt for nyrene visst.

Annonse

Det var ekstremt mye, ja! Det kan bli for mye vann, da kommer saltbalansen i kroppen i ulage og det er slett ikke bra. Om du drikker for mye vet jeg ikke. Det er i allefall ikke _nødvendig_ å tylle i seg så mye vann med mindre man syns det er godt. Og det syns du tydeligvis at det er :o)

Men det må da bli voldsomt mange turer på do?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...